Scénic pellets

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Janina, waar kan je die krijgen, Scénic pellets? Ik dacht dat ze voorheen alleen in de VS te krijgen waren?
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 10:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Janina
Vlieger

Reageer met quote  

Tegenwoordig heeft Dierenkliniek de Baronie ze ( dokter Bastiaanse ) en Hedwig van de Horst heeft ze ook op voorraad, en er zullen wel meer verkooppunten gaan komen.
Je kan ze bij de baronie bestellen, maar aangezien dat via de ptt gaat, kost dat 8 euro aan verzendkosten Shocked

Het klopt ,het is echt net in Nederland. Ik kreeg een proefzakje op de open dag van de Baronie, en het merendeel hier vind het lekkerder dan Ecobird.
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 11:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Janina
Tegenwoordig heeft Dierenkliniek de Baronie ze ( dokter Bastiaanse ) en Hedwig van de Horst heeft ze ook op voorraad, en er zullen wel meer verkooppunten gaan komen.
Je kan ze bij de baronie bestellen, maar aangezien dat via de ptt gaat, kost dat 8 euro aan verzendkosten Shocked

Het klopt ,het is echt net in Nederland. Ik kreeg een proefzakje op de open dag van de Baronie, en het merendeel hier vind het lekkerder dan Ecobird.

Janina, heb je ook wel eens Harrison geprobeerd? If so, welke pellet accepteerden ze eerder?
Ecobird vonden ze bij mij niks.. Ik heb er ook niet echt veel moeite voor gedaan.. Smile
Wat kost een zakje?

(Ik splits deze topic eventjes af)
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 12:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Janina
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, Harrisons heb ik zo'n 1,5 jaar gegeven, maar er kwamen 6 vogels bij en het werd me daarom te duur.
Ecobird vinden ze inderdaad minder lekker, merk ik hier.
Scenic heb ik mijn vogels niet opgedrongen, ik heb er gewoon een bakje met die pellets bij gezet, maar ze eten er allemaal van.
Ook Caspertje kan kiezen tussen Eco en Scenic, maar zit steeds uit de scenicbak te eten Laughing
Voor de aga's geef ik Hot and Healthy, er is ook scenic voor parkieten, maar die vinden ze hier weer niet zo.

Een zak hot and Healthy van 900 gram kost rond de 10 euro, wel wat duurder dan Ecobird.
Wat de andere varianten kosten weet ik echt niet.
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 1:27 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja Harrison is niet goedkoop, maar ben er zelf erg tevreden over.. Smile
Ik ga eventjes googlen op de scenic pellets. Zo te horen zijn er best wat soorten??
Bedankt voor de info! Wellicht ga ik het proberen als snack! Very Happy
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 1:56 pm
joke
Vlieger

Reageer met quote  

hier zijn ze er allemaal erg gek op ik geef de junglemix en heb toen ook een zak gehad met paridise mix, en kaya heb ik groot gebracht met de pap van scenic bevalt me uitermate goed, ontlasting is vanuit het nest naar hier met de pap nooit veranderd gewoon netjes een drolletje groen met wit sliertje, dat is met andere pap wel anders , ik heb laatst nog een paar zakken gekocht daar alles kost daar 14,50 voor 900 gram per zak en ik denk als je aan je eigen dierenarts gaat vragen dat hij het zo kan bestellen voor je via aesculaap nerderland bv, dat stond op een papier die ik meegenomen heb bij de baronie vandaan die voeren dat dus in, misschien scheelt het dan ook ipv de verzendkosten via de baronie Wink
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 2:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey Joke, bedankt voor de tip! Smile Ik heb eventjes op de site van scenic gekeken. Overal zit hetzelfde in he? (Voedingswaarde?)
Er is geen speciale variant voor grijsjes, bb, edels etc. (Harrisons heeft dat ook niet, maar de grote, kleine en mash hebben wel allemaal een andere samenstelling)
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 3:26 pm
joke
Vlieger

Reageer met quote  

nou die junglemix en paridise mix zijn voor algemeen de junglemix zijn staafjes die zijn echt voor poot eters en die andere zijn balletjes en weer beter voor bv aga's
ze hebben wel weaning pellets speciaal afgestemd voor amazones en ara's en andere, die zijn groter en zachter en geel van kleur, en makkelijker te eten, voor baby's, maar ik zelf heb al meerdere soorten pellets geprobeerd en daar wilde ze hier niks van weten maar met scenic gelijk allemaal verzot op, dus dat wil toch wel wat zeggen, dit voer schijnt al 25 jaar te bestaan in amerika dus zal toch wel iets goed aan zijn Wink
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 4:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nou,vandaag bij Hedwig geweest.
En ook scenic meegenomen. En volgens mij gaat dat hier ook wel aan slaan. Het zit waarschijnlijk in het verschil aan voedingswaardes.
In scenic zouden meer viamine A en mineralen zitten,waardoor je ook gewoon kan bijvoeren zonder dat het teveel is.
Bij harisson zou dit toch wel weer niet zo goed zijn.

Zal het volgende keer nog eens precies vragen,want er is ook zoveel op me afgekomen vandaag!!
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 5:34 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Vitamine A kan je ook overdoseren.. Sad Zit er in Harrison te veel of te weinig vitamine A?

Volgens de VA waar ik vandaag geweest ben kwamen er twee pellets goed uit de bus: Harrison HIGH POTENCY en nutribird? Volgens de Universiteit van Utrecht??
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 7:02 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tja,volgens mij verteld toch iedere arts iets anders.

Joke ,ik meen me wel nog te herinneren dat weany als vervanger van een lepeltje of een spuitje kan gebruiken bij handopfok.
Deze kunnen de jonkies zelf eten. Je welt ze even in water en dan kun je ze aan het jonkie geven.
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 7:21 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk het ook! Zo schijnt Hooi te beweren dat nutribird alle goede bacteriën in de ontlasting de nek omdraait? Loriaux wist daar niets van..
Lastig dit!
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 7:53 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Ik vind Harrison's echt de beste pellet die we hebben gehad.
Ik moet bekennen dat ik (bijna) alle pellets behalve Scénic
heb geprobeerd. Happybird, Nutribird, Ecobird, Kaytee, Zupreem.....
Ik vind het ook erg fijn om pellets af en toe te wisselen. Zodat ze niet
aan één soort pellets wennen. Stel je voor dat de pellet van
de makt een keer verdwijnt, wat dan.

Ik denk dat ik bij Harrison´s blijf maar wil wel voor de afwisseling proberen.
Zal vragen of mijn VA dat via aesculaap nerderland bv ook kan bestellen.
Maar veel goedkoper dan Harrison´s is hij niet (14,50 voor 900 gram)
ik betaal 15 euro 90 voor 900 gram Harrison´s (een pak van 2,27 kg is 40 euro).
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 8:06 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Aten ze ook alles bij jou, Pluisje?
Wat waren jou bevindingen over respectievelijk de Happybird, Nutribird, Ecobird, Kaytee en de Zupreem? (Die laatste, had je die in de VS besteld?)
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 8:18 pm
joke
Vlieger

Reageer met quote  

die harrison zijn toch pounds pakken daar zit volgens mij veel minder in als in die zakken scenic?
Bericht Maandag 7 Augustus 2006 8:37 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:48 pm
  Berichten van afgelopen: