nutribird pellets

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Lus
Eitje

nutribird  Reageer met quote  

Hallo ik leeshier juist over die pellets ,het is werkelijk waar in ons klein belgie vind ge niets anders dan nutribird en dan moet ik er nog 2 weken op wachten want ik moet die altijd bestellen ni te doen en dan nog eens de verkerde en dan zijn we weer onderweg 2 weken dus op tijd bestellen
Mijn gaai had er geen probleem mee de eerste dag eete hij al nutribird,nu staat hij op 4 dagen nutri en 1 dag graantjes fruit groenten.
Dat is ook iets zo die palmnoten kan je hier niet vinden
Eigenlijk niet veel voor de papegaaien
Maar wat is dat eigenlijk al da fruitsap en zo dat ik hier lees want ik heb er geen enkel benul vanwat dat is .
Ik sta nog veel achter met de voeding van mijn gaai denk ik wie kan mij daar bij helpen.Groetjes Lus
HMMMMMM ik heb het eindelijk gevonden hoe ik op de forum moet antwoorden word tijd Embarassed Groetjes Lus
Bericht Donderdag 8 Maart 2007 11:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Lus
Eitje

Re: nutribird  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Lus
Hallo ik leeshier juist over die pellets ,het is werkelijk waar in ons klein belgie vind ge niets anders dan nutribird en dan moet ik er nog 2 weken op wachten want ik moet die altijd bestellen ni te doen en dan nog eens de verkerde en dan zijn we weer onderweg 2 weken dus op tijd bestellen
Mijn gaai had er geen probleem mee de eerste dag eete hij al nutribird,nu staat hij op 4 dagen nutri en 1 dag graantjes fruit groenten.
Dat is ook iets zo die palmnoten kan je hier niet vinden
Eigenlijk niet veel voor de papegaaien
Maar wat is dat eigenlijk al da fruitsap en zo dat ik hier lees want ik heb er geen enkel benul vanwat dat is .
Ik sta nog veel achter met de voeding van mijn gaai denk ik wie kan mij daar bij helpen.Groetjes Lus
HMMMMMM ik heb het eindelijk gevonden hoe ik op de forum moet antwoorden word tijd Embarassed Groetjes Lus
Bericht Donderdag 8 Maart 2007 11:13 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tja,toevallig weet ik van een vriendin van ons,Liz ook hier op het forun actief,dat er in Belgie idd. weinig te krijgen is.
Zij komt geregeld naar Limburg(NL),en dan neemt ze zich voer,iig. de pellets van hiemee,verder heeft ze meen ik ook pellets van Nutribird.

Eigenlijk zou je het dan al via nederland moeten bestellen.
Bericht Donderdag 8 Maart 2007 11:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Lus
Eitje

nutribird  Reageer met quote  

Ja ik ga regelmatig naar hasselt is da daar ver van .
Anders kan ik daar eens een uitstapje gaan doen want hier vind je eigenlijk niets voor de gaai.
Ik zou graag willen weten wat een papegaai zo mag eten en wat is dat eigenlijk het fruitsap dat we mogen geven want ik ken alleen pelets die granen en enkele fruitsoorten en sla en tomaten maar wat mag hij nog meer eten en drinken
Bericht Donderdag 8 Maart 2007 11:19 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Kijk maar eens op dit forumgedeelte.
http://www.fluffies.org/nl/voe.....d-vf1.html
gaaien mogen echt veel hebben.
Bericht Donderdag 8 Maart 2007 11:22 pm
Lus
Eitje

Reageer met quote  

Dank u doei Lus
Bericht Donderdag 8 Maart 2007 11:26 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Donderdag 8 Maart 2007 11:31 pm
wen87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik heb ook nutribird pellets (gehad)...tenminste ik geef het niet meer want amigo wil het absoluut niet eten dus ik geef hem weer lekker zaadjes en gewoon lekker gezond groenten en fruit elke dag....
Bericht Vrijdag 9 Maart 2007 9:24 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dit stukje heb ik eerder in een topic gezet. Dat topic ging over de spier/klier maag van een vogel en daarom zaad bijvoeren.

Wanneer je een geextrudeerde pellet hebt zoals pretty bird, nutribird (verhit tot boven de 160 graden, vitamines verliezen grotendeels hun waarden) dan is het goed om zaad bij te voeren.
Ecobird, harrisons zijn koud geperst (en daarom vaak wat kruimeliger). Behalve dat de vitamines bewaard blijven, blijven er ook vezels in zitten. Die blijven zorgen voor een goede werking van de klier en spiermaag.

