|
|
|
Rocco
Vlieger
gelukkig  |
Zaterdag 1 Augustus 2009 9:22 am |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by esjo
Wanneer je een geextrudeerde pellet hebt zoals pretty bird, nutribird (verhit tot boven de 160 graden, vitamines verliezen grotendeels hun waarden) dan is het goed om zaad bij te voeren.
Ecobird, harrisons zijn koud geperst (en daarom vaak wat kruimeliger). Behalve dat de vitamines bewaard blijven, blijven er ook vezels in zitten. Die blijven zorgen voor een goede werking van de klier en spiermaag.
Dus bij Harrisons en eco bird (en ongetwijfeld ook andere merken)hoef je geen zaad bij te voeren maar bij andere pellets zou het juist goed zijn om dat wel te doen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het een slechte pellet is (dat kan ik niet onderbouwen) maar zeer zeker geen complete pellet omdat er te weinig vezels inzitten. Dat verklaart wellicht ook die bruinige, brijige poep die veel vogels ervan krijgen
Maar zoals jij het stelt moeten er in de harrisons dus ook te weinig vezels zitten waarbij zaad bijvoeren gewenst is? Aangezien harrisons dus ook geextrudeerd is  |
Zaterdag 1 Augustus 2009 9:25 am |
|
|
esjo
Moderator

Je hebt inderdaad gelijk. Ik ga even verder zoeken want misschien heb ik het verhaal verkeerd op geslagne in mijn brain Er is nl. iets wat o.a. Harrisons voor heeft op nutribird en prettybird
Even verder gezocht en ik heb het verkeerd begrepen / geinterpreteerd.
dit is het verhaal wat ik bedoel betreffende functie klier en spiermaag.
Prettybird en Nutribird pellets zijn een uit poeder geperste brok terwijl in de Harrisons pellet duidelijke bestanddelen van zaden aanwezig zijn. Deze grovere bestanddelen hebben als voordeel dat hierdoor de kropfunctie beter wordt geactiveerd en dat zorgt weer voor een beter omzetting. |
Zaterdag 1 Augustus 2009 9:54 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik heb dit topic eventjes afgesplitst. Praat hier rustig verder. |
Zaterdag 1 Augustus 2009 3:22 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
sorry sue voor het topic verpesten
harrisons is idd wat anders van structuur, ook veel harder. Ik heb ze nu alleen scenic gegeven, dus geen keus uit verschillende soorten en nu eten ze het wel prima
Maar liever meng ik het maar dan doe ik dat wel om de dag ofzo, aangezien ik nu nog veel scenic heb. |
Zondag 2 Augustus 2009 7:12 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Het was ff zoeken, maar heb de site gevonden
http://www.foryourbird.com/pag...../harcoarse
Aan de linkerkant kan je de soort pellet kiezen en bij de meeste staat de ingredienten er ook bij.
Wat ik van ecobird weet is, dat de beheerder van de papegaaienclub een briefwisseling heeft gehad over het eco keurmerk. Hij wilde weten waar dat op gebaseerd was. Dit mogen ze namelijk zomaar plaatsen op papegaaien voer als de grondstoffen een soort gelijk keurmerk hebben.
Het vervelede is, dat als het uit Afrika komt, dat keurmerk gewoon gegeven wordt, zonder controlle. Is het dus ecologisch/biologisch of niet?
Daar kwam geen zinnig antwoord op |
Zondag 2 Augustus 2009 9:37 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
ik heb nog nooit een zinnig antwoord gehad van ecobird, niet via de mail en niet via de vertegenwoordiger op de beurs.
Ze vertelde zelfs onjuistheden en probeerden andere pellet soorten af te kraken of zwart te maken  |
Maandag 3 Augustus 2009 8:56 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:42 pm
|
|
|
|
|