Papegaai schreeuwt tijdens eten (en andere bezigheden)

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Onyx.Ikarus
Eitje

Papegaai schreeuwt tijdens eten (en andere bezigheden)  Reageer met quote  

Mijn papegaai is overdag als ik niet met hem bezig ben netjes rustig maar zodra ik hem ga voeren of ermee speel gaat hij heel hard schreeuwen. Dan haal ik het eten of speelgoed weg en stopt hij weer. Maar als ik dan weer verder wil gaan begint hij meteen weer. Is hier wat aan te doen of moet ik dat gewoon voor lief nemen?

Ik vind het niet zo heel erg als hij dat doet tijdens het spelen/eten maar ik ben bang dat hij misschien vaker gaat schreeuwen en wil dat graag voorkomen.
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 1:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hallo Onyx,

hoe oud is je papegaai. misschien is het aandacht trekken op het moment dat hij gevoerd wordt. kan hij nog niet alleen eten of wil hij het juist zelf doen?
je kan ook proberen als hij al alleen eten kan, gewoon het voer in de kooi te zetten zodat hij daar gebruik van kan maken op het moment dat hij het wil.
je kan ook met hem mee eten. voor de kooi gaan zitten en eten. kan ook stimulerend zijn.
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 1:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Onyx.Ikarus
Eitje

Reageer met quote  

Hij eet zelfstandig zijn zaadjes maar ik heb hem net een paar dagen op pellets. Ik bied ze nu aan als papje en dan geef ik het hem liever vanaf de lepel anders zit zijn hele borst, kooi en mijn meubilair onder de rommel.

Misschien houdt hij vanzelf op met schreeuwen als hij zijn pellets gewoon droog en zelfstandig eet? Moet ik gewoon afwachten? Slechte gewoontes zijn er vaak wel snel ingesleten Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 1:29 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat kan idd de oorzaak zijn.hij wil waarschijnlijk geen pellets. probeer het maar eens droog. je zou ze eventueel kleiner kunnen maken (in een theedoek wikkelen en klein hameren) en dat geven. maar niet aan hem toegeven hoor. gaat vanzelf wel over. de aanhouder wint. eventueel zou je er een beetjeafgekookt groentenwater overheen kunnen doen of vruchtesap, voor de smaak, maar ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen. Very Happy
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 2:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Onyx.Ikarus
Eitje

Reageer met quote  

Hij krijgt ze met vruchtensap erdoor en dan warm in de magnetron.
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 2:56 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Papegaai schreeuwt tijdens eten (en andere bezigheden)  Reageer met quote  

Ohhh dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn.. Sad Is het echt schreeuwen of gewoon veel geluid maken (opgewonden?) of??
Bij de parrotbunch staat dat vogels tijdens het overzetten wel eens schreeuwgedrag kunnen vertonen. (Protest?)
Bericht Dinsdag 16 Oktober 2007 7:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:37 pm
  Berichten van afgelopen: