|
|
|
Ome_Joop
Eitje
|
| Tefal pannen |
|
|
Ik heb een vraagje over , ik las op een site dat ze giftig waren voor papegaaien....ben een beetje bezorgt voor mijn papegaai en onze gezondheid!
Nu weet ik dat de Teflon laag giftig is voor mensen(voor alle dieren) als je deze binnen krijgt (de laag kan los gaan door krassen veroorzaakt door metaal).
Deze laag kan niet verdampen (Teflon is ontwikkeld voor de ruimtevaart, hier worden namelijk de hitte bestendige tegels van o.a. de space shuttle gemaakt) of vergassen. |
Donderdag 12 Mei 2005 2:31 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Okee! Hier maak ik me dus ook zorgen over en mn moeder al jaaaaaaaaaren Zij haalde dus ook niks in huis met anti aanbaklagen.
Ik heb een heel verhaal op internet gelezen over teflon en het maakt me bepaald niet blij. Bij verhitting boven een bepaalde temperatuur gaan vogels dood. Waar in huis ze ook zijn...zelfs al zet je ze op zolder
En bij nog hogere temperatuur is het schadelijk voor kinderen en mensen.
Bij beschadiging is het nog erger en het is nog kankerverwekkend ook
Mooi triest dat die laag overal inzit. Magnetrons, bakplaten, pannen, frituurpan, ovens, gourmetsets etc etc.
Vooral gourmetten moet je mee oppassen en zet nooit een pan op het vuur zonder iets erin. Dan wordt de temperatuur namelijk binnen ca 3 min. zo hoog dat vogels schade oplopen en binnen 4 a 5 min zo hoog dat het voor andere dieren en mensen slecht is.
Ik zit hier nu al een aantal dagen over te denken, want volgens mij is er bij lagere temp. dus ook schade, alleen minder. Ik denk dat mijn moeder zo gek nog niet was met haar extreme anti aanbaklaag instelling. Helaas is het bijna niet te doen deze rommel uit je huis te krijgen  |
Donderdag 12 Mei 2005 3:01 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Trouwens nog van harte welkom op het forum!  |
Donderdag 12 Mei 2005 3:08 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Jeetje wat een rommel is het zeg! Dus op tijd tefalpannen vervangen als de laag gaat loslaten?
Dat met dat spul gekookt mag worden..  |
Donderdag 12 Mei 2005 4:34 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Niet alleen tefal, alle antiaanbaklaag pannen  |
Donderdag 12 Mei 2005 5:11 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Yikes! Dus ook die met een soort metaallaag? Ik heb iets met titanium ofzo? Was best een dure pan (Over de honderd euro geloof ik) maar die heb ik toen aangeschaft omdat ik geen risico met tefal wilde lopen..
Maarre, die is dus ook gevaarlijk?! |
Vrijdag 13 Mei 2005 6:46 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Tsja, dat weet ik niet. Wel als er een anti aanbaklaag inzit dus.
Mijn moeder kocht alleen van die zware pannen, van die zwarte. Uhmmmmm hoe heet dat...oh ja gietijzer geloof ik. |
Vrijdag 13 Mei 2005 9:01 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm het is geen gietijzer.. Ik zal eens eventjes op de site kijken.. Ik kreeg er wel 10 jaar garantie op geloof ik ha ha ha! |
Vrijdag 13 Mei 2005 11:42 am |
|
|
|
|
@nita
Kuikentje
quote:
Mooi triest dat die laag overal inzit. Magnetrons, bakplaten, pannen, frituurpan, ovens, gourmetsets etc
Ik denk dat wanneer je op een gewone manier je eten bereidt, en een goede ventilatie hebt, het risico aanzienlijk minder is.
(tenzij de gaai boven de pan zou hangen... )
Ben het er wel mee eens dat het eigenlijk "rotzooi" is!  |
Zaterdag 14 Mei 2005 3:33 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ben ik wel met je eens...anders word je immers knettergek, want dan kan niets meer Maar ja, liever was t helemaal niet aan de orde |
Zaterdag 14 Mei 2005 5:09 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:50 pm
|
|
|
|
|
|