|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
| Shit, chocola |
|
|
Shit, shit, shit, TT heeft aan zilverpapiertjes zitten knabbelen waar chocola in heeft gezeten en er lagen ook nog wat kruimels op tafel. Hóe dodelijk is chocola? Ze kan niet veel binnengekregen hebben maar haar snaveltje smaakte iets zoetig en rook wel naar chocola...
Er is geen remedie tegen is het wel, afwachten? |
Dinsdag 1 November 2005 10:01 pm |
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
Chocola is idd niet goed, maar ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken, volgens mij gaat het om hele stukken wat ze eten...
Ik had eens gelezen dat een kaketoe elke dag chocomel dronk/kreeg en die leeft ook nog  |
Dinsdag 1 November 2005 10:06 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Nou, zo dodelijk is het ook weer niet hoor
Maak je maar niet druk. Die van mij jatten ook wel eens een hagelslagje dat op tafel valt van de kinderen hun broodje
Laatst las ik bv dat Cola ook giftig is voor dieren. Maar dan moest je 1,5 glas cola per kilo aan een kat geven om hem eraan te laten sterven. Weet je hoeveel dat is? Onze katten wegen 5 kilo, dus dat is 7,5 glas Absurd veel! Zou een mens per kilo 1,5 glas cola drinken dan was ie ook wel dood Maar oke...het is niet gezond en wel giftig, maar een klein stukje perongeluk kan geen kwaad hoor  |
Dinsdag 1 November 2005 10:07 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Dr Feld zegt dat je binnen 10 minuten al reactie -slap worden- ziet en dat een hele kleine hoeveelheid niet dodelijk is. Fijn dat die man nog bereikbaar is om 10 uur 's avonds.
Ben gewoon in shock  |
Dinsdag 1 November 2005 10:07 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Kom weer bij ...Dank voor de gerusstelling  |
Dinsdag 1 November 2005 10:08 pm |
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
Ik vind het een goeie arts, hij heeft Stimpey ook zo goed geholpen toen  |
Dinsdag 1 November 2005 10:09 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hier een stuk over chocolade en de giftigheid voor dieren( voornamelijk honden in dit artikel, maar wel helder)
Was toch verbaasd over de giftigheid van Chocolade! 200gram PUUR chocolade is genoeg om een hond van 25 kilo dood te krijgen
Hier de link:
http://ehbo.vellema.info/index.....colade.php |
Dinsdag 1 November 2005 10:13 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Ben er 1x geweest voor het afnemen van de PBFD en polyoma test, vond hem erg aardig en prettig met het hanteren van TT  |
Dinsdag 1 November 2005 10:13 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ah ships Marjet dat ik dit nu pas lees.. Inderdaad zie je vrij snel aan je gaaitje of het echt foute boel is.. (Misschien omdat ze al zo gevoelig zijn voor dingen?)
Chocolade moet je wel mijden, maar.. Van een klein beetje zullen ze echt niet meteen neervallen..
Hoe gaat het met Teuntje? Heeft ze nog diarree gehad? |
Woensdag 2 November 2005 10:57 am |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
|
|
|
Schrikken is dat he Marjet? ik herken het wel, vooral wat Tommy zegt over dat af en toe een hagelslagje meepikken. Gizmo probeert dat ook steeds, wat is dat toch met die gaaitjes
Ik heb al eens geprobeerd zo'n hagelslagje uit Gizmo's bekje te krijgen maar dat liet meneer echt niet los hoor .
Verder is Gizmo dol op snoeppapiertjes en ik heb twee sloddervosjes (van wie ze dat nou hebben?) hier in huis rondlopen die regelmatig een spoor van kitkat en marspapiertjes achterlaten. Gizmo kan daar echt op afvliegen (is dat nou vanwege die leuke knispergeluidjes of toch vanwege de geur van chocolade? want ze schijnen het toch wel erg lekker te vinden )
Gelukkig heeft de vogelarts je ook al kunnen geruststellen (en mij nu ook )Ik had ook wel al eens ergens op internet gelezen dat een piepklein beetje geen kwaad kan maar toch he..ik snap je aanvankelijke schrik heel goed hoor. Heb je verder nog iets gezien aan TT? (zoals inderdaad diarree ofzo?
En ik kijk ook op van Tommy's post zeg dat iets zo lekkers zo dodelijk voor dieren kan zijn!
En Tommy, zijn er huisdieren die cola drinken? ik weet dat ik er niet om mag lachen maar ik zie al voor me hoe ik onze vroegere poes cola zou proberen te geven! |
Woensdag 2 November 2005 4:27 pm |
|
|
Mees
Beginnende vlieger
Herman probeerde het van de week (cola drinken dus he?)
Ik was er net niet op tijd bij, want meneer steekt altijd z'n snavel in je glas, maar dat was niet zo erg hoor. Ken je dat? Zo'n gaaitje dat iets proeft en het dan heeeeeeeeeeeeel vies vindt? Schudden met dat koppie, snavel poetsen..... denk niet dat-ie dat nog eens probeert  |
Woensdag 2 November 2005 4:42 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Ben weer helemaal 'ontpaniekt', TT was net zo opdringerig en brutaal als altijd en ik heb geen diarrhee gezien. Toen ze een uurtje na mijn onoplettendheid nog gewoon zichzelf was ben ik maar gaan slapen -en ik slaap altijd prima, wat voor drama's zich ook in mijn leven afspelen- en vanochtend riep ze gewoon om haar ontbijt en knuffels -die ze 's ochtends helemaal niet meteen krijgt vanwege het ochtendspitsuur... |
Woensdag 2 November 2005 4:47 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Ze beet me net nog in m'n neus, dus alles is helemaal in orde met 'r  |
Woensdag 2 November 2005 4:48 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
quote:
Originally posted by Marjet
Ze beet me net nog in m'n neus, dus alles is helemaal in orde met 'r
Fijn om te horen...maareh....hoe is het nu met jou?  |
Woensdag 2 November 2005 5:08 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Loop met een groot verband om m'n neus
Nee hoor, geintje, ga wel goed oppassen met alle verdere chocolademuntjes, sigaretjes, lettertjes en weet ik wat meer. Ben altijd al nogal 'loerderig' op mogelijke ongein, maar deze was me ff ontsnapt.
Verder alles weer helemaal pluis, dank je Patricia  |
Woensdag 2 November 2005 5:14 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:51 pm
|
|
|
|