Dus bij Harrisons en eco bird hoef je geen zaad bij te voeren maar bij andere pellets zou het juist goed zijn om dat wel te doen.
Bericht Vrijdag 9 Maart 2007 12:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mirkip
Vlieger

Reageer met quote  

Ik gebruik nu nutribird, maar de ontlasting van mijn valken ziet er wel erg bruinig uit Sad

Het duurde ongeveer 3 weken dat ze pellets gingen eten (de aanhouder wint Razz ). Nu eten ze de pellets goed, wel krijgen ze wat zaad e.d. bijgevoerd.

Heb gisteren echter pellets van Ecobird besteld, vanwege de rare ontlasting kleur die ze nu hebben Question
Ben benieuwd of ze die van Ecobird gaan eten Smile
Bericht Vrijdag 9 Maart 2007 1:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik voer ALLES Laughing zaad, veel verschillende soorten groente en wat fruit plus pellets...en dan verschillende merken (vooral ecobird, maar soms ook andere). Sommigen zullen dit minder goed vinden, maar t bevalt me prima en ik blijf t mooi doen. Geen gemiep of kieskeurig gedoe en ook niet t risico dat 1 van de merken ineeens toch niet t beste zou zijn. Er bestaat geen brok voor de mens met alles wat ze nodig hebben...dus voor een papegaai lijkt t me persoonlijk ook niet zo simpel Smile

Enige pellet die ze zelfs na lange tijd en een hele berg niet konden waarderen tenzij ik ze zelf eerst at was scenic Rolling Eyes ze vlogen iedere keer door de kamer Laughing Moet zeggen dat ik ze zelf niet vies vond, maar om nou iedere dag zelf eerst die brokken te eten en dan met Tommys droge kop erbij die vraagt of t lekker is? voor hij zelf 1 neemt?..nou nee, daar had ik na die grote bult even geen zin meer in Mr. Green
Bericht Vrijdag 9 Maart 2007 2:10 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy

Moet zeggen dat ik ze zelf niet vies vond, maar om nou iedere dag zelf eerst die brokken te eten en dan met Tommys droge kop erbij die vraagt of t lekker is? voor hij zelf 1 neemt?..nou nee, daar had ik na die grote bult even geen zin meer in Mr. Green

Laughing Laughing Laughing

Ik moet zeggen dat ik wel zaad bijvoer. De pellets die ik geef is ecobird. Herman eet ze wel maar van zijn zaadjes geniet hij echt Very Happy

Wat je ook in verschillende artikelen leest, niemand weet het effect van de pellets op de lange duur. Daarvoor worden ze nog tekort gevoerd. En er zijn ook al heel veel papegaaien heel oud geworden op zaadvoer. In het begin twijfelde ik heel erg en wilde het super goed doen voor Herman. Inmiddels ben ik gelukkig wat makkelijker geworden. Pellets, zaad en vooral lekker fruit en groente. En daar is mijn mannetje ook dol op.
Bericht Vrijdag 9 Maart 2007 2:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Very Happy Ja zo denk ik dus ook...eerst moet er meer tijd verstrijken Wink .

gek eigenlijk he? Dat ze ecobird wel eten. Blij toe...want daar vind ik dus niets lekkers aan. Moet er niet aan denken dat ik die iedere dag moest voorproeven Razz
Bericht Vrijdag 9 Maart 2007 2:45 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Very Happy Ja zo denk ik dus ook...eerst moet er meer tijd verstrijken Wink .

gek eigenlijk he? Dat ze ecobird wel eten. Blij toe...want daar vind ik dus niets lekkers aan. Moet er niet aan denken dat ik die iedere dag moest voorproeven Razz

probeer het anders eens met een sapje,tommy!! Laughing Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 9 Maart 2007 2:52 pm
mirkip
Vlieger

Reageer met quote  

quote:

Enige pellet die ze zelfs na lange tijd en een hele berg niet konden waarderen tenzij ik ze zelf eerst at was scenic Rolling Eyes ze vlogen iedere keer door de kamer Laughing Moet zeggen dat ik ze zelf niet vies vond, maar om nou iedere dag zelf eerst die brokken te eten en dan met Tommys droge kop erbij die vraagt of t lekker is? voor hij zelf 1 neemt?..nou nee, daar had ik na die grote bult even geen zin meer in Mr. Green

Kreeg je geen glanzend huidje na al die lekkere pellets gegeten te hebben Wink Razz
Bericht Zaterdag 10 Maart 2007 3:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:32 pm
  Berichten van afgelopen: