|
|
|
annemie2
Fladderaar
| Papegaaienvoer met pinda's |
|
|
Ik kan hier nergens papegaaien voer vinden zonder pinda's. Overal lees je hoe slecht dat wel niet is, maar waarom zit het dan in al het papegaaienvoer dat ik hier in de buurt kan vinden? Nu pits ik ze er gewoon tussenuit en gooi ze in het voederhuisje voor de meesjes (hopelijk is het voor hun niet erg) Maar ja , is de kwaliteit van de rest van het voer dan wel zo goed? Welk is nu wel goed voer?  |
Dinsdag 8 April 2008 2:06 pm |
|
|
swanny
Beginnende vlieger
African parrot van Versele lage is wel goed of premium van witte molen. In Nl kun je het zeker kopen. |
Dinsdag 8 April 2008 3:06 pm |
|
|
|
|
annemie2
Fladderaar
Is er in Roosendaal ergens een goede winkel, Swanny. Heb ik ineens een reden om nog eens te shoppen. Ja, ben er dan toch hé?  |
Dinsdag 8 April 2008 3:24 pm |
|
|
Laura B
Moderator

hahaha, das idd een goede reden! Ik erger me ook aan al die pinda's in dat voer, maar heel veel mensen weten gewoon niet beter (ook de mensen in de winkels weten vaak niet dat het niet zo goed is voor gaaitjes) |
Dinsdag 8 April 2008 7:51 pm |
|
|
|
|
PeCe
Vlieger
|
|
|
|
Ik weet niet of je een dierenwinkel in de buurt hebt, want de meesten hebben wel degelijk ook beter voer, maar dan meestal in dozen tegen een veel duurder tarief. Soms kunnen ze het ook voor je bestellen. De dierenwinkel bij mij in het dorp (heeft goed voer zonder pinda's en niet teveel zonnepitten) maar de kleine verpakking vind ik te duur, dus bestellen ze speciaal voor mij een 20kg zak met voer. Maar ja ik moet er ook 4 edelpapegaaien van voeren. Ze hebben ook andere soorten, maar die zijn nog duurder en of die dat verschil waard zijn. Wat mij betreft niet, maar ik weet zeker dat anderen daar anders over zullen denken.
Andere optie is eventueel online bestellen. Dan kan je ook diverse goede soorten zaadmix krijgen, ook de hiervoor genoemde soorten.
De soorten waar pinda's in zitten kom ik vooral in de supermarkten tegen. Daar vind ik naast pinda's ook teveel zonnepitten in zitten en te weinig andere bestanddelen (vooral voor edels belangrijk fruit) in zitten. De dierenwinkel in Nijkerk (waar ik werk) had ook zaden met pinda's maar is vanwege teruglopende verkoop (ze kregen ook negatieve opmerkingen) overgeschakeld op een ander merk. Dat voer ziet er wat mij betreft veel beter uit. Dus opmerkingen maken over het voer kan helpen. |
Dinsdag 8 April 2008 11:25 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik heb ook de African Parrot van Versele Laga maar daar zitten toch ook pinda's in?  |
Woensdag 9 April 2008 7:00 am |
|
|
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Sarah je hebt helemaal gelijk
Ik geef mijn gaaien een "eigen"mengeling
1 zak 15 kg premium van witte molen (daar zitten er geen in)
gemengd met
4 kg boekweit
4 kg witte millet
3 kg witzaad
3 kg hele gepelde haver
2 kg hennep
In de dierenwinkel mengen ze dit altijd door elkaar voor me, gewoon vragen. Je kunt de mengeling omrekenen naar kleinere hoeveelheden
Ik haal het altijd in Roosendaal bij
Wagemakers dierenspeciaalzaak
Kalsdonksestraat 146
4702 ZJ Roosendaal
0031(0)165 537534 |
Woensdag 9 April 2008 8:03 am |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ik geef ook versele-Laga en omdat er zo'n laag gehalte van pinda's inzit zoek ik ze der gewoon tussenuit en voor de rest is dit een uitstekend mengsel  |
Woensdag 9 April 2008 4:35 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ja, ik ben er ook heel tevreden over.  |
Woensdag 9 April 2008 8:53 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Het is echt heel erg irritant dat winkels nog steeds mengsels verkopen met doppinda's..
De mengsels van de vogel jungle schijnen ook heel goed te zijn. Ik geef het hier als tussendoortje.  |
Donderdag 10 April 2008 7:38 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:37 pm
|
|
|
|
|
|