|
|
|
TaraDW
Beginnende vlieger
| Nutribird pellets |
|
|
Hoi hoi,
ff vraagje,
ik probeer al enkele weken uit te zoeken wat Cali lekker vindt en wat niet. Een zaadmengeling wil ik niet geven aan hem, dus heb ik daar zo'n zaden van parrotparadise gekocht. Dit viel ergens wel in de smaak bij hem, toen hij nog leerde eten. Ik heb dan eens nutribird pellets (tropical) gekocht en daar is ie wel erg dol op eigenlijk. Het zijn nu p15 maar ik lees net dat p19 beter is voor ara's. Hij eet nu uiteindelijk zelfstandig, waar ik zo trots voor ben, maar ik wou even vragen of deze pellets goed zijn voor 'm? Hij blijft uiteraard die zaadmengeling van parrotparadise ook krijgen.
Groetjes, Tara |
Woensdag 12 November 2008 12:59 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Je moet even goed op zijn conditie en poepjes letten. Niet iedere vogel doet het goed op nutribird. maar sommige wel hoor maar als zijn veren beetje doorzichtig worden (zwart) dan weet je dat het aan de voeding ligt. |
Woensdag 12 November 2008 8:20 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Nutribird pellets |
|
|
Hoi Tara.. Ik zou kijken naar de samenstelling van de pellets.
Ara's hebben vaak wat meer noten nodig. Die kan je ook zo geven. Macadamia's zijn heel erg goed.
Zijn de pellets gekleurd? |
Woensdag 12 November 2008 8:41 am |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
ik heb goede ervaringen met nutribird coco krijgt ze van mij al een jaar of twee en doet het er uitstekend op
maar zoals al eerder gezegd iedere gaai is anders dus blijf op zn verenpak en poepjes letten! |
Woensdag 12 November 2008 9:22 am |
|
|
TaraDW
Beginnende vlieger
Hoi Sue,
hij blijft ook die notenmengeling van parrotparadise krijgen hé, daar eet ie ook van. Maar zijn voorkeur gaat uit naar die pellets. Ze zijn idd gekleurd. Zijn ontlasting is tot nog toe nog steeds goed (vast) en zjin verenpak blinkt nog altijd, al mag ie vandaag toch in de douche hoor
Groetjes, Tara |
Woensdag 12 November 2008 11:02 am |
|
|
kira07
Beginnende vlieger
kira en yentl zitten ook op nutribird ik weet zo uit mijn hoofd niet welke maar ze doen het er prima op dus ik ga ze niet overzetten op iets anders. en trouwens ook heel belangrijk za vinden het allebei super lekker dus hele goed hier  |
Woensdag 12 November 2008 4:39 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Geeft hij de voorkeur aan pellets boven zaad?! Of heb ik het verkeerd begrepen?  |
Woensdag 12 November 2008 8:04 pm |
|
|
TaraDW
Beginnende vlieger
Hoi Sue,
jep, hij eet zelf geen zaad. Hij eet de noten op en pellets.
Groetjes, Tara |
Woensdag 12 November 2008 8:56 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
wow dat is ook appart een gaai die de voorkeur geeft aan pellets in de plaats van zaad, maar ja. nutribird heeft een goede mengeling, jefke en joske eten dit allebij en ik heb al eens gekeken en elke maat van pellets voor gaaien bevat hetzelfde enkel de maat is anders. ik geef tropical omdat ze dit liever eten. voor je ara zou ik inderdaad ook een notenmengsel erbij geven omdat deze inderdaad meer nood hebben aan noten |
Woensdag 12 November 2008 9:53 pm |
|
|
|
|
TaraDW
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by stephen
wow dat is ook appart een gaai die de voorkeur geeft aan pellets in de plaats van zaad, maar ja. nutribird heeft een goede mengeling, jefke en joske eten dit allebij en ik heb al eens gekeken en elke maat van pellets voor gaaien bevat hetzelfde enkel de maat is anders. ik geef tropical omdat ze dit liever eten. voor je ara zou ik inderdaad ook een notenmengsel erbij geven omdat deze inderdaad meer nood hebben aan noten
Krijgt hij ook,
ja maar het is een hele speciale gaai hoor, hij is echt dol op die korrels en die noten. De twee grijze daarentegen moeten niets weten van pellets dus krijgen ze ook die mix van parrotparadise.
Maar ik zal dan eens kijken om iets te vinden met enkel ongezouten noten voor Cali, hij eet toch al die zaden niet die ertussen zitten. Om dat dan samen met pellets te geven.
Thx voor de reacties!
Groetjes, Tara |
Woensdag 12 November 2008 10:45 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Mijn ervaring met Nutriburd is heeeeeeeeel erg slecht.
Jojo heeft 3 lang Nutribird gehad (P15).
Ik had Jojo toen net op harrisosn overgezet toen ik bij Hooimeier voor een consult kwam. Ik had een medische amnese in moeten vullen, voordat ik kwam en daarin stond dat hij harrisons at als voeding.
Ik zat daar samen met mijn vriend en het een en ander werd uitgelegd. daarna werd Jojo zijn ontlasting bekeken onder een microscoop. Hij vroeg doodleuk, wat geven jullie Jojo te eten. Nou gewoon harrisons life time.
Nou, sorry zegt maar aan zijn ontlasting te zien heeft hij Nutribird gehad. hoe lang krijgt harrisons. Nou 2 weken.
Wat bleek, er zaten heelmaal geen bacterien meer in Jojo zijn darmen. Nu is de darmflora van een papegaai er laag, maar er zitten altijd bacterien , maar Jojo had helemaal niks meer. geen goede en geen slechte. |
Donderdag 13 November 2008 2:38 pm |
|
|
TaraDW
Beginnende vlieger
Hoi Marieke,
blij dat je dat vermeldt, wil enkel het beste voor Cali natuurlijk.
Harisson's is dus beter, zal even kijken om er te kopen.
Dank je!
Groetjes, Tara |
Donderdag 13 November 2008 4:50 pm |
|
|
|
|
TaraDW
Beginnende vlieger
Maar je moet Harrison's bestellen via internet zeker?
Hoe doe jij dat, Marieke?
Groetjes, Tara |
Donderdag 13 November 2008 4:52 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
gewoon bestellen
www.dachoogvliet.nl
ik bestel altijd een zak van 25 pound en zet het in de vrieskist in de schuur. |
Donderdag 13 November 2008 5:01 pm |
|
|
kira07
Beginnende vlieger
oei gaat je papegaai daar dood aan als er geen bacterien meer in de darm zitten?
ik kan me namelijk niet voorstellen dat het zo slecht is aangezien en in het nop toch ook mee gevoerd wordt?
niet dat ik twijfel aan je verhaal hoor maar kan het me gewoon niet voorstellen ja ieder zijn eigen ervaring.
mag ik vragen of je wat aan je vogel hebt gemerkt en daarom op een ander voer bent overgegaan want als dat zo is dan kan ik er misschien op letten? |
Donderdag 13 November 2008 5:13 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:32 pm
|
|
|
|
|