Scenic ervaringen na harrisons?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Cosch
Ervaren vlieger

Scenic ervaringen na harrisons?  Reageer met quote  

Ik ga de scenic pellet eens proberen voor mijn gaaien.
Hoe is jullie ervaring met scenic?
Ik ben erg geinteresseerd in ervaringen van gaaien die eerst op harrisons zaten en dan op scenic.
Mijn gaaien hebben namelijk veel energie gekregen door de harrisons (soms wat te veel, mijn inziens! Laughing Laughing ). Merken jullie verschil?

Harrisons was hier de perfecte pellet. Ze vinden het lekker en ze doen het er super goed op. De reden dat ik toch scenic wil gaan proberen is de goede verhalen die ik er over gehoord heb, de verschillende smaken en de prijs.

Is het in de praktijk financieel ook aantrekkelijker om scenic te geven ipv harrisons?
Bericht Zondag 21 September 2008 9:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Scenic ervaringen na harrisons?  Reageer met quote  

Hoi Cosch.. Hoeveel eten jouw vogels per maand? Eten ze één zak leeg?
Volgens mij valt de prijs van Harrisons op zich wel mee als uitrekent hoeveel ze per maand eten. Hier eten ze geloof ik één zak van 5 pound in anderhalve maand leeg. (Met de huidige prijs 25 euro per maand?) --> Dat was trouwens wel een maand waarin ze vrijwel niets anders kregen!
Dat valt op zich wel mee, als ik dat ga vergelijken met hetgeen Nenya (witte herder) eerst wegvrat. Zij at dit bedrag in haar eentje. Volgens mij nog wel meer ook. Mr. Green

PS Ik heb verder geen uitgebreide ervaringen met Scenic. Scuttle wilde het niet eten en Zazu at het alleen maar een beetje omdat Scuttle het kreeg en hij niet. Het restant heb ik aan Antonia gegeven.
Bericht Zondag 21 September 2008 9:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ahhh ok. Bij jou geen succes dus!

Ik heb het laatst bijgehouden maar met 3 grijsjes helemaal 100% Harrisons (met zaadjes als lekkers erbij) doe ik exact 2 maanden met een 5 pound zak. Bij Verstappen betaal je 45 euro.
Dus is idd 22,50 per maand.

Weet je, Coco zit nu al jaren op Harrisons. Misschien al wel 4 jaar. En Kaya zit nu ong 2,5 - 3 jaar op Harrisons en Gijs nu een jaar.
Hoewel Coco het wel lekker vind, kan ik me toch niet van het idee afzetten dat hij een keer een andere smaak moet hebben onderhand. En aangezien ik voor mezelf tot de conclusie ben gekomen dat scenic een waardig alternatiefis voor Harrisons, wil ik er wel voor gaan.
En dan is het financiele een meevaller, mocht dat zo blijken te zijn!
Bericht Zondag 21 September 2008 10:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik moet bekennen dat ik het ook niet echt heb geprobeerd. Het was meer op aanraden van Hedwig maar ik stond er zelf niet zo heel erg achter. Ik heb de verschillende waarden ook vergeleken met elkaar en ook het feit dat de scenic niet biologisch is heeft me doen besluiten om niet over te gaan.
Ik vind 45 euro wel erg duur, moet ik zeggen. Bij sommige dierenartsen betaal je 38 euro?? Dat scheelt behoorlijk!

Ik neem aan dat ze bij jou ook andere dingen krijgen? Zoals zaadjes, noten, groenten & fruit? Voor ons gaan aardappelen ook niet anders smaken.. Embarassed Hetgeen we bij de aardappelen krijgen is iedere keer anders! Mr. Green
Bericht Zondag 21 September 2008 10:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Jaa klopt, Ze krijgen zaadjes, nootjes, en groente en fruit. Maar dat is allemaal voor erbij. KLeine hoeveelheid.

