Nutribird?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Geestelijk weet ik af en toe niet, wat Solace allemaal uitvreet om mij gek te maken.... Maar wel goed voor je hart en ziel. Smile
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 10:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja joh, hartstikke gezond, voor jullie tweetjes! Laughing
Je hoort het van Esjo: Je wordt super gezond van een vogel! Laughing
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 10:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Zo, ik heb Nutribird. Ik ga hem maar gewoon langzaam omwennen, dat werkte destijds met de Kaytee ook perfect. Hoewel hij op dit moment meer interesse heeft in het opvreten van het silastouw dat de spiegel ophoudt dan in echt voer Very Happy. Zijn jullie vogels ook zo geobsedeerd als ze iets stuk proberen te maken? Laughing
Bericht Zaterdag 2 Juni 2007 11:02 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat ligt eraan, Iago is HEEEEEEL erg geobsedeerd en Wheezy ook. Rolling Eyes Vooral Iago is een 'singleminded chainsaw' zeg maar. Laughing
Succes met het overzetten!
Bericht Zondag 3 Juni 2007 8:05 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Het omzetten naar de Nutribird lukt niet goed. Hij eet het slecht tot niet, en als hij het eet weekt hij het eerst in zijn waterbakje. Ik ben nu halverwege het omzetschema en toen ik destijds op dit punt was met het omzetten van zaadvoer naar Kaytee ging het veel beter. Ik vermoed dat de pellets toch te groot zijn voor hem en dat ik het grasparkietenvoer moet hebben.

Twee vraagjes:

- Zijn de Nutribird voor grote parkieten en voor grasparkieten qua ingredienten hetzelfde? Ook al zijn de pellets te groot, wat betreft voedingswaarden moet hij namelijk gewoon grote parkietenvoer hebben.

- Als grasparkieten Nutribird qua voedingswaarden goed is, kan ik dan gewoon verder moet omzetten waar ik was of begin ik beter van voorafaan?
Bericht Zaterdag 9 Juni 2007 7:45 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

of de voedingswaarde gelijk zijn,durf ik niet te zeggen.
Zou je eigenlijk de pakken eens moeten vergelijken.

Je kan gewoon verder gaan met je schema.
Bericht Zaterdag 9 Juni 2007 8:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kan je de pellets niet in de keukenmachine fijnmalen? Dat wil namelijk nog al eens helpen!
Bericht Zaterdag 9 Juni 2007 9:49 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Oh goed idee! Ik zal het morgen meteen proberen.
Bericht Zaterdag 9 Juni 2007 9:55 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Probeer er scherpe kantjes aan te laten zitten: Dan accepteren ze het gemakkelijker. Hier wel tenminste.
Bericht Zaterdag 9 Juni 2007 10:00 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik heb het net in de keukenmachine gemaald en de helft zijn gewoon grote brokjes gebleven en de andere helft is poeder Laughing. Ik zal morgen een ander mes proberen. Ben benieuwd wat hij van de poeder vindt...
Bericht Zondag 10 Juni 2007 9:15 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben benieuwd wat hij van dat poeder vindt want nu is het wel erg gemakkelijk voor hem om weg te krijgen!
Bericht Zondag 10 Juni 2007 9:46 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey! Doop z'n stukje komkommer eens in dat poeder.. En kijk wat hij er dan van vindt??
Bericht Zondag 10 Juni 2007 9:46 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Komkommer met nutribird geeft wel wat troep (natte nutribird-poeder) maar aan de geluidjes te horen vindt hij het lekker. Hoezo was je daar benieuwd naar eigenlijk?
Bericht Maandag 11 Juni 2007 3:58 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het leek me wel handig, omdat hij zo van komkommer houdt. Hij móet dan wel door de nutribird en krijgt zo wat binnen. (Hoopte ik!)
Bericht Maandag 11 Juni 2007 7:23 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:32 pm
  Berichten van afgelopen: