|
|
|
millie
Kamikaze piloot
| Mollie haar veren |
|
|
Weten jullie dat.
Mollie ziet er de laatste tijd niet zo mooi meer uit. Haar veren worden een beetje doorzichtig of hoe moet ik dat zeggen.
Ik meen dat er ook iemand op het forum was met dit probleem met een alexander maar ik kan het niet meer vinden.
Even wat info, Mollie is 1 jaar eet het zelfde als Millie die ziet er heel goed uit. krijgen 2 maal daags voer. sochtens pellets savonds groente fruit met een beetje zaad.
1 keer per week beetje eivoer en universeel voer met een vitamine poeder Nekton e en s.
Tips zijn welkom. |
Donderdag 5 Juni 2008 1:18 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
zou het kunnen dat ze haar verenpak aan het verwisselen is voor het definitieve pak met de definitieve kleuren? het gebeurt dan wel eens dat ze wat doorzichtig gaan lijken totdat alle veertjes zijn zoals ze horen. |
Donderdag 5 Juni 2008 1:23 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Ze is niet in de rui de veertjes worden een beetje zwart en alleen de uit einde zo lijkt het een beetje doorzichtig.
Ik dacht eerst vitamine te kort maar ik geef ze iedere dag fruit en groente ze eten pellets en zaad en een keer per week extra vitamine.
Dus volgens mij dat het daar niet aan liggen. |
Donderdag 5 Juni 2008 1:26 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
Dank je Sarah dat was het indd over Raja.
Maar mij mollie is het niet vettig:S
Misschien moet ik eens een vogelarts bellen. |
Donderdag 5 Juni 2008 2:43 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Dat is inderdaad altijd zekerder. Kan nog altijd hetzelfde zijn maar dat is natuurlijk moeilijk te zeggen.  |
Donderdag 5 Juni 2008 7:49 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Millie, wat vreemd dat haar veren ook doorzichtig/zwart worden. Zeker met wat je voert. Is ze een beetje gestressed? Ze zou nu mooiere veren moeten krijgen? |
Vrijdag 6 Juni 2008 7:50 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Naar mij weten is ze niet gestrest ze is heel vrolijk.
Ik moet eerlijk zeggen dag ik ook pretty bird voer misschien ligt het daar aan denk het zomaar maar millie heeft het niet en de boertjes eten ook mix waar prettybird inzit. daar zie ik ook niets aan.
ik denk toch dat ik ze volledig op harrison of scenic ga zetten. of daar een mix van. |
Vrijdag 6 Juni 2008 11:03 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Weet iemand misschien nog waat het aan kan liggen? |
Maandag 9 Juni 2008 12:14 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
|
|
|
Is ze al in de rui geweest? Ik weet niet hoe het bij deze soort is, maar die van ons hebben de eerste rui zo rond die leeftijd gehad, en vlak VOOR de rui zagen ze er alledrie totaal niet uit. Het beste was het te zien aan de veren van de Edel, die waren soms zo versleten dat er geen kleur meer aan was, enkel de grijze draadjes. Op die manier was boven zijn krop en onder de snavel een hele grijze 'vlek' ontstaan van beschadigde veren (want gezien zijn dieet van voornamelijk fruit en groente dat blijft plakken zat hij dus vaker die veren te poetsen, krijg je dat). Hij was trouwens 100% in conditie, en zag er na de rui perfect uit.
De babyveren zijn ook zachter dan de 'volwassen' veren (na de eerste rui), waardoor ze sneller slijten.
Anders kun je haar observeren voor hoe ze poetst; het kan ook een soort van plukken/knippen zijn (al dan niet met reden; soms weten ze gewoon niet hoe ze goed moeten poetsen en maken ze de veren kapot).
Als ze voor de rui heeft, zou ik het nog even aanzien en wachten hoe de nieuwe veren doorkomen, anders kun je altijd een vogelarts bellen  |
Maandag 9 Juni 2008 4:52 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
nou alle veren zitten er nog alleen een paar zijn er doorzichtig zwart een beetje maar alleen aan de rand van de veertjes.
In de rui is ze volgens mij nog niet geweest wat ik wel vreemd vind want als het goed is gaat ze een ei leggen. ik dacht dat ze dat niet dede voor en tijdens ze rui.
Ik denk toch dat het van het voer komt. als het goed is komt me bestelling met scenic vandaag. |
Dinsdag 10 Juni 2008 7:11 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ze hoeven er volgens mij niet alle twee even veel 'last' van te hebben.. --> Ik weet natuurlijk niet of het echt door de prettybird komt? Los van de chemicaliën is het volgens mij geen héle slechte pellet? |
Dinsdag 10 Juni 2008 10:00 am |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
Ik geef ze nu scenic alleen zijn ze niet overtuigd en willen ze het nog niet.
maar de aanhouder wint:) |
Dinsdag 10 Juni 2008 5:30 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Moeilijke eters? Het zal je vast lukken.  |
Woensdag 11 Juni 2008 7:40 pm |
|
|
millie