|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
| pellets en zaad |
|
|
hoi weer een vraagje!!
mn 2 schatjes gaan nou over op de pellets maar ze moeten 1 dag pellets en 1 dag zaad en zo afbouwen maar nou is mn vraag moet ik dan gewoon papegaaienvoer geven of een ander soort zaad en zo ja welke?
en als ze helemaal op de pellets zitten hoe vaak moet ik dan zaad geven bv savonds een bakje of maar 1 keer per week ofzo
a.v.b.
groetjes joyce |
Woensdag 28 Maart 2007 7:45 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: pellets en zaad |
|
|
Hoi Joyce.. Je kan ze het beste (tenminste, dit is mijn ervaring) gedurende de dag de pellets aanbieden en dan 's avonds een handje zaad. (Wat je normaal gesproken voert, gewoon papegaaienzaad)
Ik geef ze eigenlijk geen zaad meer omdat de Harrison toch vrij grof is. Ze krijgen hier wel zaadjes als versnapering. Het is maar net wat jij wil.  |
Woensdag 28 Maart 2007 9:10 pm |
|
|
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Ik geef al mijn vogels ook overdag alleen pellets,en af en toe een nootje en 's avonds wat zaad,maar niet teveel,anders wachten ze ws de hele dag op het zaad en eten ze geen pellets  |
Woensdag 28 Maart 2007 9:15 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hier hetzelfde.
s'morgens pellets,s'avonds zaad.
Het zal ff afwegen zijn natuurlijk wat je doet,maar het zal ff een tijdje afwegen zijn. Hier weeg ik hun vooer van te voren af. |
Woensdag 28 Maart 2007 10:27 pm |
|
|
|
|
digifiel
Fladderaar
quote:
Originally posted by Danny
Hier hetzelfde.
s'morgens pellets,s'avonds zaad.
Het zal ff afwegen zijn natuurlijk wat je doet,maar het zal ff een tijdje afwegen zijn. Hier weeg ik hun vooer van te voren af.
Hier een schepje papegaaienvoer/mix met een schepje pellets en een beetje eivoer.
En eigenlijk zijn 9 van de 10 keer de pellets gewoon op  |
Donderdag 29 Maart 2007 7:57 am |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Hangt er denk ik ook een beetje vanaf hoe moeilijk je dieren zijn. Hier krijgen ze als eten alleen maar pellets. Maar als versnapering of voor de leuk geef ik ze nog wel eens wat zaad. Dan gooi ik gewoon een handje op de grond. Ga maar zoeken!
Als we onderweg gaan nemen we ook vaak wat mee voor in het reiskooitje. Dat houd ze rustig onderweg als ze wat te knabbelen hebben. |
Donderdag 29 Maart 2007 8:33 am |
|
|
Laura B
Moderator

Hier eigenlijk geen vaste tijdstippen wanneer ze zaad krijgt, maar altijd als extraatje. Als ze goed van de pellets heeft gegeten, dan krijgt ze soms al gewoon overdag wat zaad, of als ik eens weg moet als afleiding met wat eivoer... |
Zaterdag 31 Maart 2007 4:31 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
gister waren ze er weer uit nou waren ze er al 8 uur uit dus coco kreeg honger en de kooien waren open dus maar meneer was te lam om daar heen te klimmen dus zat ie mooi pellets te eten gek beestje wat ie eerst hardnekkig weigerde zat ie nu dus op zn gemak te eten  |
Zaterdag 31 Maart 2007 4:37 pm |
|
|
Laura B
Moderator

quote:
Originally posted by coco&gompie
gister waren ze er weer uit nou waren ze er al 8 uur uit dus coco kreeg honger en de kooien waren open dus maar meneer was te lam om daar heen te klimmen dus zat ie mooi pellets te eten gek beestje wat ie eerst hardnekkig weigerde zat ie nu dus op zn gemak te eten
Maffe kippen he?? |
Zaterdag 31 Maart 2007 4:44 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
echt wel zo denk je ik weet presies hoe ze zijn en dan laten ze zich weer van een andere kant zien maar ja dat houd de lol er wel in he  |
Zaterdag 31 Maart 2007 4:46 pm |
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
pellets zo eten ze hier ABSOLUUT niet maar khad een super idee van marleen pellets laten weken... met een beetje bambix roosvice jammie  |
Zaterdag 31 Maart 2007 5:57 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:24 pm
|
|
|
|
|
|