|
|
|
Jolanda
Vlieger
| omzetten naar pellets |
|
|
na een aantal adviezen van jullie zijn we nu sinds vrijdag Karel streng aan het omzetten naar pellets.
Overdag krijgt hij pellets en verder niets. dan tegen de avond krijgt hij een klein beetje groente of fruit en voor de nacht een heel klein beetje zaad.
Maar karel is koppig en heeft tot nu toe geen hap van de pellets genomen en is elke ochtend zwaar beledigd als ik pellets voor hem neerzet.
We zijn nu al op dinsdag en ik vraag me af of dit wel goed gaat komen
zijn gewicht blijft stabiel (bovendien heeft ons kareltje wel wat reserves volgens de dierenarts )
breng ik hem niet in gevaar zo?? |
Dinsdag 26 Mei 2009 5:39 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Hou zijn gewicht goed in de gaten. Meer dan 10% mag het zeker niet zakken. Dan zul je actie moeten ondernemen.
Verder, maak van de pellets eens een papje (gewoon weken in gekookt water, af laten koelen en je hebt een mooi papje). Misschien eet hij het dan wel. Dat hielp bij Gogo erg goed. |
Dinsdag 26 Mei 2009 6:30 pm |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
| Re: omzetten naar pellets |
|
|
hoi, pas kortgeleden heb ik Tommy en Mickey ook op pellets overgezet. Tommy, grijsje, heeft het gepresteerd om 4 volle dagen overdag NIETS te eten. Uit het werk gaf ik een schepje biologisch zaad en hij viel daar op aan. Verder zoals altijd op de juiste momenten een versnapering in de vorm van fruit, groente etc etc. De vijfde dag kwam ik thuis uit het werk? en? de hele bak schoon op!! Kweet niet hoeveel dagen je het nu doet? maar sommige gaaitjes zijn behoorlijk koppig  |
Dinsdag 26 Mei 2009 8:53 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: omzetten naar pellets |
|
|
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Karel heeft reserves en zijn gewicht blijft ook nog eens stabiel. Wat voor pellets geef je? Sommige pellets worden beter geaccepteerd dan andere pellets.
Soms helpt het als je de pellets wat breekt. Of natmaakt met iets van vruchtensap.  |
Woensdag 27 Mei 2009 6:45 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
een vogel zal zichzelf nooit uithongeren tenzij hij ziek is, hij wil gewoon koppig zijn en jou er van overtuigen dat pellets vies zijn en geen eten is voor gaaien. blijf voet bij stuk houden en je zal zien dat hij toch overstag zal gaan |
Woensdag 27 Mei 2009 6:57 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
laat de groente even achter wege.
En vooral niet kijken of hij heeft gegeten.
's avonds niet gegeten dan een dessert lepeltje zaad bij de pellets. Hij moet dan tussen de pellets gaan zoeken en eet zo toch ook wat pellets.
Het duurt rustig een week hoor, en sommige zijn over in 3 tot 4 dagen.
geduld en doorzettingsvermogen |
Woensdag 27 Mei 2009 7:14 am |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
We zijn inmiddels 11 dagen onder weg maar ik kan wel stellen dat karel tot de koppigste der koppigste behoort
Overdag blijven de pellets onaangetast: droog, met vruchtensap of met water, geen hap nemet hij ervan
nu doen we er voor de nacht een beetje vruchtensap bij (ongezoet natuurlijk) en daar mengen we een klein beetje zaad door en dan eet hij wel...het zaad plakt dan aan de pellets en zo krijgt hij iig heel wat van binnen volgens mij.
 |
Maandag 1 Juni 2009 4:10 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het is een goed begin. geef de moed niet op. gaaien zijn heel koppig en kunnen echt volhouden als ze willen maar ze zullen zich nooit laten verhongeren. het is een goed idee wat je nu doet. ga zo door en op een gegeven moment zal het knopje echt omgaan en dan eet hij de pellets gewoon. |
Dinsdag 2 Juni 2009 6:45 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Niet opgeven hoor! Deze koppige eter zal eens wel iets anders leren eten. Je hebt hem ook andere dingen leren eten dus dit moet ook lukken.
Welke pellets probeer je? |
Dinsdag 2 Juni 2009 7:11 am |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
Hij krijgt scenic want dat eet de rest ook. |
Dinsdag 2 Juni 2009 4:09 pm |
|
|
Jolanda
Vlieger
Inmiddels biij de vogelkelder een zakje harrisons HP gehaald om te kijken of hij dat misschien wel wilde eten maar daar haalt hij zelfs met zaad en fruitsap zijn snavel voor op
Volgens mij kan ik octrooi aanvragen voor de koppigste vogel van nederland  |
Dinsdag 16 Juni 2009 5:12 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Lijkt me ook ja  |
Dinsdag 16 Juni 2009 8:20 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Hij is wel heeeel koppig inderdaad. |
Woensdag 17 Juni 2009 8:47 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoe gaat het met het overzetten? |
Vrijdag 19 Juni 2009 5:53 am |
|
|
Jolanda
Vlieger
het schiet niets op. met scenic speelt hij nog een beetje maar geen hap eten. met HP doet hij niets. Hij eet gewoon niets tot er s avonds wat zaad en vruchtensap doorheen gaat...dan valt hij aan op het voer.  |
Vrijdag 19 Juni 2009 6:00 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:32 pm
|
|
|
|
|