|
|
|
Pyrococcus
Net uit het ei
| rui en pellets |
|
|
Mijn 2 pyrrhura's raken in de jeugdrui, vooral Fenix ziet er niet uit. Ze krijgen pellets (zupreem), zaad, eivoer, groente en fruit. Moeten ze tijdelijk meer eivoer krijgen of halen ze voldoende uit de rest van het voer? Ze krijgen nu 1 eierlepeltje eivoer per dag en dat is aan het eind van de dag op. 1 koffiemaatje voor 1 kopje koffie zaad (ook op) en ruim voldoende pellets (niet op). Ik heb wel veel vogelervaring, maar nog niet veel pellet ervaring. |
Donderdag 6 Mei 2010 9:10 am |
|
|
irene
Vlieger
Ik heb hier niet zoveel ervarng mee. Chico ( grijze) zijn rui verloopt altijf vlekkeloos. Ik geef hem palmolie & Appelazijn.
Ik denk dat iemand anders je hier beter kan uitlegen
|
Donderdag 6 Mei 2010 10:39 am |
|
|
Sarah
Moderator

Hier krijgen ze niet elke dag eivoer dus daar ligt het volgens mij niet aan hoor. Als ze in hun rui zijn kunnen ze er erg "slordig" uitzien maar zolang ze goed hun vitaminen krijgen uit hun voeding zou dat probleem zichzelf moeten oplossen. Je kan wel wat helpen door extra te douchen, dat helpt tegen de jeuk. |
Donderdag 6 Mei 2010 10:43 am |
|
|
|
|
irene
Vlieger
Chico lust geen eivoer ( en ook niet een gewoon ei), is het heel erg dan als ze dat niet krijgen
|
Donderdag 6 Mei 2010 2:15 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
kopje zaad vind ik best veel.
Ik zou eerste pellets aanbieden en 's avonds een klein handje zaad voor de lekkernij.
Hier krijgen ze alleen eivoer wanneer ze broeden.
Dus dat zou ik niet geven hoor. Aan groente fruit en pellets hebben ze genoeg. |
Donderdag 6 Mei 2010 5:10 pm |
|
|
Laura B
Moderator

quote:
Originally posted by irene
Chico lust geen eivoer ( en ook niet een gewoon ei), is het heel erg dan als ze dat niet krijgen
Eet hij wel eens iets anders dierlijks: kippebotje, vis oid? Ze halen uit eigeel vitamine A. Als Chico dat niet eet, dan kan hij het bijv. ook uit wortelen of spinazie halen... |
Donderdag 6 Mei 2010 9:03 pm |
|
|
|
|
Pyrococcus
Net uit het ei
Millie, Ze krijgen geen heel kopje zaad. Dat zouden ze nooit opkrijgen per dag. Ik gebruik zo'n koffie schepje/maatje. Als je googled op koffieschepje zie je wat ik bedoel. De 3 catherina's die ik nu nog heb zitten krijgen alleen zaad (en fruit/groente) en eten 3,5 van die koffieschepjes zaad per dag. Dus 1 schepje voor 2 pyrrhura's is niet veel. Het is meer voor de afwisseling. Ze eten meer pellets.
Fenix (pineapple) krijgt meer rode veren in zijn buik! Het zijn nu nog staafjes, maar ze zijn rood ipv gelig. |
Vrijdag 7 Mei 2010 7:28 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Pyrococcus
Millie, Ze krijgen geen heel kopje zaad. Dat zouden ze nooit opkrijgen per dag. Ik gebruik zo'n koffie schepje/maatje. Als je googled op koffieschepje zie je wat ik bedoel. De 3 catherina's die ik nu nog heb zitten krijgen alleen zaad (en fruit/groente) en eten 3,5 van die koffieschepjes zaad per dag. Dus 1 schepje voor 2 pyrrhura's is niet veel. Het is meer voor de afwisseling. Ze eten meer pellets.
Fenix (pineapple) krijgt meer rode veren in zijn buik! Het zijn nu nog staafjes, maar ze zijn rood ipv gelig.
Oke jihihih ik dacht al.
Ik weet wat je bedoelt dat is indd prima;) |
Vrijdag 7 Mei 2010 5:01 pm |
|
|
Tommy07
Beginnende vlieger
Bij ons eten Tommy & Aiko nu Harrison's pellets.
Normaal krijgen ze de groene (adult lifetime) maar nu ze in de rui zijn krijgen ze de oranje (high potency).
