|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| Sinasappelsap |
|
|
Steeds als ik iets eet of drink, wil Shallsea ook wat. Ze heeft echt die typische "Ooooh wat heb je? Als jij het eet is het vast lekker? Is het lekker? En je leeft nog, dus het is veilig? Lekker
en
veilig? Mag ik ook, mag ik ook, mag ik ook?" houding die vogels in het wild ook hebben.
Normaal krijgt ze niets. Ik weet niet zeker of wat ik eet wel zo goed voor haar is en ik wil haar niet aanleren dat ze steeds in mijn bord of op mijn beker klimt.
Maar nu was ik sinasappelsap zonder toevoegingen aan het drinken, dus ze mocht wel een slokje. Ze vindt het lekker joh! Ik heb het net weer weggezet en ze loopt heen en weer te rennen en een plan te verzinnen hoe ze erbij komt.
Helaas schudt ze na ieder slokje met haar hoofdje, dus ik zit nu onder de spetters . |
Woensdag 29 April 2009 10:06 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik zou haar er niet veel van laten drinken hoor! Ze kan als ze teveel sinaasappels, mandarijnen e.d. krijgt last krijgen van krampjes en in het slechtste geval diarree (wat ik begrepen heb) |
Woensdag 29 April 2009 10:09 am |
|
|
Sarah
Moderator

Het is inderdaad zo. Een heel klein beetje kan geen kwaad maar ik zou het ook niet dagelijks doen. |
Woensdag 29 April 2009 10:15 am |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Goed dat je het zegt, ik dacht dat mandarijnen en sinasappels gewoon mochten. Ik zal erop letten dat ze niet teveel krijgt. |
Woensdag 29 April 2009 10:22 am |
|
|
Sarah
Moderator

Die mogen ze ook hoor, daar gaat het niet om maar het is vooral de hoeveelheid die ze krijgen waar moet op gelet worden. Hier krijgen ze bijvoorbeeld (net vandaag) onder hun fruit en groenten een klein beetje sinaasappel in stukjes maar dat is 1 keer per week dat ik ze dit geef, meer niet. Misschien kan ietsje meer geen kwaad hoor maar ik vind het niet nodig, ze krijgen genoeg andere dingen. |
Woensdag 29 April 2009 10:26 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Van citrusfruit mogen ze idd niet te veel hebben.
behalve dat ze aan de diarree gaan, zorgt het ervoor dat de lever de afvalstoffen niet goed kan verwerken |
Woensdag 29 April 2009 11:34 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik geef ze daar liever een druifje voor in de plaats. maar het is wel heerlijk te zxien hoe ze uit je glas komen drinken en bedelen om meer. |
Woensdag 29 April 2009 12:39 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Sommige plukkers reageren ook heel heftig op citrusvruchten.
druifjes ook niet teveel geven hoor, gaan ze ook zo van aan de dunne.
appel is zo ie zo erg goed. je kan ze ook een beetje biologische appelsap geven. is ook erg gezond.
maar het is zo als met alles he. een klein beetje is voldoende voor onze gaaien. de krop is maar zo groot als een pingpongbal |
Woensdag 29 April 2009 2:55 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Sinasappelsap |
|
|
Ohhh ja! Dat schudden! Zo pyrrhura! Ik heb ara's dat ook zien doen. Ook na ieder slokje/hapje hun kop schudden. (Wat resulteert in een heleboel spetters overal waar ze niet horen te zitten!)
Als die pyrrhura's iets willen kunnen ze ook zo heerlijk opdringerig doen.  |
Donderdag 30 April 2009 7:21 am |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Oh trouwens een vraag, hoe zit het met appelsap? Dan wel biologisch en toevoegingen natuurlijk, maar is dat ook te zuur? |
Donderdag 30 April 2009 3:59 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
appelsap is geen enkel probleem zeker niet de biologische. |
Vrijdag 1 Mei 2009 8:30 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Bedankt Marieke!
Ik heb biologische appelsap gehaald en die vindt ze ook erg lekker. Ze krijgt het niet te vaak, ik wil niet dat ze aanleert dat ze zomaar uit onze bekers mag drinken (zit vaak koffie en thee in), maar af en toe is wel schattig. |
Vrijdag 8 Mei 2009 11:34 am |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Hier vinden ze soms een slokje melk ook lekker.
Het is trouwens ontzettend makkelijk als je onderweg bent en ze zijn mee als ze uit een flesje of uit een beker kunnen drinken.
Keko van ons is een lastige drinker. Niet bepaald een natnek te noemen en als je bakje water voor houd weigert hij te drinken. Maar als ik een glaasje appelsap voorhoud dan drinkt hij wel |
Vrijdag 8 Mei 2009 12:57 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Melk is niet zo heel erg goed. Papegaaien zijn lactose intolerant. Er staat hier ergens een stukje over melk maar ik weet niet meer waar. |
Maandag 11 Mei 2009 6:41 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Maar ze mogen toch wel volle yoghurt en dat is ook een melkproduct? |
Maandag 11 Mei 2009 7:45 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende