Punkie wilt eivoer.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
nancy18
Eitje

Reageer met quote  

jah dat durft ik wel aan hoor Razz Ik geef hem nog maar 1 theelepel eivoer per dag. maar dat kan nartuurlijk ook om de dag.

Ik ga vandaag proberen om een stukje komkommer te geven! Hij zit nu de hele tijd te roepen om eivoer :p.
Bericht Woensdag 4 Juni 2008 8:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou hem vandaag eens geen eivoer geven en dan morgen nog eens wel en dan zou ik eens proberen om het 2 dagen uit te stellen en iets anders lekkers te geven. En zo op te bouwen zodat je eigenlijk maar 1 tot 2 keer per week eivoer geeft, dat is eigenlijk al meer als voldoende aan eivoer. Je zal zien, hij zal in het begin wel zagen en klagen maar dan zal hij ook op ontdekking gaan wat voor lekkers er wel is in plaats voor dat eivoer. Dat komt helemaal goed. Ik lees dat je zelf een doorzetter bent dus dat zal lukken. Veertje Succes en hou ons op de hoogte. Wink
Bericht Woensdag 4 Juni 2008 8:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
nancy18
Eitje

Reageer met quote  

Het luk me ook wel. Razz hij blijf nu de hele tijd roepen en nergeer hem gewoon. als hij een tijdje stil is loop ik naar de kooi en praat met hem/ of fluit naar hem. en dan fluit hij meteen ook terug
Bericht Woensdag 4 Juni 2008 9:03 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is goed, positieve dingen belonen en negatieve negeren. Zal ie snel doorhebben Veertje
Je kan misschien ook op dat moment iets van een pijnboompitje of zo proberen aan te bieden zo tussendoor.
Hier kreeg ik onze Jos niks te laten eten buiten de kooi bijvoorbeeld en die pijnboompitjes waren een succes. Vaak is het juist dat vinden en dan zijn ze vertrokken en snappen ze het helemaal. Die pitjes bijvoorbeeld kan je zelf ook nog in kleine stukjes doen anders is dat te groot om er teveel te gaan geven.
Zo leren ze ook andere dingen proeven. Ja, in het begin gaat veel tegen de bodem maar dat gaat er wel uit na een tijdje, toch zeker als ie snapt dat hij toch niet krijgt wat hij eigenlijk wil en dan beter kan proeven van wat hij wel krijgt. Zal wel snel gaan hoor, die link leggen ze vrij snel. Veertje
Bericht Woensdag 4 Juni 2008 9:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
nancy18
Eitje

Reageer met quote  

ik heb punkie net 45 min los gelaten en het ging goed. ik heb rijst met wortel en een spruit gegeven en een kwart theelepeltje eivoer. en hij vind het erg lekker.
Bericht Woensdag 4 Juni 2008 10:38 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is beter! Very Happy Vraagt hij nog steeds om eivoer?
Bericht Donderdag 12 Juni 2008 4:14 pm
nancy18
Eitje

Reageer met quote  

Nee... Punkie is helaas ziek. Hij is vermagerd en heeft nu ander voer. en heeft antibiotica.

Maar het gaat nu wel iets beter met hem. Punkie eet nu kiwi banaan rijst met wat groente.
Bericht Donderdag 12 Juni 2008 5:23 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zo, hopelijk wordt Punkie snel beter. Troosten
Bericht Donderdag 12 Juni 2008 9:05 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nancy, hoe gaat het met Punky?
Bericht Zondag 27 Juli 2008 10:50 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:46 pm
  Berichten van afgelopen: