Papegaaienvoer met pinda's

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
annemie2
Fladderaar

Papegaaienvoer met pinda's  Reageer met quote  

Ik kan hier nergens papegaaien voer vinden zonder pinda's. Overal lees je hoe slecht dat wel niet is, maar waarom zit het dan in al het papegaaienvoer dat ik hier in de buurt kan vinden? Nu pits ik ze er gewoon tussenuit en gooi ze in het voederhuisje voor de meesjes (hopelijk is het voor hun niet erg) Maar ja , is de kwaliteit van de rest van het voer dan wel zo goed? Welk is nu wel goed voer? Question
Bericht Dinsdag 8 April 2008 2:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

African parrot van Versele lage is wel goed of premium van witte molen. In Nl kun je het zeker kopen.
Bericht Dinsdag 8 April 2008 3:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
annemie2
Fladderaar

Reageer met quote  

Is er in Roosendaal ergens een goede winkel, Swanny. Heb ik ineens een reden om nog eens te shoppen. Ja, ben er dan toch hé? Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 8 April 2008 3:24 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hahaha, das idd een goede reden! Ik erger me ook aan al die pinda's in dat voer, maar heel veel mensen weten gewoon niet beter (ook de mensen in de winkels weten vaak niet dat het niet zo goed is voor gaaitjes)
Bericht Dinsdag 8 April 2008 7:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Ik weet niet of je een dierenwinkel in de buurt hebt, want de meesten hebben wel degelijk ook beter voer, maar dan meestal in dozen tegen een veel duurder tarief. Soms kunnen ze het ook voor je bestellen. De dierenwinkel bij mij in het dorp (heeft goed voer zonder pinda's en niet teveel zonnepitten) maar de kleine verpakking vind ik te duur, dus bestellen ze speciaal voor mij een 20kg zak met voer. Maar ja ik moet er ook 4 edelpapegaaien van voeren. Ze hebben ook andere soorten, maar die zijn nog duurder en of die dat verschil waard zijn. Wat mij betreft niet, maar ik weet zeker dat anderen daar anders over zullen denken.

Andere optie is eventueel online bestellen. Dan kan je ook diverse goede soorten zaadmix krijgen, ook de hiervoor genoemde soorten.

De soorten waar pinda's in zitten kom ik vooral in de supermarkten tegen. Daar vind ik naast pinda's ook teveel zonnepitten in zitten en te weinig andere bestanddelen (vooral voor edels belangrijk fruit) in zitten. De dierenwinkel in Nijkerk (waar ik werk) had ook zaden met pinda's maar is vanwege teruglopende verkoop (ze kregen ook negatieve opmerkingen) overgeschakeld op een ander merk. Dat voer ziet er wat mij betreft veel beter uit. Dus opmerkingen maken over het voer kan helpen.
Bericht Dinsdag 8 April 2008 11:25 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb ook de African Parrot van Versele Laga maar daar zitten toch ook pinda's in? Confused
Bericht Woensdag 9 April 2008 7:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
swanny
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Stom! Stom! Stom! Stom! Stom! Stom! Sarah je hebt helemaal gelijk Stom! Stom! Stom! Stom!

Ik geef mijn gaaien een "eigen"mengeling
1 zak 15 kg premium van witte molen (daar zitten er geen in) Veertje
gemengd met
4 kg boekweit
4 kg witte millet
3 kg witzaad
3 kg hele gepelde haver
2 kg hennep

In de dierenwinkel mengen ze dit altijd door elkaar voor me, gewoon vragen. Je kunt de mengeling omrekenen naar kleinere hoeveelheden

Ik haal het altijd in Roosendaal bij
Wagemakers dierenspeciaalzaak
Kalsdonksestraat 146
4702 ZJ Roosendaal
0031(0)165 537534
Bericht Woensdag 9 April 2008 8:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik geef ook versele-Laga en omdat er zo'n laag gehalte van pinda's inzit zoek ik ze der gewoon tussenuit en voor de rest is dit een uitstekend mengsel Very Happy
Bericht Woensdag 9 April 2008 4:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, ik ben er ook heel tevreden over. Veertje
Bericht Woensdag 9 April 2008 8:53 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is echt heel erg irritant dat winkels nog steeds mengsels verkopen met doppinda's.. Rolling Eyes
De mengsels van de vogel jungle schijnen ook heel goed te zijn. Ik geef het hier als tussendoortje. Very Happy
Bericht Donderdag 10 April 2008 7:38 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:37 pm
  Berichten van afgelopen: