pyrrhura's eten van alles maar geen zaad...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
kannie
Eitje

pyrrhura's eten van alles maar geen zaad...  Reageer met quote  

hallo,
ik heb sinds 1 week 2 pyrrhura's frontalis, Bailey en Eli,
ze zaten nog in het blok toen ik ze ophaalde, maar zouden zeker binnen enkele dagen uitvliegen, aldus de kweker.
ik wilde graag nog een deeltje handopfok doen, de kweker had hier zelf geen ervaring mee.
nu blijkt dat ik te laat ben begonnen omdat ze allebei niet om pap vragen, ik had ze dus eerder uit het nest moeten halen of had moeten wachten tot ze uitgevlogen waren...helaas, hier is het nu te laat voor.
dacht dat ik me goed ingelezen had, maar hieruit blijkt het tegendeel.
het probleem is nu dat ze nog wel papvoeding nodig hebben omdat ze nog geen zaadjes eten. op vele youtube-filmpjes zie je dan zo leuk die jongen met hun bekkies open en dat ze gewoon netjes blijven zitten.
die van mij moet ik vangen in de kooi en ze vasthouden onder het voeren. ze eten op zich wel goed. dat wel.
maar het is toch een soort van dwangvoeding natuurlijk.
ik denk dus dat ik pas na de periode van pap ze tam kan gaan maken en ben bang dat het lang gaat duren, omdat ze best bang zijn, omdat ik ze steeds pak natuurlijk.
ze gaan wel steeds meer zelf eten, ze eten met smaak aardbei, appel en abrikoos, heel soms een heel klein beetje trosgierst, maar dat is meer een beetje knabbelen, maar de zaadjes raken ze niet aan.
ik weet niet precies hoe oud ze zijn, zo'n week of 7 ongeveer. ze krijgen smorgens en savonds nog pap, zo'n 6 ml per keer, ze wegen 77 en 73 gram. moet ik al afbouwen met de pap of minder fruit voeren?
ze krijgen nu met zijn 2en een flinke schijf appel en een grote aardbei, die gaan helemaal op. zaad is natuurlijk toch ook een belangrijk deel van de voeding. wie o wie weet wat wijsheid is?
oja en ze poepen ook heel veel Laughing
Bericht Maandag 27 Juni 2011 9:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:46 pm
  Berichten van afgelopen: