Reacties: Pellets & de stoffen die ze bevatten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Aangezien dit stukje in het Engels is, is mijn vraag: Heb je het goed kunnen lezen?
Ja
56%
 56%  [ 9 ]
Nee
18%
 18%  [ 3 ]
Een beetje
25%
 25%  [ 4 ]
Total Votes : 16

Auteur Onderwerp
Heijtje
Vlieger

Reacties: Pellets & de stoffen die ze bevatten  Reageer met quote  

Dat is niet best Confused
Bericht Dinsdag 29 Maart 2005 4:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Dat dacht ik ook.. Ik heb dit stukje een hele tijd geleden ook op clubs gezet, maar mensen trekken zich er niet zoveel van aan.. Helaas!
Bericht Dinsdag 29 Maart 2005 4:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Veel mensen vinden harrisson pellets te duur Crying or Very sad
Maar als een papegaai ziek wordt van het andere voer kost de rekening van de vogelarts veel meer Confused
Bericht Dinsdag 29 Maart 2005 5:58 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Het voer is een grote uitgave 'in één keer'.. Maar als je gaat kijken hoe lang je er mee doet!
Je moet natuurlijk niet het hele bakje volkiepen met pellets, da's zonde!
Bericht Woensdag 30 Maart 2005 10:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb wel eens uitgerekend wat het op jaarbasis scheelt, Het is echt de moeite niet. Het scheelde 40 euro in een jaar. Ik weet in ieder geval dat onze gaaien het BESTE voer krijgen wat er op dit moment is Wink
Bericht Woensdag 30 Maart 2005 11:25 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Of: Wat er in Nederland te krijgen is.. Smile
Ik weet niet of de pellets in Amerika (ook biologisch!) net zo goed zijn? Ik heb ze nog nooit geprobeerd..

Veertig euro maar?

Als je gaat uitrekenen hoe lang ze met een zak doen: Die drie van mij doen iets van anderhalve maand (?) met een zak van vijf pond.. Dat zijn 45 dagen zeg maar, dus ze eten met z'n drietjes niet eens een euro per dag. (Minder, want de zak kost iets van 39 euro toch?)

Mijn hond eet een euro per dag. Plus de 'dure' snacks omdat ze een gevoelige buik heeft!
Ze heeft relatief goedkoop voer: Ik vond het prettig dat dit voer natuurlijk was.. En het is goedkoper dan eukaneba, waar ik geen voorstander van ben. (Heb daar zulke rare verhalen over gehoord!)
Bericht Woensdag 30 Maart 2005 11:34 am
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

De pellets die hier verkrijgbaarzijn komen uit Amerika.Ze worden daar gemaakt en door Hooimeijer verscheept naar nederland.
Bericht Woensdag 30 Maart 2005 11:43 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ja ja, dat weet ik.. Maar er zijn in Amerika nog meer biologische pellets. Ze hebben daar echt een schat aan papegaaienspulletjes.
Zowel goed als slecht!
Bericht Woensdag 30 Maart 2005 12:27 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Shit, moet ik weer terug naar Harrisons...Zat m'n vogie al op, maar ze vond ze maar matig, heb het twee maanden geprobeerd maar ze at maar matig en ze weegt al zo weinig dus ging ik es over op Prettybird. Nou die verpakking moest ik maar niet eens ópmaken als ik dat zo lees en ze is er dól op!
Mijn dametje krijgt ongeveer 2/3 pellets en 1/3 zaad maar dan moeten de pellets wel topkwaliteit zijn en dat moet dan toch maar weer HFB worden, sorry Teun.
Bericht Donderdag 31 Maart 2005 8:35 pm
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Dat is een hele goede beslissing. Als je doorzet met de pellets vind hij het in korte tijd heel lekker en zijn ze niet aan te slepen.Je kan ze eventueel een beetje overgieten met jus 'd orange om het iets aantrekkelijker te maken.Zolang je zaad blijft bijvoeren zal hij niet goed op de pellets gaan.Hij heeft er al iets van gegeten dus gewoon het zaad weglaten.Wel in de gaten houden dat hij niet met een lege krop de nacht in gaat.De spijsvertering komt dan stil te liggen en dat kan uiteindelijk tot (schrik niet)
inwendige bloedingen leiden.Dus pellets tellen, niet meer naar kijken."s avonds stiekem kijken of hij gegeten heeft,zoniet, een klein beetje zaad aanbieden en 's morgens gewoon weer pellets.succes Wink
Bericht Donderdag 31 Maart 2005 9:03 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Helaas weet ik niet hoe het met de andere pellets zoals die happybird pellets en ecobird pellets zit.
(Het onderzoek heeft die pellets niet 'meegenomen')

Prettybird is niet al te best volgens de test.. Sad Dat zijn toch die gekleurde pellets? Die vonden ze bij mij ook wel leuk..
Bericht Vrijdag 1 April 2005 8:38 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Heijtje.. Ik weet niet of dat opgaat hoor.. Iago verkoos eerst zijn pellets boven zijn zaad.. En ook Zazu heeft liever pellets dan zaad.
Vreemd?

Misschien kan je later nog wat biozonnepitjes aanbieden als beloning?

Ik was me trouwens ook rot geschrokken over dat van die bloedingen. Dat wist ik niet.. Ik had Zazu destijds overgezet op die manier. Oei!
Bericht Vrijdag 1 April 2005 8:40 am
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nou heb ik weer geleerd dat die bloedingen inderdaad wél voorkomen, maar niet al na 1 nacht. Meer in de orde van grootte van 24 uur en ik ken ook iemand die z'n vogel 5 (!) dagen in een boom heeft gezeten zónder eten en die heeft het ook overleeft maar vraag niet hoe die er aan toe was.
Bericht Maandag 4 April 2005 6:17 pm
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Die bloedingen kunnen ook na één nacht ontstaan.Het heeft ook te maken met de hoeveelheid die de gaai nog in zijn krop heeft.Ook als hij in een boom heeft gezeten,knabbelt hij aan bladeren en eet insekten,boomschors.Hij krijgt echt wel iets binnen.Gelukkig is het goed afgelopen. Of heb ik dat niet goed begrepen??
Bericht Maandag 4 April 2005 6:56 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Jawel, de vogel heeft het overleefd, dat heb je wel goed begrepen, gelukkig wel. Wink
Ik neem aan dat net als met mensen en andere dieren het ook bij gaaien zo werkt dat de één wat sterker is dan de ander en dat er dus best gevallen zullen zijn die na 1 nacht bloedingen krijgen net zo goed als er gevallen zijn die het misschien wel 2 nachten volhouden. (die 5 dagen in een boom is een -hopelijk- flinke uitzondering) Veel mensen voeren hun vogel maar 1 x per dag omdat ze vinden dat hun vogel anders 'voedsel gaat opslaan' door enorm te vreten ivm vermeende voedselschaarste. (vermeend door de vogel welteverstaan) Daar krijg je dikke vogels van en dat wil je niet, want vetreserves liggen bij de gaaien niet onderhuids -zoals wel bij eenden bv- maar vooral op de lever en botten en dat is erg schadelijk.
Bericht Maandag 4 April 2005 7:29 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 3:06 pm
  Berichten van afgelopen: