piksteen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Priscilla
Fladderaar

piksteen  Reageer met quote  

Mijn papegaai vertikt het om aan de piksteen te knabbelen.. Ik heb al verschillende vormpjes geprobeerd maar het interesseerd haar gewoon niet, maar ze hebben dit echt wel nodig.. Wat kan ik in de plaats geven of nog proberen?
Bericht Zaterdag 6 December 2008 9:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: piksteen  Reageer met quote  

Hoi Priscilla.. Wat voor voer krijgt je vogel nog meer? Een piksteen hebben ze hier ook niet. Volgens mij is het niet zo heel erg nodig als ze maar goed voer krijgen.
Bericht Zondag 7 December 2008 10:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Bij een goed en uitgebalanceerd dieet van voldoende groente, pellets en aangevuld met fruit, nootjes, (kiem)zaad e.d. moeten ze in principe voldoende vitaminen en mineralen (waaronder calcium) binnenkrijgen Smile

Probeer bladgroente, broccoli, amandelen; dat zijn allemaal hele goede bronnen van calcium. Als je twijfelt, laat hem even bij een vogelarts nakijken op calciumgehalte, zodat je weet hoe het staat en of je eventueel wat moet supplementeren, maar beter is daar niet zomaar mee aan de slag te gaan, zeker niet met preparaten zoals Calcilux e.d. omdat je met calcium ook kan overdoseren en dat is mogelijk nog meer ellende dan met een tekort.
Bericht Zondag 7 December 2008 2:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Priscilla
Fladderaar

quote:
Originally posted by Sue
Hoi Priscilla.. Wat voor voer krijgt je vogel nog meer? Een piksteen hebben ze hier ook niet. Volgens mij is het niet zo heel erg nodig als ze maar goed voer krijgen.

Ze krijgt dagelijks pellets van nutriburd (de gekleurde) met een paar keer per week zaadjes (african). Bijna dagelijks fruit en groente, soms eens niet maar ik probeer toch elke dag iets te geven van groente of/en fruit. Heel soms een beetje eivoeder 1 keer per week bij een beetje fruit..
Bericht Zondag 7 December 2008 9:37 pm
Sue
Moderator
Moderator

Dat klinkt hartstikke gevarieerd en goed! Eet ze ook alles?

Je zou amandelen ernaast kunnen geven (niet te veel) omdat amandelen veel calcium bevatten. Net was Shi zegt. Wink
Ik meen dat ze vitamine D nodig hebben om calcium op te nemen. Dagelijks naar buiten is dus ook erg goed voor de opname van calcium.
Bericht Zondag 7 December 2008 9:40 pm
Priscilla
Fladderaar

Ok dan moet ik me niet te veel zorgen maken oef Very Happy.. Ja ze eet goed wel met veel gesmodder Laughing haha ma da hoort erbij. Ik ga dan zeker die amandelen er nog bij geven dan.
Bericht Zondag 7 December 2008 9:59 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Klinkt prima Veertje de mieren$%^&* in mij zegt ietsje meer concentreren op groente en minder op fruit (serieus, waarom denkt iedereen in vredesnaam dat je vooral fruit moet geven? In fruit zit zo veel minder qua vitaminen en mineralen; het is voornamelijk water en suiker, en dat was het. Terwijl groente bomvol vitaminen, mineralen zit; niet te vergelijken) Wink maar verder ben je hartstikke goed bezig.
Bericht Maandag 8 December 2008 9:49 am
Priscilla
Fladderaar

Reageer met quote  

Haha ok ge hebt gelijk, ga er meer op letten Wink
Bericht Dinsdag 9 December 2008 12:22 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik meen dat een beetje fruit bij kaketoes wel helpt bij plukken? (Ofzoiets)
Bericht Dinsdag 9 December 2008 10:13 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Priscilla; braaf Wink

Sue; ja dat zal de reden zijn Mr. Green zo'n weetje weet nml. iedereen, en trekt zich er vooral wat van aan Wink
Bericht Dinsdag 9 December 2008 5:46 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:43 pm
  Berichten van afgelopen: