Overstappen van zaad naar pellets... Hoe?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Nee.
Hot & Healthy is korrels van 3 mm voor parkieten, aga's, enz.
Paradise zijn korrels van 5 mm voor middelgrote papegaaien en grote parkieten die niet uit de poot eten.
Jungle mix zijn staafjes van 5 mm bij 15 mm voor papegaaien die hun eten me thun poten vasthouden.
http://www.dierenkliniekdebaro.....cenic_voer
Bericht Donderdag 14 December 2006 5:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hey,bedankt,nou daar kunnen we wat mee!!!
Nou dan hebben wij dus de jungle en paradise mix!!!
Bericht Donderdag 14 December 2006 5:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

jade eet het niet hij poept er in :S hij vertikt het
Bericht Donderdag 14 December 2006 8:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Aangezien ik het zonde vind om er een apart topic voor te openen maar even verder in dit topic.

Ik had het al in het topic gezet van "binnenkort logee" dat Ferdie hier zou komen om te wennen aan nieuw voer. Thuis wilde het absoluut niet lukken. Ze eet nu zaadjes, en heeft haar hele leven vertikt om wat anders te eten. We hebben het al een aantal malen geprobeerd, maar ze weigert gewoonweg.

Ik heb het hier nu ook geprobeerd met Harrison, maar ook hier wil ze echt niet. Stomme kip Rolling Eyes Aangezien ze al vrij mager is ( zaadjes zit ook amper wat in, plus dat ze zo'n streskip is Confused ) heb ik haar nu eerst maar weer zaadjes gegeven, zodat ze in elk geval niet teveel gewicht verliest.

Hooijmeijer had al gezegd toen ik daar met Tweety was dat ik haar anders maar moest brengen. Hij had nog nooit een vogel gehad waarbij het niet lukte.... Morgenochtend gaan we dus maar eens even bellen wat dat geintje eventueel gaat kosten......

Negeren helpt niet. Het feit dat Tweety het wel eet, en zelfs vanonder haar neus ook niet. Jaloers werd ze ook al niet toen ik er een paar opat Rolling Eyes (Ik kan je vertellen, zo lekker zijn ze niet Laughing ) ook de opfokpap vind ze niet lekker Confused
Bericht Zondag 7 Januari 2007 9:22 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhhh kaketoes! Heerlijk eigenwijs! Laughing Laughing
Misschien een idee, heb je een klimboom buiten? Vaak eten ze in een vreemde omgeving wél andere dingen. Vraag me niet waarom maar zo heeft een grijsje, dat al 10 jaar zaad had gegeten, ook Harrison leren eten.
Hij was trouwens wel van zijn eigen boom naar de boom van de 'Harrison-etende-gaaien' gesprongen. Laughing
Bericht Maandag 8 Januari 2007 2:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ohhhh kaketoes! Heerlijk eigenwijs! Laughing Laughing
Misschien een idee, heb je een klimboom buiten? Vaak eten ze in een vreemde omgeving wél andere dingen. Vraag me niet waarom maar zo heeft een grijsje, dat al 10 jaar zaad had gegeten, ook Harrison leren eten.
Hij was trouwens wel van zijn eigen boom naar de boom van de 'Harrison-etende-gaaien' gesprongen. Laughing

Nou, bij deze kip heeft dat niet geholpen aangezien mijn huis voor haar een vreemde omgeving was. Je hoort inderdaad wel eens dat dat werkt. We hebben al diverse soorten pellets in het verleden ook geprobeerd. Over het algemeen kijkt ze er niet eens naar...

Heb vanochtend in elk geval een afspraak gemaakt bij Hooijmeijer. We brengen haar donderdag heen en ik haal haar dan volgende week vrijdag weer op. We plakken er dan ook gelijk een gedragsconsult aan vast. Kijken of Hooijmeijer misschien nog goede tips heeft voor deze gestoorde tante!
Bericht Maandag 8 Januari 2007 7:38 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmmm Hooi zal vast prima tips hebben voor je 'gestoorde tante'.. Hahaha!
Ben benieuwd..
Bericht Maandag 8 Januari 2007 8:50 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:36 pm
  Berichten van afgelopen: