Shallsea is erg gek op appelsap en ze ziet het verschil niet tussen appelsap en thee, dus als ik thee drink is het "gimmegimmegimme." Nu vroeg ik me af of ze dat ook mag, als de thee voldoende afgekoeld is? Er zit natuurlijk theïne in en ik weet niet of dat wel goed is, plus de kruiden/vruchten van het smaakje.
Liever wat kruidenthee daar zit geen tannine is. Tannine is een Anit-nutritional-factor (ANF) en zit ook in ongekookte groente en in sommige zaadjes. (Ook in wijn trouwens, maar dat geef je hoop ik niet aan je gaaitje)
Tannine bindt in de maag aan proteïnes en zorgt ervoor dat je deze proteines niet kan opnemen.
Dus in een kleine hoeveelheden is het niet heel erg, maar probeer de concentratie toch zo laag mogelijk te houden. (Zeker als het om een nog jonge gaai gaat)
Hier merk ik dat Aiko zelf vaak merkt of een drankje te heet is.
Hij heeft één keer zijn tongetje verbrandt en sindsdien is hij veel voorzichtiger. Nu kijkt en ruikt hij altijd heel goed voordat hij zomaar een slok neemt.
Dus ik denk dat Shallsea ook wel door heeft wanneer een drankje te heet is.
Wij drinken echter nooit thee. Maar is wel een leuk idee om de vogeltjes af en toe een beetje kruidenthee te laten drinken.
Dinsdag 11 Mei 2010 10:19 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:50 pm