Pinda discussie

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Haha, Irene, ik heb hier precies hetzelfde met Tas! Alles wat je in het bakje doet is lekker (zelfs bladgroente, broccoli, dat soort dingen, die de grijze mormels niet met een stok zouden aanraken) en eet hij zonder protest op, maar uit de hand wil hij helemaal niks. Bij grootste uitzondering misschien een druifje of een amandel, als ik het als laatste aanbied en hij die andere twee al ziet aannemen en smikkelen van wat ik aangeboden heb, anders alleen uit het bakje, alsof wat ik hem direct aanbied vergif is Rolling Eyes
Bericht Maandag 15 Maart 2010 9:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Haha, Irene, ik heb hier precies hetzelfde met Tas! Alles wat je in het bakje doet is lekker (zelfs bladgroente, broccoli, dat soort dingen, die de grijze mormels niet met een stok zouden aanraken) en eet hij zonder protest op, maar uit de hand wil hij helemaal niks. Bij grootste uitzondering misschien een druifje of een amandel, als ik het als laatste aanbied en hij die andere twee al ziet aannemen en smikkelen van wat ik aangeboden heb, anders alleen uit het bakje, alsof wat ik hem direct aanbied vergif is Rolling Eyes

Haha iemand met het zelfde probleem! Alles in het bakje, ja dan eet ie het op, maar uit de hand Neee . Maar... ik eet af en toe van die gezoute zonnebloempitjes, die doe je in je mond, kraak je met je mond open en eet je het pitje binnen in op, en de schil tuf je uit ( snappie Fluiten ), soms krijgt chico dan zo'n pitje ( dus zonder de schil ), en die wil hij wel uit me hand opeten. Dus... of ik moet gepelde zonnebloem pitten halen, of.. ik moet eerst de schil van mijn eigen zonnebloem pitten afhalen.

Zijn zonnebloempitjes wel goed voor clickeren?
Bericht Maandag 15 Maart 2010 10:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Voor clickeren heb je gewoon kleine handige stukjes nodig (zodat het geen halve eeuw duurt voor hij het opeet, anders wordt het leerproces elke keer zo lang onderbroken), zonnebloempitten zou ik ook halveren, gewoon hapklare porties.

Wel graag ongezouten en zonder speeksel erop (onze speeksel bevat ook bacterieen die papegaaien niet zo geweldig goed hoeven te doen, dus zonder is beter Wink).

Zou trouwens best kunnen dat je fantastische ongezouten papegaaienzonnebloempitten in huis haalt, en hij die niet wil aanraken Mr. Green
Bericht Maandag 15 Maart 2010 10:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:43 pm
  Berichten van afgelopen: