[b]Pellets of zaad ??????[/b]

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

pellets of zaden
pellets !!!
75%
 75%  [ 3 ]
papegaaimengeling met noten, zaden en vruchten
25%
 25%  [ 1 ]
Total Votes : 4

Auteur Onderwerp
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik geef hier ook beide.
's Ochtends pellets, aangevuld met groente en of fruit of noten. Ligt er een beetje aan wat ik hier heb. En 's avonds krijgen ze goed zaad (vogeljungle) met eivoer.
Bericht Zondag 18 Juni 2006 8:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik weet juist geen enkele grote gaaien kweker die geen pellets geeft Embarassed Laughing Ik voer pellets en daarnaast zaad groente en fruit. Ik bewaar t gewoon in de verpakking waar t inzit, op een droge plaats. Eco-bird zit in een emmer en dat is ideaal! Schimmel zit vooral in pindas en voer dat te lang bewaard wordt (kan ook in eivoer bv) en soms ook in de bodembedekking (houtsnippers) Wink Verder iedere dag schone bakjes en regelmatig (doe ik ook iedere dag) de kooi schoonmaken Smile
Bericht Zondag 18 Juni 2006 10:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
rino.minne
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik vind dat de winkels die de pellets verkopen, moeten vertellen hoe je deze moet gebruiken.

In mijn geval raden ze pellets aan en geven dat gewoon in een zakje en komt uit een zak van, ik denk een 20-tal kilo .
Ze hebben ook niet gesproken van hoeveel, hoelang het in de vogelkooi mag blijven staan, .....enz

Want schimmel is blijkbaar niet om te lachen en in de meeste gevallen te laat Crying or Very sad

En van die vogelkwekers zijn kwekers uit Belgie, wel raar dat deze in Nederland het wel gebruiken?????

een citaat van een kweker: " Als ik vandaag pellets geef aan mijn vogels, en de kopers weten dat, dan zou mijn verkoop zeker met een vierde zakken door het gevaar "
Bericht Maandag 19 Juni 2006 8:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik geef pellets, iedere dag vers.. Smile
Bericht Maandag 19 Juni 2006 12:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:41 pm
  Berichten van afgelopen: