Sinds kort heb ik Cocolita geadopteerd en alles gaat goed !!!!!
Maar over voeding heb ik veel vragen wat er beste is.
Ging naar papegaaiwinkel en daar raden ze pellets aan
De reden: dat er niet alles van voedingsstoffen in een zadenmengeling aanwezig is en ten tweede dat er in de natuur niet het ganse jaar noten beschikbaar zijn.
Nu, mijn nonkel is een vogelliefhebber ( kaketoes, parkieten, 2 ara's )
en in zijn vriendenkring meer bepaald vogelliefhebbers raden ze pellets af.
De reden: pellets zijn gedroogde brokjes waardoor ze gemakkelijk vocht en water opzuigen.
Als dat het geval is en die pellets blijven in de voederbak liggen zijn die zeer gevoelig voor te beschimmelen en zaden en noten niet omdat ze in de peul blijven zitten.
En die beschimmeling kan je blijkbaar meoilijk of niet zien waardoor je het gevolg al kent.
Een papegaai pelt zijn voeding voordat hij het opeet.
Een paar van zijn vrienden hebben al overgeschakelt naar pellets en schimmel gehad waardoor de vogels sterven.
Dus geen enkele vogelliefhebber of kweker wilt niet meer werken met pellets !!!!
Wat is er nu goed ??????
Mijn vogel is nu sinds een week overgeschakeld naar pellets maar begin toch te twijfelen.
Ik geef beide dus ik weet niet wat ik moet stemmen
Ik geef hem dagelijks een nieuwe portie en dat met die beschimmeling lijkt me erg onwaarschijnlijk om dan te gebeuren. Fruit en groente krijgt hij ook dagelijks
quote:
Dus geen enkele vogelliefhebber of kweker wilt niet meer werken met pellets !!!!
In jullie vriendenkring bedoel je? Want ik ken juist bijna geen mensen die alleen maar zaden geven.
Hier krijgen ze pellets van Pretty Bird,zowel de kaketoes als het bonte boertje.De pellets eten ze hier heel graag en ze krijgen ook iedere dag een verse portie,dus schimmelen is zo goed of onmogelijk.Ze krijgen iedere dag een stukje fruit bij en een halve walnoot.En 2 keer per week krijgen ze een klein beetje zaad (papegaaimengeling).Ik bewaar ook de pellets in een gewone afsluitbare doos.(soort tupperware doos)
Zondag 18 Juni 2006 8:34 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:41 pm