pearl wil geen pellets

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
millie
Kamikaze piloot

pearl wil geen pellets  Reageer met quote  

ik krijg pearl niet aan de pellets dus nu maar even alleen zaad en daar zitten ook donkergroenen en bruinen stukjes in dat laat hij ook liggen denk dat ik die pretty bird ook weg gooi het is heel zoet en gekleurt en ook niet goed maar wel zonde om ander merk te kopen als hij het toch neit eet
Bericht Vrijdag 14 April 2006 3:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: pearl wil geen pellets  Reageer met quote  

Millie, kan je niet van iemand in de buurt een paar pelletjes krijgen? Of overnemen? Voordat je het gaat kopen?
Bericht Vrijdag 14 April 2006 3:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

zou niet weten wie :S
Bericht Vrijdag 14 April 2006 3:45 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat kunnen ze ook kieskeurig zijn he? Wink
Als jij een merk hebt dat je graag geeft omdat je denkt dat dat goed is, dan moet je het iedere dag blijven aanbieden Smile . Echt waar hoor, als je stug volhoudt...dan eet ie t vanzelf. Savonds kun je eventueel nog zaad geven zodat de krop niet leeg is voor t slapen gaan, maar bij mij eten ze maar wat de pot schaft...en dat gaat iedere keer goed
Bericht Vrijdag 14 April 2006 5:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja maar doe het door zijn zaad en hij eet zijn zaad en neit de pettels kan moeilijk nix geven en alleen maar pellets tot ie honger krijgt dan slaapt hij met lege krop ik wil die harrison pellets proberen maar dan meot ik het kopen en maybe lust hij het niet en weet niet hoe ik het anders meot aan bieden door zijn zaad werkt neit hij gooit het er gewoon uit
Bericht Vrijdag 14 April 2006 6:30 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Je moet juist wel alleen pellets (en groente/fruit) geven is mijn ervaring. sAvonds geef je zaad zodat ie niet met een lege krop gaat slapen, maar zolang je hem ook overdag de keuze geeft gaat ie t niet eten Wink
Bericht Vrijdag 14 April 2006 9:45 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

is neit erg dan dat hij dan overdag eerst nix eet als ie eht weigerd
Bericht Zaterdag 15 April 2006 5:53 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

heb je al eens geprobeert er een papje van te maken???
Bericht Zaterdag 15 April 2006 8:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik kreeg een beetje "harrisons adult life time fine" pellets mee van marleen. Gizmo die vaak moet wennen aan nieuwe dingen sprong er tot mijn grote verbazing gelijk in en begon te smullen Shocked .
Misschien dat je die eens kan proberen?
Bericht Zaterdag 15 April 2006 8:56 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hier hebben we het zelfde probleem.
Jip weigert om pelets te eten.
Zelfs in pap-vorm,zuigt zij lekker het vocht eruit en pellet laat ze liggen.
Of nog erger,pellets wat standaard in het voer zit,dompelt ze in water en begint er op te zuigen en daarna pellet het water in.

Ik weet het dus ook niet meer.
Bericht Zondag 16 April 2006 2:26 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Als je overdag fruit en pellets geeft en savonds weer zaad...dan verhongerd hij echt niet hoor Wink Ik begrijp best dat je je zorgen maakt als t lijkt alsof hij t noooooit zal eten. Maar er zijn vrijwel geen vogels die het niet gaan eten en zichzelf echt uithongeren...echt, dat is zeldzaam. Mijn vogels vonden t eerst ook heel vies, maar na een aantal dagen stug volhouden en geen zaad geven waren ze er gek op Very Happy Ze herkennen de emmer ecobird ook en gister sprong Chico ons valkje zelfs bij seertje in de emmer voer die ze in dr armen had om lekker te smullen Laughing . Vlinder en Guano zaten er al snel bij...dus ze vinden t nu ECHT heeeerlijk! Dat zou je in t begin niet echt verwachten Wink Zolang je kromsnavels laat kiezen eten ze alleen dat wat ze (op dat moment) t lekkerst vinden Smile
Bericht Zondag 16 April 2006 9:25 am
Antonia
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Gewoon even doorzetten hoor Smile
Toen ik mijn vogels ging overzetten wist ik het nog niet dat die krop vol moest zijn voor het slapen en toch is het goed gekomen.
Misschien moet je zelfs het fruit en de groente even laten.Ales je bijv,niet thuis bent weeg je het eten dat je in het bakje doet en wanner je thuiskomt weeg je het weer,dan weet je zeker of hij ervan eet of niet.Al speelt hij er alleen maar mee,is dat toch een goed begin.Ook kan je je vogel even wegen en bijhouden zodat je jezelf niet ongerust hoeft te maken en precies kunt bijhouden of hij niet teveel afvalt.Doe dit wel voor hij 'smorgens z'n eten krijgt.Het gaat wel lukken Very Happy
Bericht Zondag 16 April 2006 10:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou tot mijn grote verbazing

ik haalde vermorge de zaadjes weg en deed er pellets in en hij ging er gelijk heen terwijl toen het door zijn zaad zat geen omkijke naar had en nu hij pakt het vast en probeert het met zijn pootje te pakken maar het is te klein maar in zijn bekkie krijgt hij het niet stuk en laat hij het vallen Confused
Bericht Zondag 16 April 2006 11:08 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

patricia waar koop jij die harrison pellets nu ik weet neit waar ik het halen kan en om nou helemaal naar meppel te rijden voor een zakje pellets iedere keer
Bericht Zondag 16 April 2006 11:08 am
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Marleen heeft ze voor me besteld, zij heeft ze naar mij opgestuurd en ik heb het geld aan haar overgemaakt.
Marleen heeft het op dit moment even heel erg druk met andere dingen helaas Sad maar laten we hopen dat het gauw weer beter gaat zodat ze de winkel snel online kan krijgen.
Bericht Zondag 16 April 2006 11:11 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:40 pm
  Berichten van afgelopen: