Nog veel pap...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
mel
Beginnende vlieger

Nog veel pap...  Reageer met quote  

Na het verhaal van een slecht etende Loena, zit ik hier ook met een vraag over het pap eten van DJ.
Toen we DJ kochten hebben die mensen gezegd, zolang hij nog pap wilt s'avonds mag je hem dit gewoon geven. ( behalve als hij een jaar oud is natuurlijk Wink )
Dus we hebben gedaan hoe het moest, eerst iedere avond een spuit en toen we merkte dat hij minder pap ging eten hebben we rustig afgebouwd.
Maar nu eet hij opeens weer 3 spuiten per keer!
Hij eet verder wel redelijk goed, pikt wel voornamelijk de zaden eruit en de pellets knaagt hij een beetje aan maar echt lekker vind hij die nog niet.
Omdat we ervan zijn verschrokken dat hij opeens weer zoveel pap eet, krijgt hij nu weer om de dag pap, maar iedere keer eet hij toch 3 spuiten.
Hij is nu 4/5 maanden, dus dit is toch niet echt normaal?
Maar aan de andere kant heb ik liever dat hij genoeg eet dan te weinig, want als ze eenmaal afvallen, dan gaat het de verkeerde kant op.
Wat er met Jane is gebeurd, zit nog heel goed in mijn geheugen Sad .
Dus ben ik te bezorgd en moet ik hem minder geven of is het goed dat ie zn buikje vol eet aan de pap. ( ook al eet hij veel pap, hij eet verder nog wel goed van zijn gewone voer)
Bericht Woensdag 9 September 2009 7:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik vind niet dat 4/5maanden nog een leeftijd is om zoveel pap te moeten krijgen, ze moeten ook zelfstandig worden hoor. Ik zou de pap afbouwen en niet blijven geven want het kan zo lekker zijn dat ze erop blijven wachten maar dit lijkt me niet echt verstandig dit te blijven doen. Probeer genoeg variatie in het andere voer te geven en lekkere dingen aan te bieden zodat de pap vergeten wordt.
Maar, hou het gewicht absoluut wel in de gaten, afvallen een beetje zit er wel in hoor, lijkt me niet abnormaal maar zolang het niet drastisch is moet je je geen zorgen maken.
Bericht Woensdag 9 September 2009 7:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk dat hij gewoon even weer terug klein wil zijn. je zegt dat hij al zelfstandig eet dus zou ik de pap terug brengen. doe desnoods een heel klein beetje over de zaadjes zodat er toch een klein pap smaakje op zit en dan telkens minder. de zaden eet hij al dus op een gegeven moment gaan die ook gewoon naar binnen.
Bericht Woensdag 9 September 2009 7:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ok, bedankt voor je reactie, ik ben nogal snel bezorgd Smile en wil graag weten waar de grens normaal ligt Wink
Bericht Woensdag 9 September 2009 7:52 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oef, bij 4 of 5 maanden moeten ze toch wel zelfstandig zijn hoor! Of in ieder geval al flink wat zelf eten. Ik zou dan ook zeker geen 4 spuiten geven. Een klein beetje is goed om de band te versterken maar om er nu direct weer een hele voeding van te maken lijkt me niet goed?
Bericht Woensdag 9 September 2009 8:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hie is DJ verder? Hoe is zijn gewicht, zijn activiteit?

Het lijkt erop alsof hij dankbaar gebruikt maakt van die papvoeding en daar rekening mee houdt. Toch lijkt het me wel teveel van het goede op die leeftijd.

Eventueel zou je eens kunnen uitproberen of hij ook zoveel pap wil eten als hij het zelf uit een bakje moet halen.
Eet hij het omdat het " gezellig" eten is??

Ook zou je balletjes kunnen maken van de handvoeding door het een beetje aan te maken met water en die gedurende de dag af en toe als beloning te geven.
Bericht Woensdag 9 September 2009 11:05 am
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

toen wij peppie kochten toen was ze 5 maand en kreeg toen ook nog pap van de vorige eigenaar maar toen ze bij ons kwam zijn we er onmiddelijk mee gestopt en aan het gewone voer gezet en ze is nu intussen 80 gram aangekomen Shocked dus gewoon stoppen met de pap al vind je het eng maar ze moet toch echt wennen aan het normale voer en in het begin zal ze misschien afvallen maar ze komt vanzelf wel weer aan als ze meer van het gewone voer een en merkt dat ze geen pap meer krijgt anders krijg je echt een papkindje
heel veel sterkte ermee !!
Bericht Donderdag 10 September 2009 5:38 pm
ellenparrot
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik vind het ook wel erg lang hoor.. ik had met paulie (muisparkiet) ook het idee dat hij nog maar wilde... hij was vorig weekend al 14 weken. Hij at nog niet veel van zijn pellets, maar ik ben drastisch gaan afbouwen en hij is nu van de pap af en eet ook meer pellets. Als je pap geeft, geeft dat voldoening en zal hij minder andere dingen eten.
Bericht Donderdag 10 September 2009 10:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Sorry voor de schandalige late reactie Embarassed
Ik heb de pap afgebouwd, nu krijgt hij niks meer.
Wel varieer ik veel met groente en fruit en natuurlijk zijn gewone voer.

Esjo, wat een creatief idee om er balletjes van te maken! Echt wat een goed idee Hulde!
Bericht Donderdag 17 September 2009 11:09 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Lijkt me inderdaad het beste dat je hebt afgebouwd. En? Gaat het ondertussen beter met het eten?
Bericht Donderdag 17 September 2009 11:22 am
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

DJ at niet slecht hoor, van zijn gewone voer, maar hij lust de pellets nog niet zo graag, maar we hebben hier iedere vogel nog op pellets gekregen, dus met DJ komt dat vast ook wel goed!
Bericht Donderdag 24 September 2009 8:39 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:31 pm
  Berichten van afgelopen: