Paar vraagjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wij hebbe al 7 jaar een boom maar groeit niet echt hard wel een goede struik maar neit van je denk moet kappen ofzo.

maar heb een tak afgezaagd dat spul is neit te knippen zo hard heb het nu als zitstok in zijn kooi een klein stukje heeft geen zin krijgt hij nooit stuk whahahahha
Bericht Donderdag 20 April 2006 5:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

De jonge uitlopers vallen zeer goed in de smaak (bij Gimzo dan.. Wink ).
Maar ook in de oudere stokken zit binnenin een soortje van sponsachtig spul wat blijkbaar goed te eten is. Ik heb weleens een stukje geproefd en het is een beetje zoetig lijkt wel.
Bamboe slaat weleens moeilijk aan hebben wij gehoord (van het tuincentrum) maar als het aanslaat dan slaat het vaak ook góed aan. Dat is hier blijkbaar gebeurd want onze bamboe groeit zo'n drie à vier meter per jaar. Deze bamboe zou niet houdbaar zijn in een pot want Hans is gisteren zo'n twee uur bezig geweest (en op dit moment weer bezig) om de meterslange wortels bij te kappen. Deze drukken namelijk het terras omhoog. Het terras is nu zelfs gedeeltelijk opgebroken. Toch wil ik die struik niet kwijt, hij is gewoon heel decoratief, altijd groen, een riante etagewoning voor de vele vogels die er in nestelen en blijkbaar erg lekker gaaienvoer Laughing
Bericht Vrijdag 21 April 2006 4:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Bamboe is echt erg sterk in zn groei he? Vroeger martelden ze toch mensen door ze op bamboe vast te maken en t door ze heen te laten groeien? Shocked Sad Ik meende toch dat je ze wel in een heel zware stenen pot kon houden? of is dat ook niet bij alle soorten? Plastic kuip gaat iig niet...die wordt verwoest.

Laat Hans maar flink hakken joh! Twisted Evil want ik snap goed dat je die pracht plant wilt houden...maar een terras is ook wel prettig Laughing
Bericht Vrijdag 21 April 2006 4:26 pm
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

[quote="Tommy" Vroeger martelden ze toch mensen door ze op bamboe vast te maken en t door ze heen te laten groeien? Shocked Sad [/quote]

Huhhhhhh....... Sad Crying or Very sad Sad
Bericht Vrijdag 21 April 2006 11:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Sad niet normaal he? Shocked Pff vroeger hadden ze soms echt wrede ideeen. Ben eens in een martel museum geweest in parijs...met allemaal wassenbeelden opstellingen van martelpraktijken van ooit. Bah Sad
Bericht Zondag 23 April 2006 12:34 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Trouwens wat de groeisnelheid betreft. JAAAAA,ik heb me eens verdiept in de planten,zal nooit een hobby van me worden.
Maar er schijnen meerdere bamboe soorten te zijn en daar zit dan ook groeiverschil tussen.
Bericht Zondag 23 April 2006 8:12 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:36 pm
  Berichten van afgelopen: