binnen enkele weken krijg ik mijn bonte boertje.
De kweker waar hij vandaan komt zegt dat ik hem het beste gesloten zakken papegaaienvoer kan geven. Ik ben ook al in enkele zaken geweest en deze zeggen dat je ze vanaf het eerste moment op pellets moet zetten???
wat kan ik het beste doen? mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar pellets
Heeft de kweker hem op zaden staan?
Ik zou zelf ook direct beginnen met pellets aanbiedden. Maar als hij nog geen pellets gewend is en zaden krijgt moet je wel in de gaten houden of hij ze eet en voldoende eet.
Van harte gefeliciteerd met je BB.
Inderdaad eerst blijven de voeding geven wat de kweker geeft en ondertussen zou ik ook de pellets aanbieden. Kan je in de gaten houden of je BB ervan eet. Eens hij goed van de pellets eet kan je hem daarop houden en zaad een paar keer per week als extra aanbieden, altijd leuk voor je gaaitje, die afwisseling, het extratje (bij voorkeur 's avonds, dan heeft ie al de hele dag pellets gegeten en gaat dan echt de zaadjes als snack eten en als extra zien)
Maar eerst zien dat hij ze lust natuurlijk.
Zondag 2 November 2008 8:49 pm
Sue Moderator
Re: Pellets of andere voeding
Alvast gefeliciteerd met je bonte boer! Heb je al een naam verzonnen?
Ik zou proberen hem vanaf het begin al pellets aan te bieden. Als de kweker hem op zaad heeft staan zou ik het advies volgen wat hier gegeven is. Je kan dan later altijd kiezen voor pellets.
Maandag 3 November 2008 8:07 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:41 pm