Ik wist helemaal niet dat de pit van palmnoten wit was? Zazu had gisteren een palmnoot opengebroken en ik was eigenlijk nogal verbaasd wat voor wits hij daar in zijn pootje had.
Het bleek het hard van de palmnoot te zijn?
Zondag 17 April 2005 10:52 am
ettie_ Eitje
Klopt en kaketoes en ara's zijn er vaak erg gek op. Je leest dan ook van deze gaaien dat die het vruchtvlees vaak laten staan en puur voor de pit gaan, als ze het eenmaal weten.
Het vreemde is dat ik ook van een grijze roodstaart gelezen heb dat die wat bloed bij de ontlasting had. Na onderzoek gaf de vogel arts aan dat een stukje van de schil van die pit de boosdoener was....
Lastig te rijmen die 2 verhalen
Donderdag 26 Mei 2005 12:39 pm
Sue Moderator
Ik geloof dat Zazu het alletwee wel lekker vindt.
Ik heb ook zoiets van Geuf gehoord. Haar grijsje had de noot helemaal geraspt. Daardoor waren er splintertjes in de krop gekomen?
Zazu raspt geloof ik niet.
Bij Roxy gaat het ook meer om de pit daar ken ze uren mee spelen
Donderdag 26 Mei 2005 4:28 pm
Sue Moderator
Over palmnoten zei Hooimeijer (Ik heb het nagevraagd aangezien Ettie zijn twijfels had over de vetten in de palmnoot)
Wij gebruiken de palmnoot olie van de rode palm. Juist als preventie van hart en vaatziekte.
Vrijdag 27 Mei 2005 4:00 pm
ettie_ Eitje
Hoi,
Ik heb mijn tekst nog even na gelezen en beken dat de eerste zin wat ongelukkig is verwoord. Waar het om gaat is dat een hele palmnoot te vet is voor een gemiddelde papegaai. Beter is dus een stukje te geven en een klein stukje is dan al voldoende. De macadamia zou ook gezonder zijn. Dat is wat ik kwijt wilde en wat ik ook tijdens een consult van Hooimeyer begreep.
Sorry voor de verwarring
Maandag 30 Mei 2005 9:32 am
Sue Moderator
Ha ha ha, maakt niet uit..
Je kan beter helemaal zeker van iets zijn, toch?
Inderdaad, in de macadamia zitten veel vitamientjes. Maar, in de palmnoot schijnen ook veel goede dingen te zitten.
Maandag 30 Mei 2005 9:59 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:36 pm