|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| Pelletgruis |
|
|
Op de een of andere manier speelt Shallsea het klaar om haar pellets helemaal stuk te maken, na een dag liggen er geen pellets maar pellet-gruis in haar voerbakje. Het ligt niet aan de pellets zelf, want Sol's pellets hebben er geen last van (tenzij Shallsea bij hem uiteten is gegaan ).
Nu vraag ik me af of ze die gruis net zo goed kan eten als de hele pellets? Het is namelijk een dure grap om het steeds weg te gooien en nieuwe pellets te geven. |
Maandag 11 Mei 2009 9:44 am |
|
|
esjo
Moderator

Ik strooi dat gruis vaak over het fruit. Daar blijft het aan plakken. Krijgen ze het toch binnen en hoef je niets weg te gooien
Je kunt ook wat opsparen en er dan een papje van maken met wat geraspt fruit erdoor heen |
Maandag 11 Mei 2009 9:46 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
ik laat het gewoon liggen en doe er een paar brokjes minder in. Het gaat dan schoon op.
Ook maak ik er idd wel is een papje van met een beetje banaan en appel.
En ja van de lepel eten is toch erg leuk.
De heren hebben hier trouwens iets ander aparts.
Als ze de kleur van het brokje te licht vinden gooien ze het zo hup uit de bak, op de grond. Ik ben ze is gaan vergelijken met de brokken die er nog in zaten en dan zag je en heel klein beetje kleur verschil. Minimaal. Maar de heren vissen ze er gewoon tussen uit. En ik gooi ze weer terug |
Maandag 11 Mei 2009 10:08 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
de heren hebben gewoon een hele goede blik en misschien staat de kleur niet goed bij hun pak. dat jij dat niet begrijpt MArieke  |
Maandag 11 Mei 2009 10:15 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by MariekevC
Ik ben ze is gaan vergelijken met de brokken die er nog in zaten en dan zag je en heel klein beetje kleur verschil. Minimaal. Maar de heren vissen ze er gewoon tussen uit. En ik gooi ze weer terug
Kieskeurige eters heb je.
Ik zal het gruis eens laten liggen, kijken of ze het eet. Anders ga ik er inderdaad een fruitpapje van maken . |
Maandag 11 Mei 2009 10:21 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Ik doe het wel eens door de juvenile met palmolie of alleen palmolie er door  |
Maandag 11 Mei 2009 10:26 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Pelletgruis |
|
|
Ja hoor. Zolang je het gruis niet te lang bewaart kan je het prima geven.
Geef het liefst dezelfde dag nog (Je geeft toch Harrisons?) zodat de voedingswaarden niet te snel teruglopen. |
Maandag 11 Mei 2009 1:07 pm |
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Ik laat ze gewoon liggen en dan wordt het uiteindelijk wel opgegeten. |
Maandag 11 Mei 2009 2:55 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Yingwi doet dat ook enorm maar de kruimels eet hij dus niet meer, en die andere twee ook niet. Ik verzamel dus dat wat in de voedingsbakjes blijft (want hij strooit ook een hele berg eronder ) en gebruik dat verder... in de birdiebread, in de groente/eivoer, desnoods over plakkerig vers. |
Maandag 11 Mei 2009 5:11 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Is dat niet een kwestie van niets anders geven? Dan moeten ze wel.  |
Maandag 11 Mei 2009 7:36 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
|
|
|
Hm, dan ken je de grijsjes niet. Althans die hier. Aswan gaat meteen op hongerstaking, en houdt het wel de hele dag vol. Als ik 's ochtends iets geef wat ze eeecht niet wil (zeg; iets met rode bieten erin ), eet ze gewoon de hele dag niet, en als het 's avonds nog hetzelfde is, gaat ze met een lege buik slapen. Dat heb ik tijdens die gevechten meer dan genoeg ondervonden, zo rond haar 4de? dat ze die periode had van enorm moeilijk eten.
Yingwi in wat kleinere mate; tegen de avond is hij toch wel heel hongerig (hij is ook een slag groter dan Aswan) en pikt er wat uit, maar dat dagje houdt hij het ook vol.
(Haha, en mijn arme roze sukkel, die heeft gewoon pech want met al dat rondhuppelen verbruikt hij enorm veel energie en hoe spijtig dan ook, moet dat snaveltje in het bakje duwen, wat ik hem ook voorschotel die zou zonder eten neervallen. Ik vermaak me altijd hoe hij zijn snoetje opdraait en een protest probeert op te hangen ala zijn grote zus, maar na 2 a 3 minuutjes toch in het bakje zit te 'piggen' )
Maar de grijsjes dus niet. Ik vind het ook geen enorm probleem om er te veel gedoe van te maken... zo vaak krijgen ze de pellets niet, en zo lang ik de kruimels kan gebruiken... en het is ook zo dat nu Yingwi zogoed als over is op mijn standaarddieet (yay ik ), is het verkruimelen ook enorm afgenomen bij hem. Waarschijnlijk is hij heel dankbaar voor ieder pelletje en is er zuinig op want de pellets eet hij nog steeds veel liever dan de groente.
(Hoe maak je van een antwoordje een roman) |
Maandag 11 Mei 2009 8:00 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Kan je haar dan niet een paar hapjes geven en de volgende ochtend weer het zelfde? Hier eten ze dan wel vrijwel alles. Mama's wil is wet. (Of ben ik nu heel streng en harteloos)
De hele dag niets eten --> De volgende dag weer met frisse moed ertegen aan. Vaak hebben ze net dat extra dagje nodig om over de streep getrokken te worden. |
Dinsdag 12 Mei 2009 6:19 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Heb ik ook gedaan hoor... net zolang mee lastigvallen tot ze het eten, principekwestie. En dan eten ze het uiteindelijk ook, zelfs Aswan een paar hapjes, en dan beloon ik de moeite. Maar ik heb het gevoel dat ik er niet al te veel op moet hameren, zolang het bij een absoluut minimum blijft - ze hoeven niet alles te lusten; doe ik ook niet. Die ene rode bietjes en die ene andijvie is prima te vervangen met een tal andere dingen die ze wel zonder kik eten
Maar over Aswan heb ik heel wat slapeloze nachtjes en wilsgevechten gehad in die moeilijke-eter periode; juist omdat ik niet ging toegeven. Want hoe het er uit zag, zou ze alleen maar zaad eten, en misschien druif en amandel. Alleen zaad geef ik bijna niet... dus ab-so-luut niet, meisje. Maar ze houdt echt wel vol  |
Dinsdag 12 Mei 2009 6:38 am |
|
|
Windkracht13
Vlieger
Het wordt ook waardeert door een geklutst eitje...
Ommeletje pallets, zaad, noten,groenete, fruit. |
Woensdag 13 Mei 2009 3:53 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Het zijn echt kannibalen, ze zitten er echt niet mee. Ei vinden ze zo lekker!  |
Dinsdag 19 Mei 2009 6:48 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:40 pm
|
|
|
|
|
|