|
|
|
Priscilla
Fladderaar
| piksteen |
|
|
Mijn papegaai vertikt het om aan de piksteen te knabbelen.. Ik heb al verschillende vormpjes geprobeerd maar het interesseerd haar gewoon niet, maar ze hebben dit echt wel nodig.. Wat kan ik in de plaats geven of nog proberen? |
Zaterdag 6 December 2008 9:08 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: piksteen |
|
|
Hoi Priscilla.. Wat voor voer krijgt je vogel nog meer? Een piksteen hebben ze hier ook niet. Volgens mij is het niet zo heel erg nodig als ze maar goed voer krijgen. |
Zondag 7 December 2008 10:07 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Bij een goed en uitgebalanceerd dieet van voldoende groente, pellets en aangevuld met fruit, nootjes, (kiem)zaad e.d. moeten ze in principe voldoende vitaminen en mineralen (waaronder calcium) binnenkrijgen
Probeer bladgroente, broccoli, amandelen; dat zijn allemaal hele goede bronnen van calcium. Als je twijfelt, laat hem even bij een vogelarts nakijken op calciumgehalte, zodat je weet hoe het staat en of je eventueel wat moet supplementeren, maar beter is daar niet zomaar mee aan de slag te gaan, zeker niet met preparaten zoals Calcilux e.d. omdat je met calcium ook kan overdoseren en dat is mogelijk nog meer ellende dan met een tekort. |
Zondag 7 December 2008 2:13 pm |
|
|
Priscilla
Fladderaar
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Hoi Priscilla.. Wat voor voer krijgt je vogel nog meer? Een piksteen hebben ze hier ook niet. Volgens mij is het niet zo heel erg nodig als ze maar goed voer krijgen.
Ze krijgt dagelijks pellets van nutriburd (de gekleurde) met een paar keer per week zaadjes (african). Bijna dagelijks fruit en groente, soms eens niet maar ik probeer toch elke dag iets te geven van groente of/en fruit. Heel soms een beetje eivoeder 1 keer per week bij een beetje fruit.. |
Zondag 7 December 2008 9:37 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
Dat klinkt hartstikke gevarieerd en goed! Eet ze ook alles?
Je zou amandelen ernaast kunnen geven (niet te veel) omdat amandelen veel calcium bevatten. Net was Shi zegt.
Ik meen dat ze vitamine D nodig hebben om calcium op te nemen. Dagelijks naar buiten is dus ook erg goed voor de opname van calcium. |
Zondag 7 December 2008 9:40 pm |
|
|
Priscilla
Fladderaar
|
|
Ok dan moet ik me niet te veel zorgen maken oef .. Ja ze eet goed wel met veel gesmodder haha ma da hoort erbij. Ik ga dan zeker die amandelen er nog bij geven dan. |
Zondag 7 December 2008 9:59 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Klinkt prima de mieren$%^&* in mij zegt ietsje meer concentreren op groente en minder op fruit (serieus, waarom denkt iedereen in vredesnaam dat je vooral fruit moet geven? In fruit zit zo veel minder qua vitaminen en mineralen; het is voornamelijk water en suiker, en dat was het. Terwijl groente bomvol vitaminen, mineralen zit; niet te vergelijken) maar verder ben je hartstikke goed bezig. |
Maandag 8 December 2008 9:49 am |
|
|
Priscilla
Fladderaar
Haha ok ge hebt gelijk, ga er meer op letten  |
Dinsdag 9 December 2008 12:22 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik meen dat een beetje fruit bij kaketoes wel helpt bij plukken? (Ofzoiets) |
Dinsdag 9 December 2008 10:13 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Priscilla; braaf
Sue; ja dat zal de reden zijn zo'n weetje weet nml. iedereen, en trekt zich er vooral wat van aan  |
Dinsdag 9 December 2008 5:46 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:43 pm
|
|
|
|
|
|