Rozebottel/ rozenbottel/ rooschenbottel/ roosenbottel

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
vlindertje
Ervaren vlieger

Rozebottel/ rozenbottel/ rooschenbottel/ roosenbottel  Reageer met quote  

Hierboven stanverschillende spellingen/kies maar uit welke je het mooit vindt Very Happy

Maar over spelling gaat het uiteraard niet.

Ergens heb ik gelezen dat rb's goed voor onze vogels zijn. Nou heb ik daar een aantal van in de tuin, dus heb ik er eentje van de plant geplukt om Vogeltje er een plezier mee te doen.

En, wat denken jullie? Mijnheer moet er niets van hebben, wil nou eten maar wil niet uit de bak met "dat gekke ding" eten halen. Ik kijk het nog even een kwartiertje aan, daarna haal ik het eruit.

In welke vorm geven jullie ze? Gekookt, raux, erg rijp of nog een beetje oranje, en gekookt redelijk al dente of bijna moesachtig?
Bericht Donderdag 27 September 2007 5:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Rozebottel/ rozenbottel/ rooschenbottel/ roosenbottel  Reageer met quote  

Goed dat je het vraagt! Ik heb ook wel eens gehoord dat je ze mag geven.
Aangezien ik totaal geen groene vingers heb is mijn vraag: Is dit gewoon de rozenbottel van de normale roos die je in je tuin hebt? Of zijn dat de rozenbottels van de wilde rozen die je langs de weg ziet?
Bericht Donderdag 27 September 2007 10:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je kan ze van de normale roos en de wilde roos geven. bij ons zijn ze er helemaal gek op. ik was ze onder de kraan even af en geef ze dan zo, rauw. als ze me er mee aan zien komen dan staan ze al te vechten wie het eerste zo'n rbtje kan pakken. het is ook heel gezond. het zijn echt snoepjes voor ze.
je kunt ze ook invriezen en dan heb je voor de winter elke dag wat verse botteltjes voor ze.
Bericht Vrijdag 28 September 2007 7:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Weet je dat zeker, Alexandraatje? (Sorry voor mijn voorzichtigheid, had er nl nooit aan gedacht om die rozenbottels te geven) Het zijn gekweekte rozen zeg maar. Dan kan gewoon? Dan ga ik ze meteen plukken! Cool
Bericht Vrijdag 28 September 2007 9:16 am
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Fijn om te horen. Ik ga dan zogauw de anderen wat rijper zijn alles klaarmaken voor de winter, hij zal er vanzelf aan wennen Smile

In mijn tuin is het een kweekvorm, stek uit een tak die ik 2 jar geleden voor het eerst heb stan bloeien, dit is het tweede jaa bottels. Hoe de tak waar hij stond behandeld is weet ik net. Maar het is uitgegroeid tot een flinke rank(gaat snel) met alleen eign compost en tuingrond. Dus geen kunstmest en ook geen chemicalieën tegen beestjes, niet bespoten dus.
Bericht Vrijdag 28 September 2007 11:04 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Zoek eens ff hier op de site op rozebottel.
Dan kom je wel wat hits tegen. Wink
Bericht Vrijdag 28 September 2007 12:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ga vandaag de rozenbottels laten plukken. Mr. Green Er zitten zoveel spinnen bij dat ik niet in de buurt durf te komen. Embarassed
Bericht Zaterdag 29 September 2007 10:07 am
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

En, had je een goede oogst? Die spinnen zijn banger oor jouw dan jij voor hen hoor, laat er anders een vogel op los, die weet er ook wel raad mee Laughing
Bericht Zondag 30 September 2007 5:08 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De oogst hangt nog aan de struik. Ik moet de knipper nog charteren! Laughing
Ik weet dat spinnenangst stom is, maar ik kom er niet vanaf hahaha!
En mijn vogels loslaten op spinnen? Ben bang dat ze ze dan te grazen nemen. Laughing
Bericht Zondag 30 September 2007 7:49 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja hoor, je kan ook van gekweekte rozen de bottels nemen. ik doe dat ook van die die in mijn tuin staan. ze zijn groter dan de wilde bottles. ik heb er vandaag weer een aantal gegeven. je zou ze eventueel met een sponsje goed af kunnen wassen.
het is echt een heerlijkheid voor ze en zit vol met vitamines. wij maken er zelfs jam van en die is overheerlijk.
Bericht Maandag 1 Oktober 2007 7:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh lekker zeg! Very Happy Jam van rozenbottels! Je hebt zeker een heleboel rozen in je tuin?
Bericht Maandag 1 Oktober 2007 7:54 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou we hebben maar 2 rozenstruikjes.. de meeste haal ik uit het bos, daar staan er een heleboel.
Bericht Maandag 1 Oktober 2007 9:12 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh dat is lekker.. Smile Heb je veel bos daar?
Bericht Maandag 1 Oktober 2007 12:32 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja, we zijn omgeven door de bossen. zowel voor als achter het huis. er is ook een groot meer waar we veel met de honden lopen. de natuur is echt prachtig. in de lente vind ik ook vaak wilde aardbeien, frambozen en de bramen in de ozmer. blue berries te kust en te keur, zelfs nu nog hoewel de tijd eigenlijk voorbij is.
Bericht Maandag 1 Oktober 2007 2:57 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wow Alexandraatje.. Het klinkt een beetje als 'heaven on earth' daar. Very Happy
Gebruik je alles wat er gedurende het jaar te vinden is? Hoe smaken wilde aardbeien?
Bericht Maandag 1 Oktober 2007 10:10 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:48 pm
  Berichten van afgelopen: