Rozebottel

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Rozebottel  Reageer met quote  

Heb gisteren Rozebottel geplukt op mijn werk (hard gewerkt hé Laughing Laughing ) en nu wou ik eens vragen hoe ik ze dat het best geef of eigenlijk hoe ik dat moet geven. Heb het nog niet eerder gegeven dus is nieuw voor me. Wie kan me uitleggen hoe ik het moet geven?

Alvast bedankt Wink
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 8:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

even wassen en dan zo geven. ze zijn er verzot op en eten alles op. mag ook. je kan ze ook invriezen zodat je in de winter ook hebt.
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 8:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zo doe ik het ook. Ik heb een mooi plekkie gevonden waar ze groeien, ver van de openbare weg af. Sammie en Moos vinden ze heerlijk. Herman moet ern iets van hebben en ook Jacko en Aurora vinden het (nog) niets Very Happy
Ik heb ze ingevroren omdat ze niet zo lang mooi blijven wanneer ze eenmaal geplukt zijn.
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 9:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Moet je de schil er niet vanaf dan? Shocked
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 9:51 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee hoor - juist niet. Ook daar zitten veel vitaminen in Wink

http://huis-en-tuin.infonu.nl/.....anina.html

Laatst aangepast door esjo op Vrijdag 14 Augustus 2009 9:55 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 9:52 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Maar goed dat je het zegt, ik had ze anders geschild. Goed, ik ga ze hun staartje verwijderen en dan krijgen ze er elk eentje, eens zien of ze het lekker vinden en straks op het werk weer verder plukken...euh...werken, hihihihii
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 9:53 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heb er net eentje opengesneden. Kunnen die pitjes (harige dingetje) geen kwaad dan voor ze?

Veel vragen hé Laughing
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 10:00 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Geeft niets hoor. Ik vond het in het begin ook wel wat eng. Maar Gerben voerde zijn pyrrhura's ook rozenbottels en die zaten gewoon nog op stok Mr. Green

Je kunt gewoon alles geven, ook die harige pitjes - die vinden ze erg lekker. Moos scheurt de bottel open en zit dan heerlijk van die zaadjes te eten.

Ik heb hier ook de gedroogde versie in verschillende soorten voer zitten en die zijn ook kompleet Wink
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 10:02 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow oké, beter nog eens teveel vragen natuurlijk dan zomaar iets doen dus vandaar. hihihi, dan zullen ze straks ook nog wel op hun stokje zitten. Ga ze het dadelijk onder hun ander eten doen want als ik het zo geef dan kijken ze me aan alsof ik ze wil vergiftigen. Shocked
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 10:04 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dan heeft Herman dus ook - zo van"Hallo, ik wil nog niet dood eet dat zelf maar op" Mr. Green
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 10:14 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing , Fluf die gaat dan echt mijn vingers aanvallen en zo schudden met zijn kopje. Duidelijker kan hij niet zijn denk ik Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 10:15 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 10:15 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jajjaa, Jos is uitbundig aan het eten, dat is al goed. Fluf, hmmm, die is beneden gaan zitten en is van ellende gaan slopen aan een blokje, hihihii, nadenken volgens mij
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 10:17 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Super dat Jos er lekker van zit te smullen - gezond ook Veertje

En fluf - ja het is een BB-tje hé Mr. Green
Waarschijnlijk kun je de bottel van hem straks aan Jos geven Ja
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 10:19 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ach, heb er nog genoeg dus ik laat hem nog ff, Fluf heeft vaak meer tijd nodig maar moet het vaak leren eten dus ik geef het niet zo snel op.

De rest ga ik ook invriezen. Straks nog een voorraad en dan kan ik weer verder. Veertje
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 10:23 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:48 pm
  Berichten van afgelopen: