Pas op met kippenbotjes!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Pas op met kippenbotjes!  Reageer met quote  

Zoals menig van jullie wel hebben gehoord en hebben gelezen, is een kippenbotje een erg lekkere versnapering voor de gaai. Ze breken het open en halen het merg eruit.

Maar pas op!

Ik heb het laatst ook aan Raja (Alexanderparkiet) gegeven en ze vond het heerlijk en geweldig om ermee bezig te zijn.
Totdat!
Ze ineens vast zat met de onderkant van haar snavel. Die zat in het botje gehaakt. Ik heb het er gelukkig zonder paniek vanaf kunnen trekken. Maar voor hetzelfde geldt had ik haar snavel gebroken met trekken.

Dus!
Goed idee de kippenbotjes, maar NOOIT zonder begeleiding!
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 8:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Aha, heb het gevonden. Ik zou dus ook gewoon als tip meegeven, laat je gaaitje niet onbewaakt met kippebotjes. Je kan ze beter in het oog houden. Bij Raja was mams er gelukkig snel bij zonder dat er schade is berokkend maar het kon natuurlijk ook anders geweest zijn.
Voorzichtigheid geboden dus. Straks mag ik nog blij zijn dat Jos ze niet lust. Confused
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 8:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bedankt voor de waarschuwing! Gelukkig is het bij Raja goed afgelopen.. Was ze erg in paniek? Of viel het wel mee?
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 9:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik zelfs even moest lachen om d'r, althans achteraf dan. Embarassed
We zaten samen te eten, dus ze zat pal voor me... gelukkig. En ineens deed ze zo raar, ze zat op en neer te bewegen met dat ding en toen zag ik het. Ik heb gewoon haar rug vastgehouden en dat ding, met een beetje moeite eraf getrokken.
Ik moet eerlijk zeggen dat Raja niet echt in paniek was. Ze probeerde eigenlijk gewoon dat ding van haar snavel af te krijgen.
Toen het eraf was, was het even van: "Wat was dat nou??" En gelijk daarna was het alsof het nooit gebeurd was.
En toen moest ik dus wel een beetje lachen, maar ook wel met enge gedachten in m'n hoofd hoor.
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 6:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha kan me voorstellen dat je achteraf moest lachen. Het zal er inderdaad wel raar uit hebben gezien. Fijn wel dat ze niet helemaal in paniek was. Dat is een stuk minder!
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 9:06 pm
Joyce
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esc_f_ny
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik zelfs even moest lachen om d'r, althans achteraf dan. Embarassed
We zaten samen te eten, dus ze zat pal voor me... gelukkig. En ineens deed ze zo raar, ze zat op en neer te bewegen met dat ding en toen zag ik het. Ik heb gewoon haar rug vastgehouden en dat ding, met een beetje moeite eraf getrokken.
Ik moet eerlijk zeggen dat Raja niet echt in paniek was. Ze probeerde eigenlijk gewoon dat ding van haar snavel af te krijgen.
Toen het eraf was, was het even van: "Wat was dat nou??" En gelijk daarna was het alsof het nooit gebeurd was.
En toen moest ik dus wel een beetje lachen, maar ook wel met enge gedachten in m'n hoofd hoor.

Laughing Laughing Laughing Echt wel een grappig gezicht en gelukkig goed afgelopen..

Zo had ik ooit eens een wc rol in Pebbel haar kooi gelegd en nieuwschierig als ze is, zij er met d'r hoofd in. helaas zat er niets meer in de rol, dus ze tilt haar hoofd op zonder eerst een stapje achteruit te doen. Liep ze dus ff rond met een wc rol om haar hoofd Smile Smile
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 12:50 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Laughing Dat is ook een lollig zicht denk ik. Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 1:09 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Haha, dat is zeker lollig Joyce. Ik zie het al voor me. Laughing Laughing

Trouwens, mensen:

Ik heb Loriaux dit verhaal ook verteld van het kippenbotje. Ze moest ook wel lachen en zei dat dit eigenlijk nooit voorkomt. Dat ze al zoveel mensen kent en heeft gekend die het altijd geven en dat ze het nog nooit had gehoord.
Heb ik weer, ik heb weer zo'n vogel. Laughing Laughing

Maar! Eens moet de eerste keer zijn, dus.... Toch maar voorzichtig.
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 5:16 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Joyce
Zo had ik ooit eens een wc rol in Pebbel haar kooi gelegd en nieuwschierig als ze is, zij er met d'r hoofd in. helaas zat er niets meer in de rol, dus ze tilt haar hoofd op zonder eerst een stapje achteruit te doen. Liep ze dus ff rond met een wc rol om haar hoofd Smile Smile

En wat heb jij toen gedaan? Heel hard gelachen? (Leedvermaak!) Laughing
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 8:42 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha wat grappig dat Loriaux dat zei. Je hebt gewoon een aparte kip die zich heerlijk in de nesten kan werken. Laughing
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 8:43 am
Joyce
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Natuurlijk heb ik heel hard gelachen Embarassed , gelukkig had ze zelf wel snel door dat ze iets niet goed deed...
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 9:05 am
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hahaha wat grappig dat Loriaux dat zei. Je hebt gewoon een aparte kip die zich heerlijk in de nesten kan werken. Laughing

M'n maatje noemt d'r ook altijd soepkip. Laughing
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 4:41 pm
esc_f_ny
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Natuurlijk heb ik heel hard gelachen Embarassed , gelukkig had ze zelf wel snel door dat ze iets niet goed deed...

Was een leuke geweest voor Funniest Homevideo's Joyce. Of Planet's Funniest Animals. Laughing
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 4:41 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:

Vond zij het nog humor naderhand? Of was ze boos omdat je had gelachen? Laughing
Bericht Donderdag 27 Maart 2008 8:07 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esc_f_ny
M'n maatje noemt d'r ook altijd soepkip. Laughing

Hahaha soepkip! Laughing Leuk is dat he, om ze een beetje rare namen te geven? Ik meen dat Loriaux ook wel eens soepkip zegt?
Bericht Donderdag 27 Maart 2008 8:08 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:38 pm
  Berichten van afgelopen: