Sojascheuten en knolselder

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Sojascheuten en knolselder  Reageer met quote  

Diegenen die weten hoe het met Jos is en dus ook op de hoogte zijn dat hij misschien een plukkertje is, was, het is nog moeilijk te zeggen op dit moment wil ik ook niet de kans geven om hem aan te zetten tot erger. Nu is mijn vraag:
Indien Jos aan het plukken zou zijn en het dus niet zijn rui zou zijn, kunnen sojascheuten dan wel of beter niet gegeven worden?
En, is knolserder wel goed voor de gaaitjes???
Alvast bedankt
Bericht Vrijdag 24 April 2009 5:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Uit dit topic gekopieerd:
http://www.fluffies.org/nl/voe.....49-30.html

quote:
Originally posted by Sue
Bedankt voor dat stukje. Very Happy Van veel dingen wist ik dat je ze niet mocht geven, zoals soya, mais, pinda's etc. pellets.

Ik zou het dan zekerheidshalve niet doen.
Knolselderij kan volgens mij geen kwaad, ik kan er niets over vinden dat het niet goed zou zijn voor een (eventuele) plukker
Bericht Vrijdag 24 April 2009 7:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oke, bedankt Esjo. Dan maar kijken welke soep ik kan maken met knolselder Laughing Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 24 April 2009 7:54 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben benieuwd of ze het lekker vinden Sarah! Very Happy Pics please! Mr. Green Ook van Sarah in de keuken!
Bericht Vrijdag 24 April 2009 8:18 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, zou je wel willen. Ik zal zien wat ik kan doen maar schrik niet als je beelden als mijn taart krijgt hé Sue.
De knolselder en sojascheuten worden geschrapt van het menu maar heb nog een uitpuilende koelkast die kan dienen, genoeg om erin te verwerken. mams en paps eten restjes Laughing Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 24 April 2009 9:55 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee he, niet weer die taart. Pas je op?! Nee! Nee!
Bericht Zaterdag 25 April 2009 7:58 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahhahaa, ik doe mijn best maar ik beloof niets Nanaaa!
Bericht Zaterdag 25 April 2009 10:09 am
FranB
Eitje

Reageer met quote  

Probeer erwtensoep. Daar moet knolserderij in. Ook lekker in de zomer, maar kan ook makkelijk ingevroren worden.
Bericht Vrijdag 1 Mei 2009 10:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

MMMMM! Erwtensoep is inderdaad altijd lekker. Razz
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 6:07 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb knolseldersoep gemaakt toen vorige week, superlekker joh echt waar. Richard was er echt helemaal gek van, zelfs gisteren nog een kommetje gegeten. Heb er heel wat in de diepvries gedaan en ga er zeker nog maken.
Ik heb nog heel wat spliterwtensoep zitten dus erwten was deze keer niet echt een optie maar als die op zijn kan ik dat ook weer eens doen op die manier.
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 6:49 am
FranB
Eitje

Reageer met quote  

En het recept van die knolselderijsoep is..? Nu heb je ons nieuwsgierig gemaakt en ik ben altijd te vinden om weer een nieuw soepje uit te proberen.
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 1:47 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zal het morgen ff plaatsen voor je. Het is echt heel simpel maar wel heel lekker.

Wij waren de hele dag naar mijn ouders (andere kant van België) en zijn nogal moe om eerlijk te zijn maar morgen maak ik er mijn werk ff van. Wink
Bericht Zaterdag 2 Mei 2009 10:00 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eventjes over de knolseldersoep:

wat had ik nodig
- een knolselder
- 3uien heb ik genomen omdat ze niet te groot waren
- 1 prei waar ik zowel het wit als het groen van heb gebruikt
- bouillonblokjes (ik heb er 4 genomen)
- 4 wortelen
- laurierblaadjes (2)
- Tijm (een takje)
- peper en zout.
- en nog wat peterselie

Het recept spreekt over halfvolle melk maar dat doe ik nooit in mijn soep, enkel bij een feestelijke soep durf ik wat room indoen maar doe ik niet snel, dus hier heb ik ook geen room of melk gebruikt.

Dit alles in de kom, laten koken en eens gaar opmixen, nog even zachtjes laten verderpruttelen en klaar.
Smakelijk. Wink
Bericht Zondag 3 Mei 2009 4:33 pm
FranB
Eitje

Reageer met quote  

En hoeveel water? Ik mis dat ingredient. Dat van die melk er niet in kan ik me voorstellen. Ik heb wel eens gehoord van room, maar melk in de soep? Room wordt vaak aan het eind toegevoegd anders gaat het schiften.
Bericht Maandag 4 Mei 2009 7:41 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zet gewoon water tot mijn groenten onder staan, meestal moet je dan nog een beetje bij doen na het mixen van alles en kan je dat nog ff samen laten doorkoken dan.
Ik kijk nooit precies hoeveel water, dat is op gevoel. de ene wil een dikkere soep, de andere een dunnere
Bericht Maandag 4 Mei 2009 7:48 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:49 pm
  Berichten van afgelopen: