|
|
|
Sue
Moderator

|
| Schadelijk voor conures? |
|
|
Ik las dit op een website:
Foods that can be fatal to Conures are: Cabbage, Avacodo, Parsley, Caffeine, Chocolate and Iceberg Lettuce
Van sommige dingen wist ik wel dat ze echt niet goed zijn, maar kool?! (Is dat ivm gasvorming?) en ijsbergsla??? En wat te denken van peterselie? |
Zondag 20 Augustus 2006 10:19 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ijsbergsla? is dat slecht voor conures?  |
Zondag 20 Augustus 2006 10:19 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Tja, ik was ook verbaasd. De kweker van Wheezy haalde trouwens ook koolsoorten aan? |
Zondag 20 Augustus 2006 10:21 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Hmm, moet ik nu extra oppassen met Kiwi
want ik geef de gaaien vaker sla.. |
Zondag 20 Augustus 2006 10:23 pm |
|
|
joke
Vlieger
|
Ik weet wel dat toen ik chubby pas had hij erg veel dunne ontlasting had dat heeft best een hele poos geduurt, het spoot er gewoon uit leek wel een lorry en dan hing hij ook nog aan de tralies en spoot het zo naar buiten toe, pas toen hij wat ouder werd is het gewoon geworden dus ik denk dat ze best een moeilijke darmstelsel hebben  |
Zondag 20 Augustus 2006 11:13 pm |
|
|
Bimar
Beginnende vlieger
Ja klopt,
Af en toe een heel klein stukje kan geen kwaad maar niet een paar keer per week.
Dit geeft inderdaad gasvorming, en diaree en dergelijke. |
Zondag 20 Augustus 2006 11:25 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ik dacht van parkietjes dat het ook beter is geen kool te geven geloof ik. |
Maandag 21 Augustus 2006 5:12 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm, jammer.. Weet iemand of het gekookt weer wél mag? Dus af en toe van je bord? Anders moet ik straks wel erg op gaan passen!
Geldt dit trouwens ook voor grotere gaaien? (Natuurlijk met mate!) |
Maandag 21 Augustus 2006 10:18 am |
|
|
joke
Vlieger
|
volgens mij zijn koolsoorten uitgezonderd bloemkool niet geschikt voor vogels ook uien niet en sla heeft geen voedingswaarden voor hun en is te nat andijvie daarintegen mag wel maar zoals gewoonlijk met mate, ik denk dat gekookte koolsoorten dus ook niet goed zijn  |
Maandag 21 Augustus 2006 11:45 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Oh, bloemkool mag dus weer wel? Ach, die krijgen ze hier alleen gekookt. (Als ze een klein stukje van mij krijgen)
Te nat?! Hmmm.. |
Maandag 21 Augustus 2006 1:48 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik geef ze ook bijna nooit sla.Ijsberg sla heeft geloof ik ook nog een lagere voedingswaarde dan gewone (maar is wel veelll lekkerder vind ik ) en veel dieren kunnen niet goed tegen sla. Bloemkool geef ik soms wel, geen andere kool...maar liever geef ik nog broccoli Ik vind bloemkool eigenlijk lekkerder, maar broccoli is gezonder...dus dat eten we zelf ook regelmatig Owhhh boerenkool krijgen ze wel een beetje van in de winter maar beslist geen witte, chinese en groene kool (lust ik zelf ook niet )
Dit telt trouwens niet alleen voor conures hoor, maar voor alle gaaitjes en veel andere dieren Peterselie is opzich erg gezond, maar werkt abortief/weeen opwekkend bij zwangere vrouwen. Zou dus best kunnen dat het om een of andere reden ook niet goed voor vogels is? |
Maandag 21 Augustus 2006 2:58 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik geef ook nooit sla, maar dat was idd door de lage voedinswaarde. Niet omdat het schadelijk zou zijn??
Waarom kunnen veel dieren er niet tegen? |
Maandag 21 Augustus 2006 3:08 pm |
|
|
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Ik had al eens gehoord dat je gaaitjes beter geen sla en kool kunt geven maar liever andijvie,en natuurlijk de andere soorten groente en fruit  |
Maandag 21 Augustus 2006 4:06 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
quote:
Waarom kunnen veel dieren er niet tegen?
hun darmen/maag kunnen er niet tegen? Tsja, ik weet t verder ook niet zo met de vogels en dat eten hoor. Sommigen zeggen dat ze dr diaree van krijgen...maar dat merk ik zowiezo bij nat voer en volgens mij is dat niet echt diaree Ik gaf eerst ook wel eens een klein stukje ui Ik had nml gelezen dat dat best kon en dat vogels helemaal geen last van die dingen hebben Later las ik weer van wel en nu doe ik dus voorzichtiger, denk aan wat konijnen bv wel en niet mogen kwa groente en geef dus ook geen ui Maar spruitjes bv dat is ook kool en dat geef ik wel bedacht ik net. Daar hebben ze echt geen last van voor zover ik merk In ecobird zit trouwens ook boerenkool en ik weet dat er ook mensen zijn die andere kool soorten geven. al die andere soorten (spitz witte etc) lust ik zelf echt niet graag, dus dat eten wij en de gaaitjes eigenlijk nooit
Als je niet TE veel van 1 soort groente of fruit geeft zal t allemaal best meevallen ? Behalve avocado natuurlijk...dat is niet goed  |
Maandag 21 Augustus 2006 6:32 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ja! Ik had deze vraag ook op het Engelse forum gesteld en daar zeiden ze dat ze diarree kregen en dan uitdroogden.
En inderdaad, hier hebben ze ook grote natte flatsen als ze nat hebben gegeten, maar het zijn dan nog altijd 'goede' poepjes. (Water & sliertje) |
Maandag 21 Augustus 2006 6:46 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:49 pm
|
|
|
|
|