pellet

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
mimi
Vlieger

pellet  Reageer met quote  

hallo,
ik heb toch me grens over wege en toch pellets gekocht en ga der ook mee bezig ..
ken iemadn het merk bingo ook
dat is namelijk voor papegaai en valkparkieten wel makkelijk
iemand nog handige tips want mij valkparkieten zyn super en dan ook super zinnig ..
alvast bedankt
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 7:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: pellet  Reageer met quote  

Hoi Mimi.. Heb je pellets gekocht? Het is hopelijk niet vanwege je andere topic? Want dat zou geen reden moeten zijn. Wink
Wat bedoel je met super zinnig? Embarassed
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 9:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

neej daar niet om ik wou kijken of het nou echt zo goed is iedereen eeft het er over dat het goed voor je vogel is dus ja probeer het maar omdat me valkparkieten ook geen fruit willen eten
nou met super zinnig bedoel ik ze willen niks anders eten dan alleen maar zaad
en dat misschien iemand handig tips heeft om ze makkelijker over tezette
maar ken jij het merk bingo?
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 10:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bingo ken ik wel.. Ik zou eerlijk gezegd voor een ander merk gaan. Ik had van iemand begrepen dat Bingo de laatste jaren niet veranderd is ofzo..
Kan je je valkjes wegen? Zoja, weeg ze dan eerst een keer in de ochtend. Daarna kan je de kooi schoonmaken en het zaad weghalen. Geef alleen maar pellets. 's Avonds geef je ze een heel klein beetje zaad. (Zodat ze niet met een lege krop gaan slapen, dit is niet zo goed!)
Hier staat nog meer info over de andere methoden: http://www.fluffies.org/nl/voe.....t4442.html

Succes Mimi! Very Happy
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 7:27 am
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

oke dnakje wel Smile
maar bingo is niet slecht ofzo voor de rest toch
bedankt al vast Very Happy
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 8:37 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee slecht zal het niet zijn. Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen maar da's een ander verhaal. Very Happy
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 9:09 am
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

oke ja was omdat mijn dierenwinkel waar ik altijd kom die alleen heeft maar heb net gezien in alle kooie en ze hebben der wel aan geknabbelt ene beetje al veel lag der op de grond had het gewoon door het zaad gemengd maar de valkparkieten hebben der al wel aan geknabbelt en veel op de grond gegooit
en izzy die was gisteren de eerste die er meteen van ging eten en piepa eet er ook al van en de andere 2 weet ik nog niet Razz
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 9:52 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey! Dat is goed nieuws! Izzy & Piepa zijn lekker makkelijk. De valkjes knabbelen er ook al van: Dat is positief. Ze zullen het vast accepteren. Probeer niet té veel zaad te geven, dan moeten ze wel. (Wel gewichten in de gaten houden!)
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 10:37 pm
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

ja dat doe ik ook wel heb vandaag byna fittiefitie gedaaan by alle vogels zo van dat ze der aan wennen en hopelijk komt het allemaal goed Smile

heb alleen een mededeling.. ik kryg soms geen berichtjke van hier als iemand gereageerd heeft hier ook niet van dat sue had gereageerd terwijl ik het wel aan gefinkt heb
Bericht Zondag 23 Maart 2008 10:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm ik zie dat je een live adres hebt. Ik weet niet of dat hetzelfde werkt als hotmail maar ik meen dat Joyce wel eens problemen had met hotmail.

Hoe gaat het met het overzetten?
Bericht Maandag 24 Maart 2008 7:45 pm
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

ja hotmail en live zyn eht zelfde..
met over zette nou ja gaat wel piepa gooit alels op de grond.. uit 1 bakje.. en de rest ja gaat nog het zelfde .. hoop dat er snel veranderring in kom en dat zehet gaan eten Smile
Bericht Maandag 24 Maart 2008 8:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Very Happy Ze zullen het vast accepteren. Sommige vogels zijn wat eigenwijzer dan andere vogels!
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 9:06 am
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

jaa heb het door Razz
hihi
maar piepa had er al een handje van met ze pootjes ze oer er uit tegooie want ik schrok laats al hel erg dat ze voer bak laats binnen 15 min op was :O
en toen keek ik goed in de kooi en zag ik alles op de grond ligge Razz
maar ik heb de vraag zou jij me misschien willen toevoegen op msn Smile
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 7:15 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Mimi! Ik gebruik msn bijna nooit. Embarassed
Eten ze het al? Of wordt het gebruikt als strooivoer?
Probeer anders eens een andere pellet. Harrisons wordt vaak wel goed geaccepteerd. (Scenic meen ik ook maar daar heb ik geen ervaring mee)
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 8:47 am
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

en ze gooie het wel uit het bakje en ze eten het ook wel .
en piepa doet het ook bij ander voer wel eens weet niet waarscheilijk vindt ie het leuk Razz
hihi
ik heb voor dit pellet voor 16 euro betaald :O zou het zonde vinden als het niet lukt en ik het nu al op zou geven ik denk dat ik het ngo gewoon een tijdje probeer
de valkparkieten pakke het soms wel wat al best veel brokjes zyn wel kapot of mist een stukje maar lig ook wel op de grond maar wat op de grond ligt by de valkjes doe ik terug in de balkjes omdat ze platen op de grond hebben van plaats hout snipper en pipos bekje blijft nu ook veeel en veel schoner dus Very Happy sins ik die platen gebruik van plaats houtsnippers
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 4:06 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:40 pm
  Berichten van afgelopen: