Tips voor het introduceren van nieuwe hapjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Tips voor het introduceren van nieuwe hapjes  Reageer met quote  

Bij mijn vogels helpt het als ik wat van het te introduceren voer over iets wat ze erg lekker strooi. Zo eten ze van het voer wat ze al kennen en kunnen ook aan de smaak van het nieuwe voer wennen. Smile

Mijn vogels vonden ze kiemzaad eerst niet zo geweldig, maar nadat ik er wat pellets doorheen had gedaan vonden ze het ineens wel smakelijk. Deze smaak kenden ze waarschijnlijk al.

Ik liet dit niet lang staan ivm schimmels.

Wat ook wil helpen bij het introduceren van nieuw voer (tenminste, bij mijn kaketoe die erg kieskeurig is!) is om het nieuwe voer 's avonds aan te bieden. 's Ochtends is mijn kaketoe minder happig op nieuwe prakjes. 's Avonds eet hij netjes wat hem voorgezet wordt. Smile
Ik geef hem dan na 3-4 uur niets meer en om 9-10 uur krijgt hij dan een bakje met het nieuwe voer. Hij duikt dan veel eerder zijn bakje in dan wanneer ik hem datzelfde bakje in de ochtend zou voorzetten!

Mijn bonte boer geeft geen problemen, da's zo'n vuilnisbakje.. Smile
Bericht Zondag 31 Juli 2005 7:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Re: Tips voor het introduceren van nieuwe hapjes  Reageer met quote  

Prima tips zeg!!!

quote:
Originally posted by Sue

Mijn bonte boer geeft geen problemen, da's zo'n vuilnisbakje.. Smile

Arme Iago..... een vuinisbakje Confused
Bericht Zondag 31 Juli 2005 1:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Tips voor het introduceren van nieuwe hapjes  Reageer met quote  

Ha ha ha, het is wél zo Jamy! Smile
Bericht Zondag 31 Juli 2005 5:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ahahhaha dat zal wel bonte boertjes eigen zijn.
Mijn Catootje eet gewoon alles wat ik ze voor zet. Teminste ze begint er aan. Als ze het niet lekker vind gooit ze het op de bodem van de kooi.(als ik geluk heb hahah). Anders kan het nog wel eens door de kamer gaan.
Maar ze proeft alles netjes.
Bericht Maandag 1 Augustus 2005 11:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als coco het niet uit zn eigen pakt dan eet ik er zelf altijd wat van dan snapt ie hm en eet het meest van tijd op
ik heb dit met een cerrytomaat gehad meneer dacht dat het een rode voetbal was en was er flink mee aan het gooien Confused
toen heb ik er zelf ook een op en sinds dien eet ie ze altijd netjes op Very Happy
Bericht Donderdag 12 Juli 2007 1:02 pm
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja idd zelf eten en zeggen hoe verrukkelijk het is. lekker overdrijven met allemaal geluidjes erbij. Werkt ook heel goed

En blijven aanbieden. Soms moeten ze er ook gewoon aan wennen.
Dat was hier met komkommer. Ze hoefde het eerst niet en door telkens te blijven aanbieden (en weggooien Confused ) eten ze het nu uiteindelijk met smaak.
Bericht Donderdag 12 Juli 2007 3:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Solace wilt altijd wat ik heb. Dus doen alsof ik er zelf van smikkel werkt heel goed. Soms snoep ik echt, bijvoorbeeld van z'n pijnboompitten. Daar kan hij zo chagerijnig om worden Laughing. Daarna moet ik het ergens neerleggen (liefst in een bakje bij z'n zitstokje) zodat hij in z'n eigen tempo kan kijken wat hij er van vindt.
Bericht Donderdag 12 Juli 2007 5:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by coco&gompie
als coco het niet uit zn eigen pakt dan eet ik er zelf altijd wat van dan snapt ie hm en eet het meest van tijd op
ik heb dit met een cerrytomaat gehad meneer dacht dat het een rode voetbal was en was er flink mee aan het gooien Confused
toen heb ik er zelf ook een op en sinds dien eet ie ze altijd netjes op Very Happy

Hahaha een rode voetbal! Gelukkig heb je 'm even voorgedaan wat hij er wel mee moest doen. Laughing
Bericht Donderdag 12 Juli 2007 8:01 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing Laughing
Bericht Donderdag 12 Juli 2007 8:03 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing Laughing Jammer dat je daar geen filmpje van hebt.
Bericht Vrijdag 13 Juli 2007 9:03 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

had coco vandaag voor het eerst een rode peper gegeven
en ja je voelt hm al hij wist niet wat het was Very Happy
maar nou zie je mij echt geen rode peper eten Laughing
dus had een stuk rode paprika gepakt en dat in een staafje gesneden en dat op zitten eten,
en hij is er in getrapt hij eet zn peper op met smaak Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 14 Juli 2007 5:14 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heeey dat is slim zeg. Very Happy Zo heb je 'm toch eventjes mooi om de tuin geleid. En hij maar denken dat je peper voor hem at. Laughing
Bericht Zaterdag 14 Juli 2007 6:28 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jij bent echt niet blond coco...heel slimme actie Very Happy
Bericht Zaterdag 14 Juli 2007 6:30 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Heeey dat is slim zeg. Very Happy Zo heb je 'm toch eventjes mooi om de tuin geleid. En hij maar denken dat je peper voor hem at. Laughing

ja dat dacht ie echt zat met met een scheef koppie aan te kijken en toen ik hm de peper gaf begon ie er aan te eten Laughing
Bericht Zaterdag 14 Juli 2007 8:29 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Jij bent echt niet blond coco...heel slimme actie Very Happy

ik wil nog wel eens een slimme ingave hebben Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 14 Juli 2007 8:30 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:50 pm
  Berichten van afgelopen: