mag Chico (11 weken) al noten? Hij eet inmiddels zelfstandig (ik bied de pap nog wel aan maar hij wil het niet meer ) En welke noten zijn het meest geschikt voor een jonge vogel? (als het uberhaupt mag?)
Ik denk dat je best af en toe al een nootje kan aanbieden,maar dan wel al gepeld. Zijn snavel zal nog niet helemaal stevig zijn en het zou toch zonde zijn,als ie zich deze stuk of scheef bijt op een walnoot.
Zaterdag 26 Mei 2007 9:21 am
Cosch Ervaren vlieger
Of alvast walnootstukjes geven.. en dat later uitbreiden tot een halve dop en als hij het erg lekker vind.. kan hij ook wel een noot kraken als hij wat ouder is!
Je kunt ze hazelnoten geven. Amandelen in beperkte mate (max 1 per dag, vind ik).
Palmnoten vinden grijsjes vaak lekker en is heel gezond voor ze. Die mogen ze ook al van jongsaf hebben.
quote:Originally posted by serden
ja de appel geef ik nu iets groter en die pakt tie al met zijn poot . Bedankt voor de reacties!
Heeft hij al controle over z'n pootje? (Ik weet nog wel toen ze hier pas hun pootje gebruikten.. Ze zwaaiden toen heen en weer met het lekkers in hun pootje omdat ze nog niet zoveel controle erover hadden dat ze hun poot rechtstreeks naar hun snavel konden brengen.
Zondag 27 Mei 2007 10:36 am
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:31 pm