Ja die 38 euro is in Hoogvliet he? Maar dat is bijna aan de andere kant van Nederland! Laughing Ik heb helaas ook nog wel duurdere harrisons voorbij zien komen. Shocked

Ik vergelijk het een beetje als dat ze elke dag aardappelen met bloemkool krijgen en alleen wisselt het voor en nagerecht steeds! Laughing

Nou ja ik heb ook wel zoiets van: mocht het ze niet bevallen of mij niet dan kan ik zo weer terug naar de harrisons.
Bericht Zondag 21 September 2008 10:12 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zo kan je het ook zien: Als voor- en nagerecht. (Ik denk dat het bij mij -net zoals bij jou- meer voor een nagerecht is ipv aardappelen met wisselende groenten Laughing )

Is Lorreco bij jou in de buurt? Ik meen dat daar de grote zakken nog goedkoper zijn dan in Hoogvliet? Ze zijn daar 149 euro. (Ik weet niet of je samen kan doen met iemand?)

Je kan inderdaad altijd terug.. Smile Ga je hun gewicht in de gaten houden als je ze overzet? De Scenic is geloof ik een stuk vet armer!
Bericht Zondag 21 September 2008 10:28 am
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Goeie tip.
Ik ga sowieso het gewicht in de gaten houden, maar dat het vetarmer is wist ik niet.
Gelukkig zijn altijd stabiel in hun gewicht! Dus is het makkelijk bij te houden.

Ik ben ook al voorbereid op de strijd van het overzetten. Alhoewel ik berichten heb gehoord dat dat vrij gemakkelijk gaat met scenic.

Ps. Kaya is heel iets aangekomen. Weet je nog dat dat moest van de vogelarts? Heel langzaam komt hij iets aan. Ik weet alleen niet wat het uiteindelijk doet. Confused
Bericht Zondag 21 September 2008 11:14 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik heb enorme vreedzakken zitten nu op scenic nadeel is dat, ze pakken alles in de poot vast en gaat soppen in het water dan eten ze het pas op, dus alles is rood.

Doen het er wel gewelig op.

ik zal lekker op Harrison blijven prijs is opzich geen groot verschil.
Bericht Zondag 21 September 2008 12:03 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo krijgt nu ook scenic, maar ze vindt de Harrison's toch lekkerder. Ik voer het nu door elkaar...alleen als er geen H ligt, dan eet ze de scenic... Wink
Bericht Zondag 21 September 2008 12:25 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hier eten ze juist de scenic en ik geef paradise mix en ze eten eerst de rode op Laughing Laughing lekker kledderen
Bericht Zondag 21 September 2008 12:40 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik geef Sol ook de gemengde Scenic en hij is erg fit en actief.
Bericht Zondag 21 September 2008 6:08 pm
aschra
Net uit het ei

Reageer met quote  

Misschien een idee als er iemand van deze kant van het land de goedkopere harrisons kan kopen en bij een meeting of zo dat je het dan overneemt.
en dat je dat mengt met senic
Ben je toch voordelig uit.

Joly eet nu ok de brokjes van harrisons en de andere staan op zupreem.
Bericht Zondag 21 September 2008 9:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm ik kan me nog zoiets herinneren, Cosch. Very Happy De Harrisons (high potency) is echt vrij vet vergeleken met andere pellets. Ik meen dat de scenic hooguit 8 gram vet bevat?

Het overzetten zal vast gemakkelijk gaan. Positief blijven! Nanaaa! Gewoon zelf die staafjes opknabbelen dan volgen de kippetjes snel. Nanaaa!
Bericht Zondag 21 September 2008 9:14 pm
aschra
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hmmm ik kan me nog zoiets herinneren, Cosch. Very Happy De Harrisons (high potency) is echt vrij vet vergeleken met andere pellets. Ik meen dat de scenic hooguit 8 gram vet bevat?

Het overzetten zal vast gemakkelijk gaan. Positief blijven! Nanaaa! Gewoon zelf die staafjes opknabbelen dan volgen de kippetjes snel. Nanaaa!

Is dan wel goed voor de lijn Laughing
Bericht Zondag 21 September 2008 9:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Laughing Laughing
Hahaha! Ja idd.
Zaterdagavond: wijntje en een bakje scenic! Razz
Bericht Maandag 22 September 2008 6:07 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:48 pm
  Berichten van afgelopen: