pellets mengen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

pellets mengen  Reageer met quote  

Sol's scenic pellets zijn bijna op en de nieuwe levering (de 14e besteld) is nog niet binnen. Dus heb ik bij de dierenwinkel Nutribird voor grasparkieten gekocht (dat zijn kleine multi-gekleurde bolletjes, hopelijk eet hij het). Ik heb de nutribird nu door het laatste restje scenic gemend.

Nu vraag ik me af of het sowieso geen goed idee zou zijn om pellets te mengen. Toen Sol nog op zaadvoer zat kreeg hij bijna iedere keer een andere mix, afhankelijk van wat de winkel op dat moment binnen had en hoe duur het was. Maar nu krijgt hij steeds dezelfde pellets. Dat lijkt me een beetje saai voor hem en ik ben bang dat hij er eenkennig van wordt (lastig als de pellets op zijn, zoals nu, en hij tijdelijk aan een ander merk moet).

Dus wat denken jullie. Uitgaande van dezelfde kwaliteit, kun je pellets mengen?
Bericht Zondag 23 Maart 2008 12:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, op zich is daar denk ik helemaal niets mis mee. En wat je zelf ook al zegt, als je dan een keer door omstandigheden je eigen merk niet hebt, eet ie in ieder geval pellets.
Zou wel in de gaten houden of hij een voorkeur voor bepaalde heeft en je dus niet blijft zitten met pellets die hij niet zo lekker vindt.
Bericht Zondag 23 Maart 2008 12:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: pellets mengen  Reageer met quote  

Denk dat je pellets best kan mengen, al denk ik dat bij sommige pellets het verschil in kwaliteit nogal kan verschillen..
Het zal best eentonig zijn, but then again, wij eten vaak ook iedere dag brood. Cool
Bericht Zondag 23 Maart 2008 8:13 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja, maar wel met verschillende soorten beleg Wink.

Hij lijkt de kleinere gekleurde nutribird pellets ook te eten, dus dat scheelt. Ik had voor de zekerheid ook zaadvoer gekocht, dat eet hij zeker en ik weet niet wanneer de nieuwe scenic komt. Maar ik heb het (nog) niet hoeven gebruiken.
Bericht Zondag 23 Maart 2008 9:31 pm
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Als je genoeg ander voer geeft naast de pellet is het mengen van pellets niet nodig. Tenminste niet omdat het saai zou zijn of iets dergelijks. Een goede pellet (kijk maar op de verpakkingen en reclames) is een complete voeding waar al veel soorten vitaminen in zitten. Mengen om reden van verbetering van het voer is dus niet nodig. Ander probleempje kan zijn dat je niet weet welke pellet die wel en welke niet eet. Je raakt makkelijker het overzicht kwijt.

MAAR het is best goed om (wat je nu doet) af en toe ook andere soorten te geven. Op die manier eet Solace ook andere soorten pellets. Dat scheelt problemen als je (idem zoals nu) tijdelijk niet het gebruikelijke voer hebt.
Bericht Zondag 23 Maart 2008 10:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Het gaat er inderdaad meer om dat hij geen lastige eter wordt dan dat hij afwisseling zou krijgen (hij krijgt voldoende lekkers). En volgens mij is nutribird ook wel goed, alleen at Solace de valkparkiet pellets niet.
Bericht Zondag 23 Maart 2008 11:24 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat fijn dat hij deze pellets ook eet. Very Happy Hij is geloof ik wel gemakkelijk over?
Bericht Maandag 24 Maart 2008 7:47 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Misschien is dat nog van alle verschillenden soorten zaadvoer vroeger. Maar hij is inderdaad al van kaytee naar nutribird, naar scenic, terug (tijdelijk) naar nutribird gegaan zonder al te veel problemen.
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 7:31 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat klinkt wel heel gemakkelijk! Vaak zijn parkietjes toch net wat eigenwijzer.
Ach, Sol zal wel andere eigenwijze dingen hebben. Laughing
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 10:17 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja, hij heeft er zat . Die gaan vooral over wat van hem is ("alles") en wat van ons ("niets"). Is af en toe lastig om Sol van het tegendeel te overtuigen Laughing
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 5:42 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is onmogelijk om gaaien van dat feit te overtuigen. Ik probeer het hier ook wel eens duidelijk te maken. Tot nu toe geen succes. Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 28 Maart 2008 8:46 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing Laughing Nou ja, ze hebben karakter en daarom houden we van ze. Zullen we maar zeggen.
Bericht Vrijdag 28 Maart 2008 6:53 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Whahaha ja 'zullen we maar zeggen'.. Want soms kan je ze vanwege dat eigen karakter wel achter het behang plakken!
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 8:47 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

<heeft een knikt-duidelijk-ja emoticon nodig>
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 11:49 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm ik zal binnenkort eens kijken naar nieuwe icoontjes. En naar de icoontjes die ik zelf gefabriceerd heb. Laughing
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 11:08 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:41 pm
  Berichten van afgelopen: