Papje van pellets en palmnootolie?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
EvelienM
Net uit het ei

Papje van pellets en palmnootolie?  Reageer met quote  

Ik heb vandaag eens geprobeerd een papje te maken van Harrison's pellets, heet water en een half theelepeltje palmnootolie voor mijn halsbandparkiet. Hij is net 1 en voor het eerst in de echte rui en ik dacht hem daarom wat extra's te geven (naast zijn pellets, beetje zaden en groente en fruit). Hij is er dol op! Ik heb het wel natuurlijk laten afkoelen, maar is dit wel goed voor hem? Qua ingredienten zeker wel, maar ik bedoel meer zo'n papje? Het is niet erg waterig,maar ook niet erg droog, beetje er tussenin, kan dat niet vast blijven zitten in zijn krop of iets dergelijks?
Bericht Woensdag 27 Juli 2011 11:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Als ze het zelf te droog vinden nemen ze wel een slokje water. Ja
Ik vind het wel een goede optie. Zelf doe ik palmnotenolie in een voedingsbakje hetgeen ik in heet water leg zodat de palmnotenolie dun wordt. Dan doe ik er de pellets bij, roer het rond en klaar. Zo krijgen ze de palmnotenolie ook binnen.
Bericht Woensdag 27 Juli 2011 11:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
EvelienM
Net uit het ei

Reageer met quote  

daar heb je wel een punt ja Smile
je doet dus eigenlijk bijna hetzelfde, alleen maak ik het wat papperiger Smile
op het potje palmnootolie staat een half theelepeltje per dag,maar is dat niet wat veel? hij krijgt het echt niet elke dag, niet eens elke maand denk ik, ben bang dat ie dik wordt, of valt dat wel mee? (hij vliegt erg veel, dus zijn conditie is top hoor).
Bericht Woensdag 27 Juli 2011 11:37 am
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Ook hier krijgen Bobbie & Chefke (roodstaarten)elke dag, een theelepel met palmolie met pellets.

Dit vinden ze echt een lekkernij, want bakje pellets is dan ook zo op.
Alles wat er wel van overblijft, gaat bij ons door de staafmixer, en wordt verdeeld over de groente en fruit.

Btw. als je vogel veel beweegt, en veel rondvliegt, kan het zeker geen kwaad, om dit vaker aan hem te geven....
Bericht Woensdag 27 Juli 2011 11:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
EvelienM
Net uit het ei

Reageer met quote  

okee, dat is goed om te lezen, dan ga ik dat doen, dus ik kan het overal overheen gooien Smile top!
bedankt!
Bericht Woensdag 27 Juli 2011 12:05 pm
Apple740
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik vraag me af of pellets & palmolie wel zo'n goede mix is. Palmolie zit bomvol bepaalde vitamines maar dat zitten pellets ook (in speciaal afgestemde hoeveelheden). Ligt overdosering niet op de loer?

Palmolie lijkt mij meer geschikt voor vogels die voornamelijk zaad als hoofdvoer krijgen. Daar kunnen inderdaad bepaalde vitaminetekorten optreden waar zo nu en dan wat palmolie een welkome aanvulling kan zijn.
Bericht Woensdag 8 Februari 2012 2:10 am
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:37 pm
  Berichten van afgelopen: