|
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
| Rode klei??? |
|
|
Rode klei schijnt goed te zijn voor je papegaai.
Wie weet daar meer van, en waarom precies? |
Zondag 1 April 2007 5:59 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Of het specifiek rode klei is weet ik niet.
maar papegaaien in het wild eten het om het gif wat ze van vruchten binnen krijgen te neutraliseren.
Tegenwoordig krijg je ook een clayblock bij dierenwinkels.
Ik meng deze onder het grid. |
Zondag 1 April 2007 7:17 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Is dat zo? |
Zondag 1 April 2007 1:20 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Denk maar aan de films die je vaker ziet,waar gaaien aan die kleiwanden hangen!!  |
Zondag 1 April 2007 1:25 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Jaaa klopt!! nu weet ik het weer  |
Zondag 1 April 2007 1:26 pm |
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
Clayblock bij de dierenwinkel kopen heb ik nog nooit van gehoord, maar is dat ook nodig om dat erbij te geven?
Wij geven als mens je gaai toch ongevaarlijke voeding (bij mijn weten)
Is het misschien ook, dat je clayblock kan gebruiken om iets lekkers er in te stoppen zodat de gaaien leuk bezig zijn, net als Arabische gom? |
Zondag 1 April 2007 1:58 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ik meng het gewoon onder het grid.
Dus ze nemen er maar weinig van.
het brokkelt heel erg snel,dus er iets in stoppen wordt lastig.
de roseetjes hier,die sloopten dat ding alleen maar.
Dus heb ik het zelf helemaal fijn gemaakt en duw het dus gewoon onder het grid. |
Zondag 1 April 2007 2:09 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Heel raar en misschien toeval: Zazu at ook aarde toen hij medicijnen kreeg?? Vond dat wel erg frappant. Wellicht probeerde hij zo van de medicijnen af te komen? |
Zondag 1 April 2007 4:16 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Is idd voor neutralisatie van gif. Sommige dieren eten daarom ook houtskool Zou best kunnen dat Zazu zelf aanvoelde dat hij dat nodig had om iets van de medicijnen te neutraliseren  |
Zondag 1 April 2007 5:26 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Grappig he? Normaal gesproken wroet hij wel in aarde, maar eet het niet op. Toen at hij het op, heel frappant.
Stomme vraag, maar voor het geval ze iets verkeerds eten, zou het geen idee zijn om een blokje houtskool ofzoiets op te hangen in de kooi? Zouden ze dat zelf kunnen toedienen? |
Zondag 1 April 2007 5:28 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik vind t geen stomme vraag...ik heb me dat nml ook eens afgevraagd . Maar ik heb alleen geen antwoord. Ik durf t dus niet zomaar te doen omdat ik bang ben dat ze te veel nemen en dat lijkt me ook niet echt goed? |
Zondag 1 April 2007 5:30 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Misschien is dat een goede vraag voor een VA....ik weet ook niet of het schade kan veroorzaken als een vogel houtskool eet als terwijl hij/zij geen gifstoffen in het lijf heeft...  |
Zondag 1 April 2007 6:57 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ik zal het morgen eens navragen aan Hedwig.  |
Zondag 1 April 2007 9:32 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Heeeey ben benieuwd wat ze zegt Danny. Iig bedankt!
Zou het kunnen dat een teveel aan houtskool vitaminen on'schadelijk' maakt? |
Zondag 1 April 2007 9:50 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Ik heb iets gevonden over houtskool bij mensen...en ik gef t dus niet zomaar
Medicinale houtskool wordt alleen toegediend op aanraden van een arts. Het gebruik ervan kan in sommige omstandigheden schadelijk zijn. Neem contact met het antigifcentrum of uw huisarts voor u beslist medicinale houtskool te geven.
Medicinale houtskool is een fijn poeder dat bereid wordt uit kool van plantaardige oorsprong. Het is in staat giftige stoffen op te nemen. Bij inname kan dit houtskoolpoeder zich binden aan giftige stoffen die zich in het maagdarmkanaal bevinden. De giftige stoffen worden gebonden aan de houtskool in de stoelgang uitgescheiden. Dit verhindert de opname van de gifstoffen in de bloedbaan.
Dosis medicinale houtskool
(éénmalige dosis !)
Kind: 0,5 tot 1 gram per kilogram lichaamsgewicht
Volwassene: maximaal 50 gram
Eén afgestreken soeplepel = 6 gram
Eén zakje Norit Carbomix® = 5 gram
Het is belangrijk houtskoolpoeder zo vlug mogelijk na de inname van een gif toe te dienen, liefst binnen het uur.
Medicinale houtskool is te verkrijgen in de apotheek. Het wordt verkocht als bulk product (los poeder) of onder de commerciële naam Norit Carbomix® in een doos van 5 zakjes van 5 gram. Tabletjes, capsules en granulaat die verkocht worden voor de behandeling van diarree zijn niets geschikt.
De toediening is éénmalig. Aan een kind geeft men een halve tot één gram per kilogram lichaamsgewicht. Aan kinderen jonger dan één jaar wordt doorgaans geen houtskool gegeven. Aan een volwassene geeft men 30 tot 50 gram.
Vóór de inname moet het poeder vermengd worden met water. Men neemt één deel poeder voor vier delen water. Men mag een beetje suiker toevoegen of bij kinderen het poeder bereiden met grenadine en water.
bron : http://www.poisoncentre.be/nl/drugs/charcoal.php |
Zondag 1 April 2007 9:53 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:47 pm
|
|
|
|