|
|
|
| pellets of zaden |
| pellets !!! |
|
75% |
[ 3 ] |
| papegaaimengeling met noten, zaden en vruchten |
|
25% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 4 |
Seertje
Vliegende acrobaat
Ik geef hier ook beide.
's Ochtends pellets, aangevuld met groente en of fruit of noten. Ligt er een beetje aan wat ik hier heb. En 's avonds krijgen ze goed zaad (vogeljungle) met eivoer. |
Zondag 18 Juni 2006 8:55 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik weet juist geen enkele grote gaaien kweker die geen pellets geeft Ik voer pellets en daarnaast zaad groente en fruit. Ik bewaar t gewoon in de verpakking waar t inzit, op een droge plaats. Eco-bird zit in een emmer en dat is ideaal! Schimmel zit vooral in pindas en voer dat te lang bewaard wordt (kan ook in eivoer bv) en soms ook in de bodembedekking (houtsnippers) Verder iedere dag schone bakjes en regelmatig (doe ik ook iedere dag) de kooi schoonmaken  |
Zondag 18 Juni 2006 10:29 pm |
|
|
rino.minne
Net uit het ei
Ik vind dat de winkels die de pellets verkopen, moeten vertellen hoe je deze moet gebruiken.
In mijn geval raden ze pellets aan en geven dat gewoon in een zakje en komt uit een zak van, ik denk een 20-tal kilo .
Ze hebben ook niet gesproken van hoeveel, hoelang het in de vogelkooi mag blijven staan, .....enz
Want schimmel is blijkbaar niet om te lachen en in de meeste gevallen te laat
En van die vogelkwekers zijn kwekers uit Belgie, wel raar dat deze in Nederland het wel gebruiken?????
een citaat van een kweker: " Als ik vandaag pellets geef aan mijn vogels, en de kopers weten dat, dan zou mijn verkoop zeker met een vierde zakken door het gevaar " |
Maandag 19 Juni 2006 8:26 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik geef pellets, iedere dag vers..  |
Maandag 19 Juni 2006 12:41 pm |
|
|