Pellets (Bericht van bb-club)

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Pellets (Bericht van bb-club)  Reageer met quote  

Nadat ik met Harrison ben begonnen heb ik geen verschil gemerkt wat betreft zachtere en mooiere veren. Ik heb geen grijsje dus ik kan niets zeggen over die gloed over de veren waar iedereen het over heeft.
Ik heb ook geen verschil gemerkt in gedrag.

Hooijmeier wees me wel op armoede strepen in de veren van mijn kaketoe.. Ik kan die strepen niet meer kunnen ontdekken.. (Heb net nog eventjes gekeken)

Ik geef Harrison omdat dit biologisch is, vind dat erg belangrijk. (Maar dat is mijn mening)
Nutribird heb ik nooit gegeven, ik kan er ook nergens een analyse van vinden. Ook over de Wagner pellets kan ik niets vinden.

Wel heb ik een artikeltje gevonden die verschillende pellets met elkaar vergelijkt. Heel veel van die pellets zijn niet in Nederland te krijgen, maar Kaytee en prettybird (die gekleurde pellets) zijn wel in Nederland te krijgen..
Zij komen niet al te best uit de test.. Er zitten verschillende stoffen in die behoorlijk schadelijk zijn. Misschien niet op korte termijn maar wel op langere termijn!!
De vogel mag er nu misschien wel mooi uitzien, maar houd wel in je achterhoofd dat vogels die er goed uitzien, niet altijd gezond hoeven te zijn!!

-www.parrotsonline.homestead.com/food.html

Dit artikeltje is niet om Harrison te promoten, of om Harrison aan te wijzen als DE pellet, er staan immers nog andere merken bij die ook heel goed zijn: Goldenfeast en Noah's Kingdom.

Volgens mij is Foundation formula ook heel goed.. Dit merk wordt niet beschreven in het artikel, maar als je met google zoekt naar dit merk moet je vast en zeker het een en ander kunnen vinden. (Volgens mij is deze pellet ook biologisch) Deze pellet is ook veel goedkoper, maar helaas is 'ie alleen in de VS te krijgen. Opsturen zou een duur grapje worden.. Sad
Bericht Zondag 31 Juli 2005 7:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik geloof zeker dat Harrisons goed voer is! Very Happy
Maar...vries het niet langer in dan ca 6 weken. Daarna gaat door invriezen de kwaliteit dusdanig achteruit dat de voordelen tenopzichte van voer MET conserveringsmiddelen te verwaarlozen zijn.
Bericht Zondag 31 Juli 2005 12:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ehm, is dat zo? Hoe kom je daaraan?
Ben wel benieuwd! Ze raden het aan bij de kliniek voor vogels?
Bericht Zondag 31 Juli 2005 5:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Van de site van Harrison's zelf komt dit stuk:

(9) Do I need to refrigerate Harrison's or repackage the food into plastic bags or Tupperware?

ANSWER: Refrigeration of the food is not necessary but may extend freshness. Use up food in 4 - 6 weeks regardless of whether you refrigerate or not. Always store the food in it's original packaging. Harrison's bags are the very best in preventing oxygen from getting to the food and causing rancidity. Squeeze out the air and zip the top shut. If the zip-top gets damaged or will not close properly, just roll the top down a few times and "chip-clip" the bag closed. This is still better than plastic or Tupperware...
.......................................................................................................

En ik ken iemand die het invroor, maar de veren werden duidelijk minder mooi, zelfs minder dan op zaad alleen Sad De vogelarts waar zij toen naar toe ging zei dat Harrisons goed was, maar bij invriezen dus in kwaliteit achteruit ging, waardoor je de voors en tegens van pellets met of zonder conserveringsmiddelen bij invriezen of lang bewaren! tegen elkaar weg kon strepen.

Tsja...verder weet ik het ook niet, maar ik kan me er iets bij voorstellen Wink
Bericht Zondag 31 Juli 2005 5:07 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm wat raar zeg! En als de verpakking dicht is? En je het dan in de vriezer gooit?
Hmmm raar raar!
Bericht Zondag 31 Juli 2005 5:26 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tsja, lijkt mij anders wel logisch hoor.
Ander vers eten blijft ook niet onbeperkt goed, zelfs niet in de vriezer. Wink

Op de site van Harrisons staat nog ergens dat het gewoon in 4 tot 6 weken op moet zijn. Ik kan er niks aan doen Fluf Sad
Bericht Zondag 31 Juli 2005 5:29 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee nee, maar wel langer.. Smile Toch?

He, waarom moest je dat stukje toch ook vinden?! Evil or Very Mad Grapje hoor, ben erg blij dat je het hier hebt gezet.
Ik wist het namelijk NIET! En ik zou niet willen dat mijn kippetjes iets te kort krijgen.
Ik denk maar dat ik in de agenda ga zetten wanneer ik een verpakking heb opengemaakt! Kan ik meteen bijhouden hoe lang ik er mee doe. Smile
Bericht Maandag 1 Augustus 2005 9:19 am
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik heb nog nooit Harrison geprobeerd. Bob haar 'opvoeder' heeft een eigen voederbedrijf die nu een nieuw soort pellets in Nederland wil introduceren dus ik gebruik eigenlijk altijd die. Ik ben er verder eigenlijk erg tevreden mee en Bob vindt ze ook lekker dus ik denk dat ik het hier bij houd, wel prijzig maar wel goed.
Bericht Zondag 28 Augustus 2005 2:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Mijn dierenarts zei ook van de pellets niet in de vriezer te leggen Wink
Bericht Zondag 28 Augustus 2005 2:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Loes
Fladderaar

Re: Pellets (Bericht van bb-club)  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue

Wel heb ik een artikeltje gevonden die verschillende pellets met elkaar vergelijkt. Heel veel van die pellets zijn niet in Nederland te krijgen, maar Kaytee en prettybird (die gekleurde pellets) zijn wel in Nederland te krijgen..
Zij komen niet al te best uit de test.. Er zitten verschillende stoffen in die behoorlijk schadelijk zijn. Misschien niet op korte termijn maar wel op langere termijn!!
De vogel mag er nu misschien wel mooi uitzien, maar houd wel in je achterhoofd dat vogels die er goed uitzien, niet altijd gezond hoeven te zijn!!

Waar stond dat artikel? Wsat komt er dan wel goed uit de bus? Ik vroeg me juist gisteren af of er al weer een recent onderzoek was naar de pelletmerken! Wink
Bericht Zaterdag 18 November 2006 10:52 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Pellets (Bericht van bb-club)  Reageer met quote  

Zie de link boven.. Smile De Harrison kwam goed uit de bus.. Verder wat Amerikaanse pellets. Inmiddels zijn er wel pellets bij.
Kaytee schijnt ook organic pellets te hebben.
Bericht Zaterdag 18 November 2006 11:32 pm
Loes
Fladderaar

Reageer met quote  

Maar er klopt iets niet aan die link. Anders zou je hem toch ook vanaf hier aan moeten kunnen klikken? Wink
Bericht Zondag 19 November 2006 9:45 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Er staat een streepje voor www.,daaedoor zal de link niet aanklikbaar zijn.
Of je typt het ff over of je doet reactie plaatsen en dan kan je de link wel gewoon kopieren. Wink
Bericht Zondag 19 November 2006 12:03 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

oeps!!!! Embarassed Embarassed Embarassed
-www.,daaedoor is natuurlijk geen link
Embarassed Embarassed
Bericht Zondag 19 November 2006 12:04 pm
Loes
Fladderaar