Wat wij ook van de dierenarts hebben gekregen is Sunshine Factor (hier lusten ze dat niet en het is een heel gedoe).
en heel soms doen we nog wat Beaphar Bogena Multi-vit druppels in hun drink water. |
Dinsdag 11 Mei 2010 10:25 pm |
|
|
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
Ik geef hier Harrison's high potency super fine aan m'n halsbandparkietje. De kakariki heeft me al duidelijk gemaakt dat hij 't nooit zal eten. Maar Dodo die krijgt normaal 2 koffieschepjes met pellets, en wat zaadjes er door. Lijkt misschien veel, maar soms is het op en anders wachten we tot het op is met voeren. We doen soms ook 1 schepje met pellets, en 1 met zaadmengsel, dan is het bakje in ieder geval sneller leeg
Bij mij zit er in het zaadmengsel ook eivoer, van Xtravital. Ook met echinacea voor haar weerstand. Zo krijgt ze in ieder geval alles binnen, en valt er weinig te kiezen. Zo af en toe geven we meelwormpjes bij voor dierlijke eiwitten, maar daar word ze snel dik van.
Ik moet zeggen, ondanks dat ze goed eet ziet ze er echt voddig uit op 't moment. Ze was eindelijk weer mooi, toen we haar net in huis kregen was ze ook een vodje.. Maar nu zitten d'r veertjes weer rommelig.  |
Woensdag 19 Mei 2010 3:14 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
|
|
|
quote:
Originally posted by pannenkoekenmix
Ik geef hier Harrison's high potency super fine aan m'n halsbandparkietje. De kakariki heeft me al duidelijk gemaakt dat hij 't nooit zal eten. Maar Dodo die krijgt normaal 2 koffieschepjes met pellets, en wat zaadjes er door. Lijkt misschien veel, maar soms is het op en anders wachten we tot het op is met voeren. We doen soms ook 1 schepje met pellets, en 1 met zaadmengsel, dan is het bakje in ieder geval sneller leeg
Bij mij zit er in het zaadmengsel ook eivoer, van Xtravital. Ook met echinacea voor haar weerstand. Zo krijgt ze in ieder geval alles binnen, en valt er weinig te kiezen. Zo af en toe geven we meelwormpjes bij voor dierlijke eiwitten, maar daar word ze snel dik van.
Ik moet zeggen, ondanks dat ze goed eet ziet ze er echt voddig uit op 't moment. Ze was eindelijk weer mooi, toen we haar net in huis kregen was ze ook een vodje.. Maar nu zitten d'r veertjes weer rommelig.
Voor een pyrrhura en halsbandje kun je ook de coarse geven, deze kunnen ze lekker vasthouden.
Misschien is ze in de rui? |
Woensdag 19 Mei 2010 3:53 pm |
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
Misschien ga ik die wel eens proberen. Ze krijgt verder toch al een hoop wat ze lekker uit 't pootje kan knabbelen zoals fruit, en gedroogde stukjes appel of rozenbottel. Zal een vragen aan de dierenarts of ze die coarse willen bestellen. Bedankt!
Mijn halsbandje is inderdaad in de rui, ze ziet er niet uit en houd op de gekste tijden een schoonheidsslaapje. Verder is ze gelukkig nog wel actief  |
Donderdag 20 Mei 2010 10:56 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Bij de dierenarts ga je echt veel betalen hoor. Ik kocht het ook eerst bij de dierenarts maar daar betaalde ik meer als ik het uittelde als hier:
http://www.24parrot.com/curren.....es-P5801a/
Bij mijn dierenarts betaalde ik al 60 euro , hier is het 34 euro 49 cent voor een zak van 5 pound (exclusief verzending) maar ik heb dan toch nog wel wat nodig dus dan heb ik hoe dan ook een deal gedaan. En dan nog, ook als ik niets nodig heb dan ben ik nog goedkoper uit. Het is normaal 10 euro verzending voor mij dus ben ik hoe dan ook goedkoper uit.
Vraag eens prijs aan je dierenarts en vergelijk dan ff.
Ik had mijn bestelling van de coarse de laatste keer al na 3 dagen, snel vond ik hoor. |
Zaterdag 22 Mei 2010 8:43 am |
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
Heb 't net eens aan m'n vriend gevraagd, die heeft toen die grote zak voer gehaald bij de dierenarts. Volgens hem kostte het zo'n 46 euro. Zo'n zelfde zak kost daar 30 pond, en nog verzendkosten.. Dan kom je ook al op een hoge prijs uit.
Daarnaast wil ik eigenlijk van die grote zakken af, het staat te lang hier.. Dan maar wat kleinere duurdere zakjes, maar dan blijft het wel beter smaken. Duur is het toch al  |
Zondag 23 Mei 2010 6:00 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Je kunt ze ook in de vriezer bewaren, dan blijven ze lang goed....  |
Zondag 23 Mei 2010 8:54 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende