pearl wil geen pellets

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja,dat stug volhouden dat wordt me nog wat.
Zijn het dus nu ook aan het proberen.
Mevrouw eet echt alleen haar favoriete zaadjes en is nu ineens toch maar eens aan haar snoepstengel begonnen,maar die is nu bijna op.

Zij begint nu alleen meer te schreeuwen en sneller te bijten,dus het wordt nog een hele happening. Laughing
Bericht Donderdag 20 April 2006 4:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

jaa pearl was die dagen dat i ker mee bezig was ook neit te pruimen zeg ook buiten indd dus word indd nog wat
Bericht Donderdag 20 April 2006 5:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou de nieuwe pellets zijn binne pearl was uit zijn kooi en begin er al een beetje aan te knabbelen ik denk yes

maar mooi niet haald nix uit zijn bakje pfff word een lange weg als hij savonds zijn zaad eet en volgende ochtend ik zijn bakje pellets neer zet gaat hij op de grond alle open gepelde zaadjes nog eens zitten op eten ben ook niet van plan iedere dag zijn kooi hele maal leeg te halen :S
Bericht Vrijdag 28 April 2006 4:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Weet natuurlijk niet wat van kooi je hebt.
maar als hij elke keer naar de bodem gaat eten lijkt het me toch slim dat je het opruimt,wil je zeker zijn dat hij van de pellets gaat eten.

Of je zou al een andere kooi moeten gaan halen,waar het voer door een tralie werk in een opvangbak valt en waar hij dan niet aan komt.
Bericht Vrijdag 28 April 2006 6:04 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik zou hem gewoon wel iedere dag leeghalen. Het rooster eruit is voor de vogels veel fijner , dan kunnen ze tenminste rond lopen Wink
Bericht Vrijdag 28 April 2006 8:25 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou heb nu zaadjes bij gedaan hij stormt er op af snel alles er uit gooiuen zaad op eten klaar en hij eet nix meer verder aan pellelts straks hongerd hij uit
Bericht Zondag 30 April 2006 10:32 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat zal wel meevallen.
Je zal het alleen goed in de gaten moeten houden.

Gaaitjes mogen meen ik 10 % van hun lichaamsgewicht verliezen,daarna wordt het pas kritiek.

Kijk ook eens op parrotbunch,daar staat ook een schema,hoe over te gaan op pellets.

En hier op het forum staan ook enkele manieren. Zal kijken of ik ze kan vinden.
Bericht Zondag 30 April 2006 10:37 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dit stuk heb ik gekopieerd van ecobird.
Hoop dat dat mag.
Dit vind ik persoonlijk een hele snelle overzetting.

Het omzetten
Het omzetten van de papegaaien van zaadmengsel naar pellets gaat bij ons kweekstation eigenlijk vrij gemakkelijk. Ruim 90% van de vogels is in vier dagen compleet omgezet naar pelletvoeding.

Voor de grote papegaaiensoorten geldt darbij het volgende schema: Omzetschema papegaaien
dag 1 50% bestaand voedsel vermengd met 50% pellets en water
dag 2 alleen pellets, fruit en water
dag 3 alleen pellets en water
dag 4 alleen pellets en water

Tijdens dag 3 bijten de meeste vogels de pellets al stuk en gaan ze er deeltjes van opeten. Op dag 4 wordt geconstateerd dat de pellets prima worden opgenomen. Bij circa 7% tot 8% van de grote papegaaien duurt het omzetten iets langer maar slechts 1% van de vogels heeft het tot nu toe echt pertinent geweigerd. Een score van 99% is dus bijna perfect.

Bovenstaand schema geldt voor de grote kromsnavels. Voor kleinere soorten vogels zoals exoten, kanaries, vinken en kleine parkietsoorten wordt een langzamer omzettingstraject gehanteerd. Men begint dan op de eerste dag met 20% pellets door het normale voer gemengd. Iedere dag daarna neemt het aandeel pellets met 10% toe en het overige voer neemt met 10% af. Dit is nodig aangezien de kleinere vogelsoorten minder weerstand hebben en dus langer de tijd moeten hebben om aan de korrels te wennen.
Als de vogels de pellets goed accepteren, dan mag er ook weer fruit en groente bijgegeven worden.
Bericht Zondag 30 April 2006 10:42 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Millie hier de directe link naar parrotbunch over pellets.
Ook met een schema.

http://www.parrotbunch.com/pellets.htm
Bericht Zondag 30 April 2006 10:46 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

maar als ik zaad door de pellets doe dan gooit hij de pellets er uit en kan ik dus iedere dag alles weg gooien maar goed ik ga het proberen dank je
Bericht Zondag 30 April 2006 10:47 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ga kijke dan je voor de link vind wel eng hoor straks ligt ie op ze ruggetje om dat ik met mijn goede bedoeling hem op pellets wil
Bericht Zondag 30 April 2006 10:49 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Persoonlijk vind ik het schema van parrotbunch fijner,staat ook bij ecobird aangegeven dat je voor kleiner gaaiensoorten een ander schema moet gebruiken.

Je zal hem gewoon elke dag moeten wegen en goed bijhouden of pearl niet te veel gewicht verliest.

Ik weet het,zelf vind ik het ook erg moeilijk,want je vogeltje wordt er niet echt vrolijker van,de eerste paar dagen.
Wij wachten zelf tot we in juni/juli de tweede erbij hebben en die zetten we meteen op pellets.
Hopelijk leert het oudje dan iets van het jonkie!!
Bericht Zondag 30 April 2006 10:55 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik weeg hem iedere dag hij weegt nog steeds 50 gram ik ga proberen hoop dat hij niet zo koppig blijft doen
Bericht Zondag 30 April 2006 11:13 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hij gaat niet dood hoor Wink Als je maar zorgt dat ie savonds nog iets eet...en stug volhoudt!!! Stugger dan je vogel Laughing dan lukt het echt wel Wink
Bericht Zondag 30 April 2006 12:37 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:40 pm
  Berichten van afgelopen: