|
|
|
vera
Eitje
| pellets |
|
|
mijn eigenwijze aga's aten tot nu toe goed van hun fruit en groente,maar de laatste tijd wordt het minder.
ik wil ze nu voor de zekerheid naast hun zaad ook pellets gaan geven,ze kregen al nutribird pellets maar omdat ik daar zo veel verschillende verhalen over hoor zit me dat toch niet helemaal lekker.(Ik geef de G14 original),ik heb dus een paar vragen:
1.heeft iemand ervaring met het voeren van nutribird pellets aan aga's en hoe bevalt dat?
als ik andere pelllets ga voeren zou het denk ik ecobird worden,ik heb ze gemaild met de vraag welke soort mijn personata;s moeten hebben,er werd gezegd de mini??nu zijn personata's wel kleiner dan collies maar de mini is dacht ik voor vinken.
2.zijn er hier mensen die ecobird voeren en hoe bevalt dat?en welke soort voeren jullie?
ik had van de nutribird pellets gehoord dat deze geextrudeert zijn,ze worden dan tot een hele hoge temperatuur verhit waardoor een hoop voedingsstoffen verloren gaan,ik hoor veel goede berichten over de pellets van scenic,maar deze zijn ook geextrudeert,dus...
vraag 3:zou het veel uitmaken of een pellet geextrudeert of geperst is? |
Dinsdag 2 Januari 2007 4:07 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hoi,
ik geef mijn papegaaien ook nutribird en daarnaast nog extra fruit en zaadmengsel. alles wordt goed opgegeten dus ik denk dat als je nutribird gaat geven en je er af en toe wat extra fruit bij doet dat het wel goed zit. ze hebben nergens last van en hun veren glanzen er mooi van. |
Dinsdag 2 Januari 2007 4:54 pm |
|
|
|
|
vera
Eitje
quote:
Originally posted by alexandraatje
hoi,
ik geef mijn papegaaien ook nutribird en daarnaast nog extra fruit en zaadmengsel. alles wordt goed opgegeten dus ik denk dat als je nutribird gaat geven en je er af en toe wat extra fruit bij doet dat het wel goed zit. ze hebben nergens last van en hun veren glanzen er mooi van.
ik geef op het moment ook nog steeds nutribird want ik vind het toch zonde om zo'n pak voer maar weg te gooien.
ze krijgen ongeveer 1 el nutribird,1el groenten,2el zaad en 1tl eivoer.
ik ben een tijdje gestopt met het voeren van nutribird omdat de kooi erg begon te stinken,toen ik het niet meer voerde rook ik niks,en ik ben het nu sinds 2 dagen weer aan het voeren,ik ben benieuwd of de stank dus door de nutribird kwam of door iets anders.
in welke verhoudingen voer jij de nutribird en het zaad en groenten? |
Dinsdag 2 Januari 2007 6:24 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ze hebben een bakje vol met pellets dat bijgevuld wordt wanneer het leeg is. de staat er een bakje met wat zaadmengsel en in de boom hangt elke dag een appel. verder als ik groenten kook krijgen ze daar wat van of ik haal wat ingevroren groenten uit de diepvries. die ontdooi ik met warm water en geef die zo. het zaad vul ik niet elke dag bij om ze zo te dwingen ook de pellets te eten en dat is geen p[robleem voor ze.
wat je ook kunt doen is in de middag al het voer weg halen en dan alleen wat fruit en groenten geven. dan moeten ze het wel eten en krijgen zo de eventuele ontbrekende vitamines toch binnen. |
Dinsdag 2 Januari 2007 6:30 pm |
|
|
vera
Eitje
|
|
|
quote:
Originally posted by alexandraatje
ze hebben een bakje vol met pellets dat bijgevuld wordt wanneer het leeg is. de staat er een bakje met wat zaadmengsel en in de boom hangt elke dag een appel. verder als ik groenten kook krijgen ze daar wat van of ik haal wat ingevroren groenten uit de diepvries. die ontdooi ik met warm water en geef die zo. het zaad vul ik niet elke dag bij om ze zo te dwingen ook de pellets te eten en dat is geen p[robleem voor ze.
wat je ook kunt doen is in de middag al het voer weg halen en dan alleen wat fruit en groenten geven. dan moeten ze het wel eten en krijgen zo de eventuele ontbrekende vitamines toch binnen.
het vreemde is dat ze tot een paar dagen terug steeds goed hun groente aten,ik gaf sochtends alleen wat groenten en dan smiddags zaad en eivoer.
van de een op de andere dag lieten ze hun groenten links liggen.
nu geef ik sochtends groenten en pellet,en eind van de middag zaad en eivoer.
ik zet hun groenten al in een bakje op de bodem omdat ze het uit hun gewone voerbakjes minder goed eten,maar zelfs dan eten ze er nog nauwelijks van,zelfs van hun favoriete groenten niet!
ach de aanhouder wint,ik blijf het gewoon iedere dag geven hoor!
misschien is het een periode want ze hebben het altijd zonder problemen gegeten,wat ik ze ook gaf.  |
Dinsdag 2 Januari 2007 6:44 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het kan zijn dat ze een periode hebben van ik hoef nu even niet, maar als het aanhoud zou ik het wel na laten kijken. blijven ze wel van hun gewone eten goed eten of ook niet? je zou eventueel als ze echt niks meer eten willen wat vitaminedruppels in het water kunnen doen, maar kijk het eerst even aan. probeer eens wat ander soort groente uit en fruit. wat ze nog niet hebben gehad. mais vinden ze heel lekker. trek je een blikje open en geef je daar wat van, of een spruitje. |
Woensdag 3 Januari 2007 8:04 am |
|
|
vera
Eitje
hun zaadjes en pellets eten ze wel goed,ik heb ook al andere groenten gegeven maar daar willen ze ook niks van hebben,vreemde beesten.
ik wil eigenlijk wel dat ze het blijven eten,kan het kwaad als ik ze een paar dagen alleen groenten aanbied en dan savonds een klein beetje zaad en pellets?(zodat ze toch niet met n lege maag gaan slapen,maar niet genoeg om zich vol te eten). |
Woensdag 3 Januari 2007 9:31 am |
|
|
|
|
Liz
Vlieger
Mijn aga's krijgen ook Nutribird. Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Ze zien er goed uit en eten het goed. Al ben ik er nu ook Scenic bij aan het geven, gewoon om te zien hoe ze daarop reageren. Ik denk dat het nooit kwaad kan om een beetje af te wisselen met pellets, omdat er nog niet alles over bekend is en de een zegt dat die beter is, terwijl de ander weer bij een heel ander merk zweert. Vandaar dat ze hier van alles wat krijgen.
Tja....dat ze hun groenten opeens niet meer eten...ik weet niet hoe dat komt. Aga's zijn sowieso vrij moeilijke eters, dat is hier erg duidelijk. Al eten ze tegenwoordig wel wat van groente, Granny moest er 3 jaar lang niks van hebben. Ik zou het even aankijken, misschien is het inderdaad maar een periode.
Eten ze het trouwens ook niet als je er zelf van eet? En ze nieuwsgierig maakt? |
Woensdag 3 Januari 2007 5:10 pm |
|
|
vera
Eitje
probleem opgelost
ze krijgen nu al een paar dagen niks anders dan sochtens groenten en pellets,en pas savonds een el zaad+eivoer per vogel,en aangezien ze de pellets echt niks vinden eten ze wel van de groente!smiddags eten ze dan toch mar wat pellets en savonds vallen ze aan op t zaad!
ben ik toch nog even benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met pellets van ecobird?ik vind het erg goed klinken allemaal. |
Vrijdag 5 Januari 2007 10:01 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Milo & Sunny, onze aga's, eten al een tijd eco-bird en ook Elise onze Edel krijgt eco-bird. Ze vinden het allemaal lekker en ze zien er goed uit. Naast eco krijgen ze ook Scenic pellets omdat ik liever niet afhankelijk ben van 1 merk pellets. |
Vrijdag 5 Januari 2007 1:22 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb een tijdje ecobird gegeven en dat werd redelijk goed gegeten, nu voer ik Harrison's en dat vindt ze toch echt een stuk lekkerder. Haar poepjes zijn nu ook veel steviger en ruiken niet. Van de ecobird ging ze soms enorm stinken... Met nutribird heb ik geen ervaring, maar bevat geloof ik wel toevoegingen en is niet biologisch.  |
Maandag 8 Januari 2007 12:01 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: pellets |
|
|
Ik heb geen aga meer jammergenoeg, maar Flitje kreeg altijd Harrison High Potency. Soms de course, soms de fine. Ik meen dat de fine iets meer vitamines bevat en iets minder vet dan de course. Hooimeijer raadde de coarse aan voor aga's terwijl de Harrison site de fine aanraadt voor aga's. Vandaar die afwisseling.
Ecobird heb ik ook wel eens geprobeerd bij mijn gaaien maar dat was geen succes. Waarschijnlijk te weinig doorzettingsvermogen van mijn kant. |
Maandag 8 Januari 2007 2:10 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:42 pm
|
|
|
|
|
|