|
|
|
swanny
Beginnende vlieger
| scenic pellet |
|
|
Ik heb gevraagd of van scenic pellet de paradise pellet niet te krijgen is in alleen de bruine korrel. Nu is dat de bruine en rode korrel door elkaar gemengd, of alleen de rode. De reden was dat de ontlasting rood kleurde door de natuurlijke kleurstoffen. Ik kon daarom niet aan de ontlasting zien of een vogel "iets mankeerde". De kleur van de ontlasting was door de rode kleur niet goed te zien. De bruine korrel is nu ook te koop in Nederland. Het heeft even mogen duren die boottocht, maar het is dan nog relatief snel voor elkaar. Als er dus mensen zijn die ik ook graag willen dan kun je er nu om vragen. |
Dinsdag 4 Maart 2008 2:54 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: scenic pellet |
|
|
Hoi Swanny, heb je die pellets zelf over laten komen? |
Woensdag 5 Maart 2008 4:09 pm |
|
|
|
|
swanny
Beginnende vlieger
nee ik laat die pellets niet zelf overkomen. er is een soort van samnewerkings verband van VA, H vd Horst en Bastianen en een webwinkel in Eindhoven. Zij "promoten"deze pellet en importeren hem.
Ik had samen met een bevriende kweker bij hun dus dat verzoek ingediend, om alleen de bruine te importeren en die zending is net binnen.
Ik ben zeer tevreden over deze pellet en de vogels eten hem ook graag. |
Donderdag 6 Maart 2008 8:56 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik ben juist overgestapt op Scenic
omdat
ze meerdere kleurtjes mengen, Solace wilt geen bruine pellets . Volgens de vogelarts is hij "visueel ingesteld". Hmhm, een lastig eter dus. Maar de ontlasting krijgt er inderdaad een kleurtje van. Ik kijk naar de samenstelling (dun/vast) en hoeveelheid van zijn droppings om te kijken of alles okee is, ik hoop dat dat voldoende is (hij is gelukkig nog niet ziek geweest sinds de laatste keer). |
Donderdag 6 Maart 2008 5:44 pm |
|
|
swanny
Beginnende vlieger
De rode en bruine pellets hebben ook een andere smaak. Het is mij opgevallen dat een zieke vogel (ziek is een groot woord), liever rode pellets eet terwijl hij anders bruine pellets eet (van scenic dan). Met ziek bedoel ik dan dat er bacterien in zijn ontlasting zat, niet dat ze daar heel ziek van waren. Was met een klein kuurtje helemaal te genezen.
Ik heb het hier met de VA over gehad en zij zegt dat dat komt omdat de rode pepers bevatten en dat werkt op natuurlijke basis tegen bacterien. Vandaar dat de vogels zelf die keuze maken. je hebt ook alleen rode pellets, dus als de vogel dat liever eet, moet je die kopen. |
Vrijdag 7 Maart 2008 8:35 am |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Dat wist ik niet! Bij Solace is het volgens mij trouwens niet alleen smaak, hoewel dat zeker zal meespelen. Hou houdt gewoon ook van kleurtjes en vindt bruine pellets daardoor niet aantrekkelijk om te eten. |
Vrijdag 7 Maart 2008 1:06 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Wat grappig dat er toch zoveel verschil tussen de verschillende kleuren zitten! Gaat de ontlasting nog ruiken van die rode pellets? Van de prettybird en kaytee ging de ontlasting namelijk verschrikklijk stinken! |
Vrijdag 7 Maart 2008 1:35 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Nee dat niet. Het wordt er wel bruin van waar het eerst zwart en wit was. Maar omdat ik toch meer naar consistentie en hoeveelheid kijk om te zien of iets mis is, maakt dat niet zo uit. |
Vrijdag 7 Maart 2008 2:58 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Oh dat is wel fijn, dat het niet stinkt. Hoe ruiken de pellets zelf? |
Zondag 9 Maart 2008 2:01 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Er zit een beetje plastic-achtige geur aan. Ik vind het niet fris en lekker ruiken, maar goed ik hoef het niet te eten. |
Maandag 10 Maart 2008 9:07 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Zo is het maar net! Waar zitten de pellets in? In een plastic emmer ofzo?
Een stomme opmerking maar.. Ik vond vroeger, als ik brood meekreeg in plastic zakjes, mijn boterhammen ook altijd naar plastic smaken. Ik wilde daarom mijn brood altijd graag in aluminiumfolie. Iets waar mijn moeder niet veel begrip voor had.  |
Dinsdag 11 Maart 2008 7:20 am |
|
|
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Ik vind er geen plastic geur aan zitten, maar kan ook niet benoemen hoe ze wel ruiken. Ze ruiken ergens nergens naar. Ze zitten in een plastic zak als je een kleine verpakking koopt. Als je 25 pund koopt zit het in een grote papieren zak die van binnen met een soort van plastic gecoat is |
Dinsdag 11 Maart 2008 6:43 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik heb de kleine zak, is inderdaad plastic. |
Vrijdag 14 Maart 2008 5:12 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:49 pm