Tegenprestatie?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Tegenprestatie?  Reageer met quote  

Vragen jullie altijd een tegenprestatie voor een vol voerbakje of een vers bakje water? Of geven jullie het gewoon aan je gaaitje?

Ik vraag bij Iago altijd of hij op z'n stok wil gaan zitten. Dan kan ik gemakkelijk de bakjes verschonen.
Zazu moet vaak 'hallo' zeggen of iets simpels.
Met Wheezy en Scuttle ben ik er nog niet mee begonnen. Embarassed
Bericht Vrijdag 20 April 2007 9:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik geef het gewoon,
Bij de aga's moet ik uitkijken, die bijten dan Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 20 April 2007 9:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik ben het idd. onbewust gaan doen.
Vooral de roseetjes bleven steeds met hun pootjes op de rand staan,dus kon ik het bakje niet plaatsen.
Bericht Vrijdag 20 April 2007 9:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nee ik vraag geen tegenprestatie. Ze zitten hier altijd heeel ongeduldig te wachten totdat ik klaar ben met de bakjes. en dan zit Coco op de deur van de kooi. en dan terwijl ik de volle bakjes pak zeg ik : KOmmmmm en dan klimt hij als een gek naar binnen en dan wacht hij totdat ik zijn fruitbakje heb geplaatst en dan zit hij er in 1 sec op. Laughing

Kaya's bakjes moeten van buiten de kooi in de kooi gestopt worden.
Die zit ook ongeduldig te wachten en te fluiten. Als ik met zijn bakjes aan kom gaat hij er helemaal van piepen enzo. En dan is het belangrijkste ook het fruit bakje. En die zit er ook al voor als ik het bakje er in schuif!

Maar nee geen tegenprestatie. Het is wel een heel ritueel geworden Confused
Bericht Vrijdag 20 April 2007 9:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik geef Herman als hij slaapt en vlak voordat ik naar bed ga. De pellets kunnen dan mooi ontdooien en wanneer hij om 5.00 uur wil eten kan hij dat doen.
Herman blijft lekker in zijn mutsje liggen of op zijn stok zitten en kijkt niet op of om. Slaapt lekker verder.

Met fruit en groente en andere hapjes, springt ie zowat in het bakje. Vind het eignelijk wel grappig. Very Happy Of als ie nog op zijn stok zit dan klimt ie heel snel op de kooi.
Bericht Vrijdag 20 April 2007 9:59 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nee bij mij geen tegenpresentatie ze zitten al alletwee op de stok te piepen omdat ze dan meteen een walnoot krijgen haha
Bericht Vrijdag 20 April 2007 10:17 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Vogeltje, onze aga, hoeft ook geen tegenprestatie te leveren.

Als hij bij het eten geven te dichtbij zit merkt hij dat het langer duurt omdat ik hem met het bakje niet weg wil duwen, en dan gaat hij vanzelf opzij.

Als het bakje op z'n plek zit zeg ik eet smakelijk, als hij dat hoort krijg ik een soort bedank piep en daarna begint hij pas te eten.Maar dat doet hij spontaan, en het eten heeft hij dan al dus het is geen "gedwongen" tegenprestatie.

Hij probeert soms alleen te bijten als ik hem water geef, verder nooit. Omdat er een transprant plastik kapje over de waterbak zit vindt hij dat mijn hand niet snel genoeg verdwijnt, en bijt hij tegen het kapje, waardoor hij mijn hand nooit te pakken krijgt. Laughing
Bericht Vrijdag 20 April 2007 10:56 pm
RJ Niehof
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

als ik rijst of fruit of iets dergelijks heb laat ik diesel een kusje of pootje geven
Bericht Zaterdag 21 April 2007 5:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by coco&gompie
nee bij mij geen tegenpresentatie ze zitten al alletwee op de stok te piepen omdat ze dan meteen een walnoot krijgen haha

Bij jou dus ook al die walnoot. Rolling Eyes Hier doen ze ook een moord voor een walnoot! En als ze een keer op zijn... zie je ze bijna letterlijk teleurgesteld in hun bakje kijken! Confused Confused
Bericht Zaterdag 21 April 2007 6:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Ik ben het idd. onbewust gaan doen.
Vooral de roseetjes bleven steeds met hun pootjes op de rand staan,dus kon ik het bakje niet plaatsen.

Wat grappig Danny, dus nu moeten ze eerst op hun stokjes gaan zitten? Smile
Hebben hun pootjes al een keer tussen de klepjes gezeten?
Bericht Zaterdag 21 April 2007 8:10 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ziya-Cilek
Ik geef het gewoon,
Bij de aga's moet ik uitkijken, die bijten dan Rolling Eyes

Misschien is het een idee om de aga's te leren eerst op hun stokje te gaan zitten? Smile Scheelt je weer vingers! Laughing
Bericht Zaterdag 21 April 2007 8:10 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Cosch
Nee ik vraag geen tegenprestatie. Ze zitten hier altijd heeel ongeduldig te wachten totdat ik klaar ben met de bakjes. en dan zit Coco op de deur van de kooi. en dan terwijl ik de volle bakjes pak zeg ik : KOmmmmm en dan klimt hij als een gek naar binnen en dan wacht hij totdat ik zijn fruitbakje heb geplaatst en dan zit hij er in 1 sec op. Laughing

Kaya's bakjes moeten van buiten de kooi in de kooi gestopt worden.
Die zit ook ongeduldig te wachten en te fluiten. Als ik met zijn bakjes aan kom gaat hij er helemaal van piepen enzo. En dan is het belangrijkste ook het fruit bakje. En die zit er ook al voor als ik het bakje er in schuif!

Maar nee geen tegenprestatie. Het is wel een heel ritueel geworden Confused

Dat klinkt gezellig Cosch! Very Happy Het zijn tenminste wel enthousiaste eters! Laughing
Coco wacht dus wel totdat je alles hebt geplaatst? Smile
Bericht Zaterdag 21 April 2007 8:12 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by RJ Niehof
als ik rijst of fruit of iets dergelijks heb laat ik diesel een kusje of pootje geven

Very Happy Dat doet hij dan zeker vol overgave? Cool
Bericht Zaterdag 21 April 2007 8:14 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by vlindertje
Als hij bij het eten geven te dichtbij zit merkt hij dat het langer duurt omdat ik hem met het bakje niet weg wil duwen, en dan gaat hij vanzelf opzij.

Als het bakje op z'n plek zit zeg ik eet smakelijk, als hij dat hoort krijg ik een soort bedank piep en daarna begint hij pas te eten.Maar dat doet hij spontaan, en het eten heeft hij dan al dus het is geen "gedwongen" tegenprestatie.

Ahhh wat lief zeg! Hartje Wat lief dat hij opzij gaat en pas gaat eten als je eet smakelijk zegt.
Bericht Zaterdag 21 April 2007 8:18 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by coco&gompie

Walnoten.. Als ik die hier bij Zaaz laat zien gaat hij spontaan draaien, zwaaien en z'n kuifje omhoog doen. Laughing
Bericht Zaterdag 21 April 2007 8:19 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:50 pm
  Berichten van afgelopen: