omzetten naar pellets

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Het wonder is geschied!!

met de methodes zoals we ze hier hadden gelezen schoot het met karel niets op! Ongetwijfeld werkt het bij andere gaaien wel maar ja karel is een klasse apart wat betreft koppigheid Stom! Stom!

Elders kreeg ik de tip het hard te spelen. Dus geen zaad, ook niet voor de nacht, geen snackjes, geen fruit geen groente. Het viel me hard maar met pijn in het hard heb ik toch de poging gewaagd omdat hij de voedingsstoffen hard nodig heeft. Ik moet eerlijk toegeven dat ik heel hier en daar heb toegegeven (bijvoorbeeld toen mijn ouders een grote bak aalbessen brachten uit eigen tuin, Karel zijn lievelingsfruit), maar in grote lijn hebben we het wel volgehouden.

En gisteravond 5 dagen later zag ik ineens iets op de grond liggen en jawel...pellets. Kareltje is overstag!! Klappen Tot nu toe eet hij voornamelijk de rode er tussenuit (Scenic want HP weigert hij echt).

Grappig: oen ik zei dat ik zo trots op hem was pakte hij demonstratief een pellet en ging hem terwijl hij me aan bleef kijken op peuzelen Nanaaa!

Toen ik vanochtend vers voer gaf begon hij ook gelijk te eten . Het lijkt of we deze slag gewonnen hebben Veertje
Bericht Maandag 29 Juni 2009 8:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dat is super goed nieuws! Dan denk ik inderdaad dat hij overstag is!
Enne, hier eet Gogo ook eerst alle rode op en daarna pas de anderen. Ze hebben toch zo hun voorkeur en bij Scenic zit er smaakverschil in de pellets, dus kiezen ze de lekkerste het eerst eruit!
Bericht Maandag 29 Juni 2009 8:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

wat goed dat het gelukt is, streng blijven is de boodschap, al kan je hier en daar nu al een toegeving doen natuurlijk maar voorzichtig blijven want subtiel zoals ze zijn hebben ze je zo terug onder de duim Laughing Laughing

Hier zijn de rode niet meer favoriet, eerst wel, nu zijn het de andere en blijven de rode iets langer liggen maar ze eten ze wel, dat wel.
Bericht Maandag 29 Juni 2009 11:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Karel blijft toch een vogel van uitersten hoor. Gisteravond at hij voor het eerst een paar pellets nadat hij ze maanden weigerde.

vandaag heeft hij beide bakjes opde speelboom leeggegeten (tot ergernis van Gijs die de hond in de pan vond Rolling Eyes ) en net toen we hem in zijn kooi zaten was het eerste wat hij deed zich storten op het bakje in zijn kooi

hij eet alsof hij nog nooit zoiets lekkers heeft geproefen alsof zijn leven ervan afhangt.

Overdrijven is ook een vak Shocked
Bericht Maandag 29 Juni 2009 7:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eet hij nog steeds goed van zijn pellets en ook de andere kleuren Mr. Green
Bericht Dinsdag 21 Juli 2009 6:54 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Pellets gaan er nog steeds goed in, maar de rode blijven favoriet. elke ochtend en avond vind je alleen nog een bakje met de gele. Laughing
Ach ik ben allang blij dat hij ze eet Very Happy
Bericht Dinsdag 21 Juli 2009 7:09 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nou inderdaad - hij at ze - eet ze en zo te horen blijft hij ze eten. Helemaal super Veertje
Grappig dat ie toch 1 kleur laat liggen Mr. Green
Bericht Dinsdag 21 Juli 2009 7:10 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:32 pm
  Berichten van afgelopen: