Ik zou hem vandaag eens geen eivoer geven en dan morgen nog eens wel en dan zou ik eens proberen om het 2 dagen uit te stellen en iets anders lekkers te geven. En zo op te bouwen zodat je eigenlijk maar 1 tot 2 keer per week eivoer geeft, dat is eigenlijk al meer als voldoende aan eivoer. Je zal zien, hij zal in het begin wel zagen en klagen maar dan zal hij ook op ontdekking gaan wat voor lekkers er wel is in plaats voor dat eivoer. Dat komt helemaal goed. Ik lees dat je zelf een doorzetter bent dus dat zal lukken. Succes en hou ons op de hoogte.
Het luk me ook wel. hij blijf nu de hele tijd roepen en nergeer hem gewoon. als hij een tijdje stil is loop ik naar de kooi en praat met hem/ of fluit naar hem. en dan fluit hij meteen ook terug
Dat is goed, positieve dingen belonen en negatieve negeren. Zal ie snel doorhebben
Je kan misschien ook op dat moment iets van een pijnboompitje of zo proberen aan te bieden zo tussendoor.
Hier kreeg ik onze Jos niks te laten eten buiten de kooi bijvoorbeeld en die pijnboompitjes waren een succes. Vaak is het juist dat vinden en dan zijn ze vertrokken en snappen ze het helemaal. Die pitjes bijvoorbeeld kan je zelf ook nog in kleine stukjes doen anders is dat te groot om er teveel te gaan geven.
Zo leren ze ook andere dingen proeven. Ja, in het begin gaat veel tegen de bodem maar dat gaat er wel uit na een tijdje, toch zeker als ie snapt dat hij toch niet krijgt wat hij eigenlijk wil en dan beter kan proeven van wat hij wel krijgt. Zal wel snel gaan hoor, die link leggen ze vrij snel.
ik heb punkie net 45 min los gelaten en het ging goed. ik heb rijst met wortel en een spruit gegeven en een kwart theelepeltje eivoer. en hij vind het erg lekker.