|
|
|
ikkebianca
Fladderaar
| Pretty bird pellet invloed op gedrag? |
|
|
hallo,
ik had een vraagje. kan een grijze roodstaart ook hyper worden door de kleurstoffen die in de pellets van pretty bird zitten? |
Zaterdag 10 Mei 2008 12:40 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Pretty bird pellet invloed op gedrag? |
|
|
Dat weet ik niet.. Ik meen dat zout plukken kan verergeren. Vooral bij kaketoes maar ik weet niet hoe het zit met kleurstoffen.  |
Zaterdag 10 Mei 2008 8:04 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ik weet dat het bij kinderen wel kan, en dan vooral rode kleurstoffen. Geen idee of het bij vogels ook zo door kan werken. |
Zondag 11 Mei 2008 10:04 am |
|
|
ikkebianca
Fladderaar
ja was daarom ook wel benieuwd of het bij papegaaien ook zo zou zijn. charlie is namelijk zo'n ontzettende druktemaker. maarja dat kan ook gewoon zijn aard zijn. maar was wel benieuwd of het ook kon komen door die pellets. hij gebruikt ze al vanaf het begin. |
Zondag 11 Mei 2008 12:02 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
Ik vond wel dit artikel. Heb geen tijd gehad om het te lezen maar heb het even door de vertaler heen gehaald.
HET VOEDSEL VAN ONZE VOGELS
De factoren EN de economische aanwinst allebei worden van de gezondheid genomen in overweging voorafgaand aan de marketing van een nieuw chemisch additief. Wij moeten over het voedsel voorzichtig zijn dat wij voor onze vogels hebben gekozen. Die die chemische kleurstoffen bevatten, evenals andere additieven voor levensmiddelen, zoals geraffineerde suiker, kunstmatige aroma's, synthetische bewaarmiddelen, pesticiden en de combinatie van alle bovengenoemd in één product kunnen een nog groter negatief effect op vogels hebben. Vele gezondheidsorganisaties raden het gebruik van kunstmatige kleuring af en moedigen hun vermijden aan. Zo waarom zouden WIJ het risico moeten nemen?
Het schijnt waardig van overweging dat de voedende inhoud van een commercieel vogelvoer hoofdzakelijk synthetisch is. Tijdens voedselverwerking, ondergaan de producten veranderingen in zuurheid, temperatuur, lichte blootstelling en fysieke manipulatie die in het verlies van micronutrients resulteren die daar moesten beginnen met. Met andere woorden, denatureert de verwerkingsprocedure om het even welk natuurlijk vitamine en mineraal die in het originele voedsel kunnen bestaan hebben. Hoewel in sommige gevallen, deze voedingsmiddelen niet daar moesten beginnen met, wegens slechte grondvoorwaarden is het voedsel gegroeid in. In of geval, moet het voedsel worden verrijkt of versterkt om te verzekeren is het „volledig“ om de verliezen of het gebrek aan vele essentiële voedingsmiddelen te compenseren. Terug naar het onderwerp van voedselkleuren ...... Terwijl het etiket van kunstmatige kleur moet een lijst maken als het wordt toegevoegd, te hoeven het niet om in verband met de kleurenadditieven worden gespecificeerd die, behalve Gele # 5 worden gebruikt. Nochtans, kan dit veranderen wanneer de FDA regels in effect van details gaan een lijst maken. FDA is van plan om Rood te verbieden # 3 spoedig. In Europa, is het Rood # 40 en Groene # 3 verboden. Men zou ook moeten opmerken dat op het gebied van voeding, het voedsel dat chemische kleurstoffen bevat over het algemeen van lage voedingswaarde wordt overwogen. De chemische kleurstoffen te zijn niet noodzakelijk om een andere reden behalve voor gelieve het OOG VAN de KOPER.
Onze vogels zijn biochemisch uniek allen en hun tolerantieniveaus zullen variëren wanneer het over het verbruiken van voedsel komt dat kunstmatige kleurstoffen bevat. De gevolgen die deze kleurstoffen zullen veroorzaken zullen afhangen van de capaciteit van een vogel deze substanties van hun organismen, geen kwestie effectief om te elimineren hoe klein een niveau wordt verbruikt. Het verwijderingsproces is langzaam en de opslagniveaus, met recentere accumulatie, kunnen interne schade gemakkelijk veroorzaken wanneer het regelmatige voeden van zulk een dieet wordt verdragen. Wij zouden moeten begrijpen dat het de gezondheidsrisico's is OP LANGE TERMIJN wij bij hier betrokken zijn. Uw Greys kan of kan zieke gevolgen van het gebruik op korte termijn van deze producten niet tonen.
Veruit de beste manier om de blootstelling te minimaliseren uw Greys additieven voor levensmiddelen moet is vers, onverwerkt, bij voorkeur organisch voedsel te gebruiken waar mogelijk. Voorts proeft het organische onverwerkte voedsel vaak beter en is wat de voeding betreft superieur. Voorbereiden van vers voedsel kan meer tijdrovend schijnen dan eenvoudig openend de dekking of de zak van een commercieel vogelvoer en slechts gietend zijn inhoud in een kom; nochtans, zouden de " gezondheid uw Greys, het geluk en de levensduur al inspanning lonend moeten leveren.
HET KLEUREN VAN HET VOEDSEL GEVOLGEN VOOR DE GEZONDHEID
DE KLEUR VAN HET VOEDSEL GEVOLGEN VOOR DE GEZONDHEID
Rood # 3 De tumors van de schildklier, chromosomale schade, hyperactiviteit, kunnen kruisen reageren met salicylaat
Rood # 40 Lymfatische tumors, hyperactiviteit
Blauw # 1 Chromosomale schade
Blauw # 2 De tumors van hersenen
Groene # 3 De tumors van de blaas
Gele # 5 Schildklier en lymfatische tumors, allergie, hyperactiviteit
Gele # 6 De tumors van de nier, chromosomale schade, allergie
Bron:www.africangreys.com/articles/nutrition/chemical.htm |
Maandag 12 Mei 2008 8:29 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Waarom denk je dat het juist door de
kleurstoffen
komt ? Is hij bij dezelfde merk pellets in de natuurlijke versie (zonder kleurstoffen) niet hyperactief ? |
Dinsdag 13 Mei 2008 5:00 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dat klinkt in elk geval wat raar maar ja, het kan natuurlijk wel. |
Vrijdag 16 Mei 2008 9:31 am |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ik lees het nu pas en zijn pretty bird pellets nu niet goed voor je gaaitje of niet want joske eet deze pellets vandaar |
Woensdag 21 Mei 2008 2:15 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Pretty bird pellet invloed op gedrag? |
|
|
Hoi Bianca. Heb je nog een andere pellet geprobeerd? |
Zondag 22 Juni 2008 12:43 pm |
|
|
ikkebianca
Fladderaar
hoi,
nee heb nog geen andere pellets geprobeerd. op het moment eet hij weinig tot helemaal niks van zijn pellets. waar dit nou weer aan ligt. ik weet het niet. hij lijkt nu wel rustiger maar kan natuurlijk ook wezen omdat hij minder eet. ik hou nou heel erg zijn gewicht in de gaten en die is 475. |
Zondag 22 Juni 2008 7:07 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:46 pm
|
|
|
|
|
|