spirulina

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja precies..en die speciale is er vast niet voor niets. Wink
Ik heb t trouwens aan een kweker gevraagd en die zei dat je vooral op t fructose gehalte moest letten bij edels, ik hoop dat ie mn vraag over spirulina ook nog beantwoord
Bericht Vrijdag 19 Mei 2006 3:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kon de rest niet meer vinden. Ik weet zeker dat ik het een keer heb gelezen.

Ik heb trouwens zelf die HPE nog niet gezien. Fructose?
Dat wist ik niet?

Volgens mij zijn over edels de meningen echt ontzettend verdeeld, veel meer als bijvoorbeeld bij andere gaaien?
Bericht Vrijdag 19 Mei 2006 3:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Ben vanmiddag bij m'n va geweest en we
hebben een heleboel uitgezocht over Harrisons.
Er is een hele lijn nu voor edelpapegaaien.....
zonder spirulina......is inderdaad niet goed
voor edels.
Heb gelijk besteld voor Lientje......maar het is
nog niet in Nederland te koop.
Tommy, dat klopt, dat er goed op de fructose
gelet moet worden.
Is ook bij lori's e.d.
Bericht Vrijdag 19 Mei 2006 5:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey Marleen, heb je toevallig een link naar de Edelpellet? Ben wel erg benieuwd.
Bericht Maandag 22 Mei 2006 9:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Roebie
Net uit het ei

Reageer met quote  

Embarassed
Schaam me een beetje dat ik niet meer ben geweest op deze site.
We hebben het erg druk, en mag geen reclame maken van onze site hier.

Mijn vrouw heeft lympfklierkanker en later van mij een Edel gekregen.
Wij zaten met heel veel vragen en nu weten we ook nog niet anders, maar hebben vanaf daar een eigen site op gesteld. Dus ben ook heel veel met mijn vrouw bezig en ziekenhuizen.

Harrison is gestopt met het maken van pellet zonder spirulina. Deze zou men onder druk van Edelkwekers en Edelhouder hebben gemaakt en nu toch de knoop doorgehakt om met deze productie te stoppen.

Het gaat inderdaad alleen om Edelpapegaaien die mogelijk door een stofje in de spirulina problemen krijgen.

En dat harrisons goed moet zijn, kan niet anders, daar men anders in Amerika zo een miljoenen bedrag aan hun broek wordt gesmeerd met al die rechtzaken. Daar geef men niet aan dat je het mag invriezen (in Nederland wel) daar is het geopend en in de koelkast niet langer houdbaar dan 6 weken (in Nederland mag men het langer bewaren en zelfs invriezen)

Maar is Harrison het enige goede product? Ben je een slechte dierenvriend als je ze Happybird of fruit met een goed biologies zaadmengsel geeft?
Denk zelf van niet. Wij zijn ook een beetje gehersenspoeld door meerdere sites over kromsnavels en geven Roebie naast zijn biologies zaad en heel veel fruit ongeveer 4 tot 6 blokjes van Harrison.

Maar of het echt nodig is Rolling Eyes

Toevallig zat ik op google en tikte voor de gein even onze site van Roebie in, je wil niet weten welke verhalen er allemaal staan. Ook het verhaal dat wij niet meer op deze site zijn geweest. Toch nog ergens goed voor.

We zullen wat meer komen.
Bericht Zaterdag 3 Juni 2006 4:39 pm
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Heeeey Roebie!!!!
Leuk dat je reageerd Very Happy
Ten eerste: wat erg van je vrouw.......weet
gewoon niet goed wat ik moet zeggen Embarassed
Dat is heel zwaar voor jullie Sad

Zal vanavond je bericht beantwoorden,
moet nu ff mijn gaaitjes doen Very Happy
Bericht Zaterdag 3 Juni 2006 5:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hoi Roebie wat erg van je vrouw,ja.

Dit konden we van te voren ook niet weten,anders hadden we ons dat heus niet zo af gevraagd.
Kwam gewoon een beetje raar over!!

Mijn welgemeende excuses en heel veel sterkte beide!!
Bericht Zaterdag 3 Juni 2006 6:01 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik schrik erg van t bericht over je vrouw. Sad Heel veel sterkte voor jullie alle 2 en natuurlijk ook voor alle andere naasten.
Bericht Zaterdag 3 Juni 2006 8:41 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje Roebie, wat erg van je vrouw.. Sad Heel veel sterkte!
Bericht Donderdag 8 Juni 2006 7:38 am
Roebie
Net uit het ei

Reageer met quote  

Inmiddels weer wat jaren verdere en wijzer.

Om ons heen zie je steeds meer producten komen die gericht zijn op de edelpapegaai. Mogelijk dat deze vogelsoort in omvang toeneemt bij nieuwe baasjes. Was het eerst zeldzaam een edel te zien tijdens een groepswandeling, kan het nu voorkomen er meer dan 5 te zien.

Nu is het voor het bedrijfsleven die voeding maken ook goedkoper geworden om een speciale voeding voor de edel op de markt te brengen.

Zupreem (ook een topproduct in de USA) heeft speciale pellets voor de edel. Ook Prettybird Eclectus is nu te koop. Alleen via België.

www.nagelspetproducts.be

Je kan voor een edel ook kiezen voor een volledige voeding die geschikt is voor de Toekan of Beo. Ook dit zijn fruiteters en moeten een gelijke voeding hebben als de edel. Advies is gekomen uit het dierenziekenhuis te Utrecht. Een vogelarts daar geeft de edelpop de Prettybird Eclectus.

Maar ieder blijft vrij in zijn / haar keuze. Wij gaan door de slechte veerstructuur van onze edel op advies tijdelijk de HP laten voor wat het is en kijken of een andere merk, gericht op een edel andere uitkomst bied.

Ik blijf er bij dat HP een goed product is. Dat een edel kan (let op het woordje kan) reageren op de pinda en spirulina die in de HP zit.
Bericht Dinsdag 8 September 2009 3:55 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Met veel belangstelling heb ik dit topic gelezen. Ikzelf gebruik al jaren spirulina. Elke ochtend, en bij vermoeidheid meerdere malen per dag.

Merk: Marcus Rohrer.
Bericht Woensdag 9 September 2009 9:06 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:49 pm
  Berichten van afgelopen: