|
|
|
Rocco
Vlieger
| Palmolie |
|
|
weten jullie hoe dit zit met de houdbaarheid na openen? Ik had een grote pot uit engeland en pulk daar regelmatig dus wat uit met een mesje. Alleen nu was het laatst zulk warm weer en was de hele inhoud vloeibaar geworden en ook gaan lekken
Nu heb ik het in de koelkast gezet en is het weer een vaste substantie, maar ik vroeg me toch af of het nu niet bedorven kan zijn?
Het is een standaard pot met een wit label, volgens mij dezelfde die ook via lorreco en dachoogvliet verkocht worden.
Ik had ook een keer een andere via de DA, deze moest je eerst opwarmen anders was het te hard (Avian nog iets). Maar dat was erg onhandig. Wel vind ik het vreemd dat je bij dezelfde temperatuur verschillende vormen hebt terwijl het allemaal puur palmolie zou moeten zijn (zal dan toch wel iets van anti-stolling inzitten ofzo?)
Weet iemand hier meer over??  |
Zondag 2 Augustus 2009 7:24 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Palmolie |
|
|
Ik weet niet precies hoe lang het houdbaar is maar als je proeft kan je wel merken of het ranzig is geworden. (Niet te missen, zo'n gore smaak!)
Ik proef eens in de zoveel tijd of het nog goed is. |
Zondag 2 Augustus 2009 7:58 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

hihihi, wat een goede tip Sue...eigenlijk nooit aan gedacht...morgen meteen eens proberen...als ik de komende dagen niet kom op fluffies. dan weet je hoe het komt...  |
Zondag 2 Augustus 2009 9:18 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
ik vind het sowieso niet echt lekker, bovendien kan ik niet ruiken en zal ik mn vriend ook wel niet zo ver krijgen om het te proeven
Misschien dat ik het van de week eens aandurf....  |
Zondag 2 Augustus 2009 10:03 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Bleugh, ik heb aan het begin toen in mijn enthousiasme van de allereerste portie palmnoten geproeft, gatsie wat is dat vies. De palmolie zou ik voor geen goud proeven, sorry (maar ik denk dat je het wel kan ruiken als het niet meer goed is?). |
Zondag 2 Augustus 2009 10:44 pm |
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Laura B
hihihi, wat een goede tip Sue...eigenlijk nooit aan gedacht...morgen meteen eens proberen...als ik de komende dagen niet kom op fluffies. dan weet je hoe het komt...
Hahhahahaahahha, moeten we al paniekeren  |
Maandag 3 Augustus 2009 8:03 am |
|
|
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Al het vet smelt op een gegeven moment bij een hoge temperatuur. Een pakje boter smelt ook weg bij 30 graden buiten de koelkast. Dat het gesmolten is, betekent dus niet dat het meteen niet goed meer is. |
Maandag 3 Augustus 2009 3:18 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Nee, maar boter bvb. moet je eigenlijk wel in de koelkast bewaren, anders is het al snel niet goed meer, zeker bij zo'n hoge temperaturen. Maar bij boter merk je wel meteen als het niet goed is; bij de palmolie misschien niet zo. |
Dinsdag 4 Augustus 2009 10:40 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Nee, maar boter bvb. moet je eigenlijk wel in de koelkast bewaren, anders is het al snel niet goed meer, zeker bij zo'n hoge temperaturen. Maar bij boter merk je wel meteen als het niet goed is; bij de palmolie misschien niet zo.
ja dat idee had ik dus ook Alleen staat er niks qua bewaren op de verpakking.... (ja tot 2010 ) |
Woensdag 5 Augustus 2009 9:36 am |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ik was blikken in de rekken aan het zetten (in de rij "exotischere" voedingsmiddelen) en toen ik naar het blik keek zag ik dat het palmnootolie was. nu is dit palmnootolie die men verkoopt in de delhaize. is dit goede olie voor gaai'tjes want het is redelijk duur. |
Zondag 16 Augustus 2009 10:48 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:37 pm
|
|
|
|
|
|